Skip to content
romantičarskom aurom, potencirati kolorističke nositelje priče i dakako u sve unijeti bar dašak vlastitih raspoloženja, elementi su koji privlače pejsažu.

Motivu raskoši prirode pristupa potrebitom poniznošću, ali i uvjerenošću da sva ta ljepota kroz njegovu slikarsku interpretaciju može biti produljena i zazvoniti u novim registrima. More ili kontinentalni pejsaž, jesenska razigranost palete ili tonska strogost, pronalaze se s tematske ili likovne strane. Bez namjere da tu silnu raznolikost prilagodi jasnim pravilima, određenom načinu, izgrađuje prepoznatljiv stil, proveden kroz usitnjen potez, marnost obrade, dorađenost svih partija, koja prestaje u trenutku javljanja opasnosti od dominiranja vještine nad čistoćom oblika.

Uzorak Slike

Stalno se vodi zanimljiva igra između realistične dotjeranosti i naznake oblika. Sliku organizira strogo, čitko i pregledno, no u tom trenutku stalno prodire (to, razumljivo, ne želi kontrolirati) bljesak nepredvidljivog, koji znano pretvara u neobično, a sam pejsaž izdiže iznad banalne opisnosti. Izvjesna arhitektoničnost, uočavanje pojaseva, skladanje dijelova prostora unutar zadanih dijelova površine pripada onom racionalnom u nastanku krajolika, a prepoznavanje romantičnog (što predpostavlja trenutke zanosa), dio je spontanosti kojom se reagira u određenom momentu, kada sva kumulirana iskustva mogu biti gurnuta u stranu. Konačno, jedno je znanje o slikanju, a drugo je ulaženje u svijet koji se čini ponešto idealiziranim, ali se u svom ničim pomućenom izdanju kao dar ponudio autoru.

Romantičnost se očitava kroz slikovitost kojom se draga, možda u žurbi vremena i neprimjećena stanja, izdižu na svojevrsni pijedestal, pa su i nebo i raslinje i vode dio tog uzdignuća. Za ovakvo diviniziranje prirode autor mora imati pokriće, a ovaj slikar ga ima, senzibilitet za boju, kontrolu ruke u stvaranju pastoznosti površine zažarenog kolorita i sačuvanu začudnost u divnoj radosti kojom pristupa slikanju. Stanko Špoljarić, 2004.

Uzorak Slike

 

 
Slike:
221.  Na kraju sela
222.  Slika u podlozi: Zlatni krajolik
223.  Zlatna dolina
224.  Iza kuća
225.  Padala je ljetna kiša
226.  Krajolik rosnih livada
227.  Smiraj dana
228.  Blizina mora
229.  Bregi
230.  Kordunski krajolik
231.  Romantični krajolik
232.  Gnijezda ptica
233.  Nebo, raslinje i vode
234.  Ljubičasti krajolik
235.  Na Pelješcu
236.  Motiv sa Velebita
237.  Velebitske livade

Uzorak Slike

akademija-art.hr