Skip to content

Palača Milesi: Michael Huth


Izložbu njemačkog akademskog slikara Michaela Hutha u Palači Milesi otvora likovni kritičar Andro Filipić.

Sample Image

Tekst za katalog  napisao je akademik Tonko Maroević.

Prije pet godina predstavio sam slikarstvo Michaela Hutha kao zanimljiv primjer plodnih dvojnosti i svjesnog nomadizma karakterističnog za neomanirističku situaciju na prijelazu stoljeća. Na svojoj splitskoj izložbi 2003. godine on je pokazao radove u kojima je vjernost mediju slikarstva bitno telativizirana sumnjama i pitanjima, što ih je stavljao u naslove svojih radova. „Zašto dalje?" i „Radije ne bih" bili su nazivi što su otkrivali svijest o granicama uho-danih postupaka, dapače, skepsu koja je išla i s onu stranu konvencionalnih i tradicionalnih vrlina lijepoga slikanja.

Sample Image

Pa ipak, Huth je s vremenom dolazio do znakova i oblika, do površina i struktura iza kojih je mogao stajati, odnosno s kojima se mogao konačno pomiriti. Mnogi su njegovi radovi nastali uz oklijevanja i navraćanja, uz ponavljanja i „pentimente", da bi tek nakon niza pokušaja došao do rezultata koji neće iznevjeriti dinamizam i dijalektiku živog odnosa, koji neće otonuti u pijesak ravnodušne „dobro spravljene" površine. Kad sam pisao predgovor za njegovu tadašnju prezentaciju nisam poznavao sve njegove poetične premise, nego sam samo na temelju slika zaključivao o naravi njegova kreativnog ponašanja.

Međutim, Michael Huth je u katalogu svoje izložbe iz 2003. unio i nekoliko citata koji jasno svjedoče o radikalizmu njegove pozicije. Pozvao se najprije na Buffeta koji je kazao kako se „slikarstvo ne mora pobrkati s uljudnošću", zatim na Becketta koji brani stav umjetnika koji je nesposoban da sliku „jer nema ništa za slikati i ničeg čime bi se moglo slikati", te konačno na Thomasa Bernharda koji ironično tumači iskustvo kako „svaka umjetnost svršava u nespretnosti i u smiješnosti, u smeću povijesti, kao i sve ostalo, no kako mi „moramo upravo ponosito vjerovati u visoku i najvišu umjetnost".

Tonko Maroević

Sample Image

Five years ago when Michael Huth exhibited his paintings at the exhibition in Split, I described his works as an interesting example of fruitful dualities and of conscious nomadism that is characteristic for Neo-mannerism at the turn of the century. The titles of his works exhibited in 2003. showed that he was rather absorbed by doubts and questions about being faithful to his manner of painting. "Why should I go on?" and "I’d rather not" were the titles that revealed his awareness of the limits that exist in a routine painting procedure. Moreover, they disclosed the skepticism that went beyond the conventional and traditional virtues of fine painting.

Nevertheless, in the meantime, Huth has managed to create some symbols and forms, some surfaces and structures that he could stand behind; or rather he could finally accept and be content with. A lot of his paintings were the result of reluctance and deflection, with frequent repetition and "suffering", which, after so many attempts, finally showed dynamics and dialectics of a live relationship that could never be characterized as an apathetic "well done" surface. When I wrote a foreword to the exhibition in 2003, I was not acquainted with all of his poetic premises, but I made some conclusions about the character of his painting on the basis of his exhibited works.
However, Michael Huth, in the catalogue of the 2003 exhibition, quoted a few statements that testify his radical position. First he referred to Buffet by saying that "painting shouldn’t be confused with courteousness", then he mentioned Beckett who defended the painter who declared that he was not able to paint, "because there was nothing worth painting and there was nothing he could paint with". At last he referred to Thomas Bernhard who ironically interpreted the experience that "every kind of art always ended up in awkwardness and ludicrousness, in the refuse bin of the history, as all other things", but we "must proudly believe in great and supreme art".
Tonko Maroevic

Sample Image

Michael Huth, 1959 geboren in Kronach. 1978-84 Studium an der Städelschule, Frankfurt am Main bei Thomas Bayrle und Christian Kruck. Lebt und arbeitet in Breitengüßbach und Rentweinsdorf Wichtigste Ausstellung: 2004 Gutenberg-Museum Mainz (Katalog)

Sample Image
Michael Huth

Dosadašnje izložbe u galeriji Kula

prosinac 1994. BOŽIDAR KOPIĆ prosinac 1994. OD VIDOVIĆA DO PAVIĆA svibanj 1995. ZLATKO PRICA studeni 1995. LUKŠA PEKO prosinac 1995. STIPE NOBILO prosinac 1995. HRVATSKI SLIKARI (božićna) travanj 1996. EDO MURTIĆ lipanj 1996. MILE SKRAČIĆ kolovoz 1996. V. JOSIP JORDAN rujan 1996. JOSIP VANIŠTA listopad 1996. DALIBOR PARAĆ prosinac 1996. J. BOTTERI DINI I MILE SKRAČIĆ (božićna) veljača 1997. EDO MATKOVIĆ ožujak 1997. BRANKO BAHUNEK lipanj 1997. JOSIP VANIŠTA, EDO MURTIĆ, V. JOSIP JORDAN I MATKO TREBOTIĆ (iz serije Galerije Dalmacijavino) lipanj 1997. MUNIR VEJZOVIĆ srpanj 1997. ĐURO SEDER kolovoz 1997. DRAGICA CVEK JORDAN studeni 1997. IVO ŠEBALJ prosinac 1997. VASKO LIPOVAC prosinac 1997. BRANKO BAHUNEK, LUKŠA PEKO, ZLATKO PRICA, ĐURO PULITIKA, MILE SKRAČIĆ I MLADEN VEŽA (iz serije Galerije Dalmacijavino) veljača 1998. ANDRIJA JAKELIĆ veljača 1998. JOSIP VANIŠTA (Mrtve prirode 1952.-1997.) svibanj 1998. ZLATKO PRICA (Opatijski kišobrani) srpanj 1998. MLADEN VEŽA (Iz ateliera 1972.-1997.) studeni 1998. NIVES KAVURIĆ KURTOVIĆ (Usputnice) prosinac 1998. STIPE NOBILO (Pod odrinom) travanj 1999. MIRJANA KAROLINA KOREN (Imaginarni grad) srpanj 1999. JOSIP TROSTMANN (Radost krajolika) rujan 1999. JOSIP BIFFEL studeni 1999. ŽELJKO HEGEDUŠIĆ prosinac 1999. TOMA PETRANOVIĆ-RVAT prosinac 1999. KRŠĆANSTVO, IZVORIŠTE I NADA, JOSIP BIFFEL, JOSIP BOTTERI DINI, VASILIJE JOSIP JORDAN, JAKOV PAVIĆ, LUKŠA PEKO, DIMITRIJE POPOVIĆ, ĐURO PULITIKA, ĐURO SEDER, MILE SKRAČIĆ, JOSIP TROSTMANN, STIPE NOBILO, EUGEN KOKOT (Zavod HAZU Palača Milesi) travanj 2000. LUKŠA PEKO (Onkraj mora) lipanj 2000. IZLOŽBA I PREZENTACIJA MONOGRAFIJE ANTUNA ZUPE (Zavod HAZU Palača Milesi) srpanj 2000. V. JOSIP JORDAN (1985.- 2000.) – palača Milesi srpanj 2000. VATROSLAV KULIŠ (slike ulje) kolovoz 2000. TIHOMIR LONČAR (Krajolici mora) rujan 2000. EUGEN KOKOT (Slikarske vizije pejsaža) studeni 2000. LJUBO ŠKRNJUG travanj 2001. RUDOLF LABAŠ (akrilici) svibanj 2001. OTON GLIHA (Hommage, ulja i komb. teh. 1955.-1997.) srpanj 2001. ŽELJKO LAPUH (Pedeset godina života) listopad 2001. VJEKOSLAV – VOJO RADOIČIĆ studeni 2001. ANTE STRINIĆ siječanj 2002. KUZMA KOVAČIĆ (Stari i novi kipovi) ožujak 2002. LJUBO ŠKRNJUG (Pariz u Splitu) travanj 2002. JOSIP BOTTERI DINI (Procesije) svibanj 2002. DALIBOR JELAVIĆ (The Space Theatre) srpanj 2002. VLADIMIR MEGLIĆ (Interijeri) rujan 2002. OTOK 2001. listopad 2002. HRVOJE MARKO PERUZOVIĆ Corpus mysticum) studeni 2002. JOZO VRDOLJAK travanj 2003. RATKO JANJIĆ JOBO (Ploveće more) wtravanj 2003. ŽELJKO SENEČIĆ (Senečićeve vedute) svibanj 2003. JURGEN MITRANSKY (Dalmatinske impresije) svibanj 2003. ANTON VRLIĆ (Zid-palača) lipanj 2003. HARI IVANČIĆ (Zemlja) srpanj 2003. EDO MURTIĆ (akrilici) kolovoz 2003. GORAN PETRAČ (Rezek) kolovoz 2003. MICHAEL HUTH listopad 2003. TIHOMIR LONČAR (Godišnja doba) studeni 2003. ANTUN BORIS ŠVALJEK siječanj 2004. STANKO JANČIĆ (Čaj u pet) veljača 2004. PREDSTAVLJANJE MONOGRAFIJE ŽELJKA RADMILOVIĆA, ak. kipara veljača 2004. JOSIP BIFFEL, JOSIP BOTTERI DINI, RUDI LABAŠ, VJEKOSLAV BREŠIĆ, VASKO LIPOVAC, RATKO JANJIĆ JOBO, LJUBO ŠKRNJUG, MUNIR VEJZOVIĆ (iz serije Galerije Dalmacijavino) travanj 2004. VINKO FABRIS (Sanjalice) svibanj 2004. IZLOŽBA SV. DUJMA STANKO JANČIĆ, ZLATKO ZLATIĆ, VINKO FABRIS, ANTE STRINIĆ, IVA SESARTIĆ, KUZMA KOVAČIĆ, KAŽIMIR HRASTE, JOZO VRDOLJAK, MATKO MIJIĆ, RATKO JANJIĆ JOBO, VLADIMIR MEGLIĆ, ANTUN BORIS ŠVALJEK, VLADO JAKELIĆ, TIHOMIR LONČAR, JOSIP BOTTERI DINI, VJEKOSLAV BREŠIĆ, LUKŠA PEKO, STIPE IVANIŠEVIĆ, MILE SKRAČIĆ, ANA MARIJA BOTTERI PERUZOVIĆ, STANISLAV BAVČEVIĆ, ZLATKO ČULAR, HRVOJE MARKO PERUZOVIĆ, JOSIP BIFFEL, RUDI LABAŠ, MARKO GUGIĆ, ALEMKA ĐIVOJE, TOMISLAV OSTOJA, KRUNO BOŠNJAK, MATE ČVRLJAK, VOJO RADOJIČIĆ srpanj 2004. VASILIJE JORDAN kolovoz 2004. VLADIMIR VRLJIĆ ANKIN rujan 2004. VELJKO TOMAN listopad 2004. IGOR DRAGIČEVIĆ studeni 2004. ISMAR MUJEZINOVIĆ travanj 2005. PERO JAKŠIĆ travanj 2005. LUKŠA PEKO svibanj 2005. BANE MILENKOVIĆ lipanj 2005. ANTON CETIN srpanj 2005. RATKO JANJIĆ JOBO kolovoz 2005. BORIS GLUMAC kolovoz 2005. LÚCIJA de FIGUEIREDO rujan 2005. ŽELJKO LESAR listopad 2005. ZLATKO ČULAR studeni 2005. MATKO MIJIĆ – Zapisi iz Salbunare studeni 2005. MRTVE PRIRODE iz kolekcije Mrduljaš siječanj 2006. VLADIMIR MEGLIĆ veljača 2006. TONI FRANOVIĆ veljača 2006. izložba i predstavljanje monografije slikara MILANA TOLIĆA veljača 2006. RUDOLF SABLIĆ ožujak 2006. DIJANA IVA SESARTIĆ – Pred(F)okus travanj 2006. ANTE STRINIĆ travanj 2006. MIRJANA KAROLINA KOREN svibanj 2006. JOSIP IVANOVIĆ svibanj 2006. DALIBOR JELAVIĆ The Space Theatre Big Bang (Zavod HAZU Palača Milesi) svibanj 2006. GORAN PETRAČ lipanj 2006. JELENKA GALIĆ BELLAGI srpanj 2006. JOSIP TROStmann (Zavod HAZU Palača Milesi i galerija Kula) kolovoz 2006. ARMIN GUERINO prosinac 2006. HOMMAGE SLIKARIMA (KOLEKCIJA MRDULJAŠ) veljača 2007. STJEPAN GRAČAN (lice i naličje skulpture) ožujak 2007. MLADEN PEJAKOVIĆ travanj 2007. ZDRAVKO ĐEREK travanj 2007. JASIKA VUCO ČEŠNOVAR svibanj 2007. MIRO VUCO (anđeli) svibanj 2007. grupa CONTRA, Lončar, Rački, Blažanović, Meglić, Ujević i gost Ivanišević (Zavod HAZU Palača Miles) lipanj 2007. ŽELJKO MUCKO srpanj 2007. MUNIR VEJZOVIĆ (ulja, skulture i crteži) (Zavod HAZU Palača Milesi i galerija Kula) kolovoz 2007. ŽELJKO SENEČIĆ (Split, Dubrovnik, Venecija) kolovoz 2007. TONI FRANOVIĆ (izložba i promocija monografije) rujan 2007.MILJeNKO BENGEZ listopad 2007. DINO TRTOVAC (Zavod HAZU Palača Milesi i galerija Kula) studeni 2007. ANA MARIJA PERUZOVIĆ BOTTERI prosinac 2007 HAMO ČAVRK prosinac 2007. TIHOMIR LONČAR siječanj 2008. IGOR GUSTINI veljača 2008. KREŠIMIR NIKŠIĆ veljača 2008. IVAN BALAŠEVIĆ ožujak 2008. DAVORIN RADIĆ travanj 2008. ROBERT BUDOR svibanj 2008. PETAR UJEVIĆ svibanj 2008. TONI FRANOVIĆ (Zavod HAZU Palača Miles) svibanj 2008. RADO JERIČ lipanj 2008. VIKTOR ŠEST srpanj 2008. JANEZ KNEZ srpanj 2008. JANKO ORAČ srpanj 2008. STIPE NOBILO (Zavod HAZU Palača Miles) kolovoz 2008. KATE MANDARIĆ kolovoz 2008. Trogir, Međunarodno biennale slikara i kipara – Mediteran 2008 rujan 2008. Split, Međunarodno biennale slikara i kipara – Mediteran 2008 listopad 2009. ANDREA MUSA studeni 2008. Vladimir Vlatko Blažanović

Za izdavača: Duje Mrduljaš
Urednik: Stanko Mrduljaš
Autor predgovora: Tonko Marojević
Postav izložbe: Michael Huth, Stanko i Duje Mrduljaš
Fotografija: Sonja Krebs
Oblikovanje: Michael Huth, Erich Weiβ

Priprema i tisak: Dalmacijapapir – Split
Naklada: 500 primjeraka

Sample Image

Stanko Mrduljaš
USTANOVA U KULTURI GALERIJA KULA

Kralja Tomislava bb, Split
tel./fax: 021 386 722
gsm: 091 386 7722, 091 454 6666
Akademija-Art.net
Optimized by Optimole