Nina Gojić / Morana Novosel: Logično mjesto za susret
„Nažalost, ima stvari koje nećemo moći prikazati i koje nećete moći vidjeti. Ne možete doći bliže.
Ne možete hodati po ovom tlu jer je prekrhko. Uništili biste ostatke ugljena. Uništili biste tragove
medvjeda i ljudi. Tako da će vam ova djelomična slika morati biti dovoljna.”
Predstava nastaje po motivima dokumentarnih filmova Wernera Herzoga: Susreti na kraju svijeta, Čovjek grizli i Spilja izgubljenih snova. Dokumentarizam na filmu zanimao nas je s obzirom na specifičnost izlaganja i strukturiranja građe, pri čemu imitiramo pripadajući princip montaže, ali sučeljavanjem kontradiktornih informacija proizvodimo novi fikcijski prostor. Na početku rada na predstavi dogovoreno je da glumci ne gledaju polazišne materijale, jer ne stremimo imitacijom prenijeti snimljene pojedince iz jednog medija u drugi, nego tražimo vlastite izvedbene odgovore unutar problemskog polja navedenih filmova. Prema tome, iz njih smo osim dokumentarističkog tipa izlaganja preuzeli temu dobrovoljne izolacije u formi samoisključenja iz ljudske zajednice i postavljamo pitanje koje su implikacije geste napuštanja društva za samo društvo. Fokusiramo se na pojedince koji imaju izbora biti dijelom zajednice, ali to na različite načine odbijaju i umjesto toga traže, ispituju, nastanjuju ili zamišljaju svoj kraj svijeta.
Autorice koncepta: Nina Gojić – dramaturginja, Morana Novosel – redateljica
Izvođači/koautori: Karla Brbić, Matija Čigir, Sven Jakir, Marina Redžepović
Scenografkinja: Irena Kraljić
Kostimografkinja: Katarina Pilić
Dizajnerica zvuka: Iva Ivan
Dizajner svijetla: Elvis Butković
Vizualni identitet: Krešimir Kirasić/Jurica Marković
Producentica: Ana Letunić
Koprodukcija: Sveučilište u Zagrebu – Studentski centar u Zagrebu – Kultura promjen – Teatar &TD i Mašina
Premijera: 23. svibnja u 20 sati, polukružna dvorana Teatra &TD (ulaz s pozivnicom)
Izvedba: 31. svibnja u 20 sati, polukružna dvorana Teatra &TD (50 kuna/25 kuna za studente)
BIOGRAFIJE “LOGIČNO MJESTO ZA SUSRET”
Morana Novosel rođena je 1987 u Zagrebu. Nakon preddiplomskog studija na Filozofskom fakultetu,
2009. upisuje studij Kazališne režije i radiofonije na Akademiji dramske umjetnosti, gdje trenutno
pohađa diplomski studij.
Nina Gojić rođena je 1989. u Zagrebu. 2010. godine završava preddiplomski studij dramaturgije na Akademiji dramske umjetnosti te upisuje stipendirani diplomski program International Performance Research iz područja izvedbenih studija koji završava 2012. godine. Trenutno pohađa diplomski studij dramaturgije izvedbe na Akademiji dramske umjetnosti. Kao dramaturg dosad je radila na autorskim predstavama u Teatru &td (Ljevoruka, Svratište kod Alberta C.) i na Dubrovačkim ljetnim igrama. Objavljivala radove u časopisu studenata sociologije Diskrepancija, Zarezu, na Trećem programu Hrvatskog radija i časopisu jugoLink.
Karla Brbić rođena je 1987. u Makarskoj. Osnovnu školu završava u Tučepima, a glazbenu školu i gimnaziju u Makarskoj. 2005. upisuje Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu, koju završava 2010. Surađuje s raznim zagrebačkim kazalištima (Žar ptica, ZKL, ZKM, ITD), kazalištem u Sisku te Dubrovačkim ljetnim igrama. Kontinuirano snima na televiziji i na filmu s istaknutim mladim redateljima. 2013. priznat joj je status samostalne umjetnice. Živi i radi u Zagrebu.
Matija Čigir rođen je 1991. u Zagrebu. Student je četvrte godine glume na Akademiji dramske umjetnosti. Uz studij radi na filmu i u kazalištu.
Sven Jakir rođen je 1983. u Zagrebu, završio Akademiju dramske umjetnosti 2007. Od tada se profesionalno bavi igranjem u kazalištu, na televiziji i filmu. Od 2009. djeluje kao samostalni umjetnik te surađuje sa raznim domaćim i stranim redateljima, ponajviše u Teatru &td ( Grmače, Žrtve zemljopisa 2, Rasprodaja, Ljevoruka i dr. ) a od 2012. član je trupe Jana Fabrea, te gostuje po svjetskim festivalima s predstavom The power of theatrical madness.
Marina Redžepović je rođena 1982. u Sisku, odrasla u Tuzli, živi u Zagrebu više od dvadeset godina. Diplomirala je komparativnu književnost i francuski jezik i književnost. Glumila je u desetak kratkometražnih filmova od kojih je za četiri i nagrađena, a ponešto i u dugometražnoj filmskoj formi te na televiziji. Ima brata.
Mašina je novoosnovana neprofitna umjetnička i produkcijska platforma za interdisciplinarnu suradnju, stvaralaštvo te promišljanje suvremene izvedbe. Sjedište joj je u Zagrebu, a osnovala ju je producentica Ana Letunić. Osim propitivanjem formi suvremene izvedbe i rekonfiguracijom uobičajenih odnosa izvedbe i publike, Mašina ima misiju svojim djelovanjem ohrabrivati debatu o aktualnim društvenim i političkim proturječjima. Također, kao što su do sada prakticirali njeni pojedini članovi, Mašina ima viziju poticati regionalni dijalog stvarajući projekte i platforme za aktivnu kulturnu razmjenu između hrvatskih i regionalnih umjetnika i profesionalaca u umjetnosti, te propitivati postojeće koncepte kolektivnog identiteta. Mašina okuplja mlade profesionalce koji imaju za cilj, kroz kolaborativno umjetničko istraživanje, uobličavati vlastiti izričaj u području suvremenih izvedbenih umjetnosti. Organizacija je osnovana u srpnju 2013. zbog potrebe da se iskustva iz naših prethodnih suradnja organiziraju u novi formalni okvir. Prema tome, “Logično mjesto za susret” će biti prvi projekt u sklopu organizacije.