Skip to content

Namjernik u prolazu

ARHETIPSKI  (O)SNOVI
Konceptualna izložba Gordane Majnarić nastala je u prigodi „Mjeseca hrvatske knjige". Pod autoričinim nazivom Namjernik u prolazu/World in Transition, predstavljaju se eksponati autonomno oblikovanih tekstil skulptura u obliku objekata realiziranih recikliranjem neuobičajenih i nesvakidašnjih materijala.
Paralelno je izložena i serija radova u akvarel i gvaš tehnici iz 1997. godine koja se uz prostorne instalacije, improvizirane od traka odbačenih video kazeta i konzumnih plastičnih vrećica, bavi tematikom tepiha.

Sample Image

Sample Image

Sample Image

Sample Image

Tepih se uz mozaik i vitraž tretira kao arhetipski model. Kao simbol za podnu i zidnu sliku različitih kultura i naroda. Na taj se način namjerno aktualizira socijalna, povijesna i kulturna, odnosno psihološka, simbolička i etnografska vrijednost permanentnog utjecaja civilizacija iz povijesti, onih u nastajanju i tranzitu. Umjetnica koja koristi umjetničku reciklažu od ranih 80-tih, svjesno naziva izložbu World in Transition. Ovakvim nazivom aludira na stalne promjene, ističući značaj individue kao pojedinca koji poput Namjernika u prolazu svojim filozofskim i naučnim pristupom materiji, te postupcima i oblicima stvaranja: koristi, registrira, dopunjuje i upotpunjuje kolektivno znanje.

Objekti su istovremeno simbioza umjetnosti i dizajna. U prigodi „Mjeseca hrvatske knjige", umjetnica umjesto pisane riječi koristi svoje univerzalno znanje i kreativni potencijal  kako bi istakla značaj i utjecaj literature kao permanentnog izvora temeljnog za inspiraciju, analizu i stvaranje. Estetizirajući  univerzalni otpad, umjetnica i ovom prigodom  na primjerima svojih djela ustrajno argumentira stav o pogrešnoj stvarnosti korigirajući ga alternativnim načinom  stvaranja tj. reciklažom.

Sample Image

Sample Image

Sample Image

Sample Image

Odabirom tematike, objekti i serija više od 150-ak akvarela manjih formata u kojima dominiraju  arhetipske mustre i bordure, koloristička ornamentika, stilizirane kompozicije i posebno kompleksna simbolika  različitih kultura širom svijeta, na prepoznatljiv i upečatljiv  način prerastaju iz univerzalnog vodiča baziranog na vizijama, fantaziji i mitovima, u kod i logo suvremenog, kozmopolitskog čovjeka.

Autorski pristup Gordane Majnarić ponajprije akvarelom dokumentira primjere poznate iz povijesti umjetnosti i to neke od najznačajnijih sačuvanih izvedbi, da bi konačno iz akvarelnog prišao objektnom stvaranju kreacija čiji skupocjeni materijali potječu iz čitavog svijeta. Utkani sedefi, perle, srebrne i zlatne niti, svile i baršuni, nižu se na kolorističkim podlogama koje mogu samostalno funkcionirati kao objekti ili biti primijenjeni kao jastuci.
Ovaj tematski niz obilježava originalnost autorskog postupka kroz slikarski pristup, realizaciju i korištenje ekspresije u promišljanju i analizi čitavog sklopa umjetničkih tema povezanih s dizajnom, temeljnim znakovima i kodovima bliskih mitovima, fantastici i vizionarskim snovima.

Sample Image

Sample Image

Sample Image

Sample Image

Akvareli i radovi u gvaš tehnici obrađuju serije tepiha iz značajnih svjetskih zbirki što upotpunjavaju kompilacije, odnosno autoričine kompozicije koje predstavljaju novu umjetničku stvarnost inspiriranu tepihom. Povezano s ovom temom treba izdvojiti nekoliko imena koji od Art Brut-a, zazivaju u sjećanje problematiku i tematiku izložbe. Pierre Alechinsky, Jean Michael Basquait, te posebno Paul Klee, neki su od znamenitih umjetnika čija djela imaju bitnih dodirnih točaka s opusom koji se ovdje predstavlja.

Tepisi Gordane Majnarić su arhetipski vodiči koji suvremenom, inovativnom djelatniku na području vizualnih komunikacija, mogu suvereno poslužiti kao primjer promišljanja i stvaranja novih vrijednosti čiji temelj iz likovnog svijeta obuhvaća uspješno objedinjene kulturne osnove neophodne za univerzalno razmišljanje i stvaranje umjetnosti.
Marino Baldini

Sample Image

Sample Image

Sample Image

Sample Image

Gordana Majnarić je diplomirala kroatistiku i povijest na Pedagoškom  fakultetu u Puli i studirala je slikarstvo na Ecole A.B.C. de Dessin de Paris. Više godina radila je kao dizajner. Slika na PVC foliji vlastitom tehnikom koju je krajem 70-tih godina razvila iz slikanja uljem na plexi staklu, a koristi također i druge medije izražavanja: crtež, fotografiju, collage, skulpturu, prostornu instalaciju, video film i vlastiti tekst. Angažira se za globalnu ekološku higijenu stavom o ekološkoj svijesti koji je istovremeno i lajtmotiv u njezinom stvaralačkom radu: Ja se ne borim za bolju budućnost. Ja se borim protiv pogrešne stvarnosti. Od 1980. koristi otpad za reciklažu i umjetničku obradu. Svoj ambijentalni i konceptualni projekt Gajana 1985 – ?, u kojem je između ostalog integrirala i umjetničku reciklažu,  namijenila je revitalizaciji sela Gajana u Istri i isti realizira u obliku work in progress. Član je HDLU Istra i IG Bildende Kunst (Beč). Od 1980. izlaže u Europi i SAD. Živi u Beču i u ljetnim mjesecima u Gajani.

Sample Image

Sample Image

Sample Image

Sample Image

muc@gkc-pula.hr

Akademija-Art.net