Skip to content

Život umjetnosti 84 / 2009

Koje su razlike između primijenjenih umjetnosti i dizajna? Postoje li među njima sličnosti? Znate li što je angažirani dizajn, a što produkt-dizajn; tko je autor tipografije Brioni? Mogu li se primijenjene umjetnosti nositi s globalnim kretanjima i korporativnim potrebama? Crtaju li I – Gle?

Novi Život umjetnosti (br. 84) posvećen je dizajnu i primijenjenim umjetnostima. U prilozima Ivane Fabrio, Koraljke Vlajo, Maše Štrbac, Nikoline Vrekalo, Zrinke Kuić, Ivice Buljana i Nenada Robana, razgovorima koje je Maroje Mrduljaš vodio s UMAS-ovcima Lerotićem, Mitrovićem i Marsom, i akterima tipografskih zbivanja Đurekom, Bralićem i Serdarevićem – razmatramo tranzicijske i posttranzicijske okolnosti koje su utjecale na zbivanja s područja dizajna i primijenjenih umjetnosti.

U procijepu između komercijalizacije, estetizacije, konceptualizacije i kulture kao takve, donosimo nekoliko novih zanimljivih razmišljanja o temama koje svakodnevno utječu na naš vizualni okoliš: ‘…ovaj broj Života umjetnosti posvetili smo raspoznavanju raznih inicijativa i praksi koje svoje metodološke i konceptualne temelje izvode iz vrlo heterogenih polazišta, od primijenjenih umjetnosti, koje se možda i previše olako diskreditiraju kao arhaične, do najsuvremenijih tendencija vezanih uz dizajn interakcija i novih socijalnih mreža stvorenih na internetu.

Namjera uredništva nije pružanje odgovora na problem marginalizacije i određene samodovoljnosti dizajna u Hrvatskoj, nego ocrtavanje kontura istraživačkih, teorijsko-edukacijskih ili oblikovateljskih praksi koje nisu opterećene niti tradicionalističkim niti suvremenim dogmatizmima i isključivostima, nego otvaraju nove horizonte ili daju soj vrijedan doprinos na područjima koja su dizajnu komplementarna.’ Iz uvodnika Maroja Mrduljaša

Akademija-Art.net

Optimized by Optimole