Skip to content

Galerija Badrov: FOTOSOFIA

Press release – Fotosofia seminar
    
     Fotosofia je naziv koji sam prvi puta upotrijebio 1991. kao ime mog eseja o fotografiji objavljenog 1996. Publici upoznatoj s mojim fotografskim radom esej je očigledno bio poticaj na dijalog i ljudi su mi počeli emailom slati fotoupite u rasponu od ‘Kako na dotičnoj fotografiji dobiti plavije nebo?’ do ‘Koliko bih trebao naplatiti određeno snimanje?’ Kako je broj pitanja s godinama rastao, ubrzo mi je postalo nemoguće svima odgovoriti. Počeo sam razmišljati o konceptu kojim bih zainteresiranima ipak pružio pomoć u podizanju kvalitete fotoizražavanja uz istovremeno poticanje fotografa na suradnju (koje je u vrijeme mojih fotopočetaka toliko nedostajalo). Predavanje za veći broj ljudi mi se činilo idejom koja bi mogla biti vremenski najbezbolnija za moj rad.

Sample Image    

     2006. sam od uprave ‘Novi hotels&resort’ dobio upit i kvalitetne uvjete za održavanje trodnevnog fotoseminara. Započevši s koncipiranjem predviđenih predavanja, shvatio sam da bih uz pomoć prijatelja i poznanika vezanih uz profesiju seminaristima mogao pružiti puno veće, kvalitetnije i nezaboravnije iskustvo. Navrijele ideje su me navele na korjenite izmijene prvobitne zamisli i, nakon što me domaćin pristao podržati, trodnevni se seminar pretvorio u sedmodnevni. Svoja sam predavanja nadopunio gostima predavačima, osmislio sam tematske vježbe-snimanja (Kompozicija, Art fotografija, Fotoduel, Objekt u pokretu, Modni editorijal, Celebrity portret), i odlučio zamoliti za podršku tiskovne i elektronske medije koji bi seminaristima pored treninga komunikacije s medijima osigurali mogućnost promocije svog rada i osobnosti. Završetak seminara sam zamislio u vidu izložbe polazničkih radova. Izračunavši da je seminar moguće realizirati s najviše 15 polaznika, odlučio sam raspisati natječaj kako bih na osnovu kvalitete pristiglih radova i biografija o angažiranosti na polju fotografije izlučio one kojima želim prenijeti znanja. Želeći da mi kandidati ovise isključivo o talentu, a ne o imovinskom stanju, ljubaznošću pokrovitelja sam uspio postići da seminar za odabrane bude besplatan.
    
     Prvi Fotosofia seminar, održan od 24.9.-1.10.2006. u ‘Novi hotels&resort’, ‘donio je na svijet’ prvih 15 Fotosofa. Uspjeh i nadahnjujuća iskustva s prvom generacijom i gomila mailova s upitima za datum druge Fotosofije su mi vremenom ukazali na potrebu revizije zamisli o Fotosofiji kao jednokratnom, zaključenom projektu. Osim toga, Fotosofi su nakon seminara počeli samoinicijativno organizirati česta druženja i zajednička snimanja na kojima su si međusobno asistirali i pozirali. Uvidjevši da sam pokrenuo nešto korisno, veće od predviđenog, odlučio sam nastaviti s gradnjom mreže voljnih i sposobnih za druženje na osnovi zajedničke strasti prema fotografiji.
    
     Nastavak projekta je urodio jednako uspješnom Fotosofijom 2 održanom od 15.-22.7.2007. i novim gostoljubivim domaćinom, Termama Tuhelj. Jedine bitnije izmjene u programu su bile povećanje broja gostiju predavača (i shodno tome, broja tema) i zamjena vježbe ‘Objekt u pokretu’ ‘Reportažom s malonogometnog turnira’ čija je realizacija omogućena ljubaznošću malonogometnih ekipa HTV-a, RTL-a i ‘Prijatelja Fotosofije’ (sastavljene od osoba iz javnog života).

Sample Image    

     Nakon te Fotosofije se dogodilo prvo fuzioniranje Fotosofa, tj. stapanje generacija. Proces se odvio toliko uspješno da je broj postfotosofia aktivnosti počeo rapidno rasti. Bezrezervni odazivi Fotosofa na moje punude da sudjeluju u snimanju 50 centa, asistiraju na Top modelu i mojim ostalim profesionalnim sessionima, snimaju reportaže na eventima tipa ‘Humane šake’, ‘Srcem za znanje’, ‘Ožujsko trofej – paralelno EP poznatih’, te njihova samoorganiziranja niza manjih sessiona i fotosafarija na Vranjici pokraj Sarajeva, pokazala su mi da im je interes za zajedničke fotoaktivnosti nakon seminara vrlo velik. Vođen tim opažanjem, zaključio sam me benevolentna iskrenost njihove suradnje i njihova predanost fotografiji upravo zove da pokrenem ‘Fotosofe u akciji’, projekt koji sam osmislio još nakon prve Fotosofije. U tom smislu, kontaktirao sam osobe iz Poreča i Zagvozda koje su na osnovu mojih ranijih opisa ideje pokazale interes za ugostiti eventualni budući projekt. ‘Fotosofi u akciji’ se, naime, temelji na principu da domaćin (grad, organizator eventa…) poziva određeni broj Fotosofa na nekoliko dana u goste i pokriva im sve troškove, a Fotosofi mu se odužuju fotografijama grada, eventa, ili drugog što bi domaćin željeo imati snimljeno.

    
     Paralelno s ‘Fotosofi u akciji’, pokrenuo sam još jedan iz seminara izrastao projekt. U želji ublažavanja posljedice da zbog ograničenja broja polaznika velik broj kvalitetnih kandidata za seminar moram odbiti, a vjerujem da bi im komunikacija s Fotosofima i s ostalima koji se fotografiji ozbiljno posvećuju mogla koristiti u radu, 3.3.2008. sam podigao site http://www.fotosofia.info/. Zamišljen kao sastajalište svih ljubitelja fotografije, kako fotografa, tako i publike, site je otvorenog tipa i svatko može postaviti svoju fotogaleriju. Raspoloženi samo za gledanje mogu uživati u ogromnom broju kvalitetnih fotografija; kako u galerijama logiranih i Fotosofa, tako i u galerijama rezerviranim za fotografije snimljene od strane celebrityja i profesionalnih fotografa. Skloniji aktivnom sudjelovanju na siteu mogu, osim postavljanja svoje fotogalerije, komentirati i ocjenjivati tuđi rad, a uskoro će im biti otvorene i nove mogućnosti. Budući da se trudim vidjeti i ocijeniti sve fotografije postavljene na site, kako bih one najkvalitetnije  mogao istaći u za to predviđenoj rubrici, vjerujem da je kandidatima budućih Fotosofija zanimljivo i to što mi se tim putem mogu predstaviti ranije i većim brojem radova no što ih je dozvoljeno slati na natječaj.
     Promatrajući tijekom sve većeg broja postfotosofia aktivnosti prijateljske odnose i suradnju unutar grupe, postajao sam sve svjesniji da odabirom seminarista odabirem i ljude s kojima se Fotosofi žele i vole družiti. Kako vjerujem su pred Fotosofima duge godine zajedništva, za Fotosofiju 3 sam odlučio podići standarde pristupa natječaju. Uočivši da kvaliteta i masovnost postfotosofia aktivnosti, osim o kreativnosti i marljivosti, ovisi i o postprodukcijskoj samostalnosti Fotosofa, o njihovim karakternim osobinama i o mogućnosti nalaženja vremena za postfotosofia aktivnosti, kandidatima za Fotosofiju 3 je bilo preporučeno imati leptop, znati se služiti programom za obradu fotografije, i imati vremena i volje za postfotosofia aktivnosti. Osim toga, kako bih što bolje upoznao one s kojima ćemo se u budućnosti družiti, odabrane u uži izbor sam zamolio da dođu na kratko upoznavanje u toj atelier. Na moje čuđenje, broj prijava se nije smanjio, nego povećao sa 106 na 192.
    
     Fotosofia 3, održana 22.-29.6.2008., ponovo u Termama Tuhelj, programski nije imala nekih većih izmjena – bila je dopunjena natjecateljskom vježbom Fotokreativac. Najveću izmjenu je donijelo podizanje standarda natječaja; seminaristi su se pokazali  puno koherentnija grupa, gotovo konstantno zajedno, razmjena iskustava im je bila kvalitetnija i intenzivnija, a budući da se svi služe Photoshopom, imali su puno više tema koje niti redukcijom sna na tri sata (ne mojom krivnjom) nisu uspjeli do kraja iscrpiti. Upoznati s postfotosofia aktivnostima prošlih generacija, Fotosofi 3, svjesni da će se i poslije seminara nastaviti često viđati, su očigledno sklapali prijateljstva na ‘duge staze’.
    
     45 izloženih fotografija su radovi koje su seminaristi treće generacije snimili na temu ‘Art fotografija’. Cilj teme je bio izražavanje unutar koncepta umjetničke fotografije kao fotovrste neopterećene tržištem i nalogodavcem, prepuštene u potpunosti nesputanom izražavanju autorove zamisli. Budući da je smisao teme paralelni izazov vizualnoj i organizacijskoj kreativnosti, te njihovom usklađivanju, izloženo je posebno zanimljivo u svjetlu činjenice da je snimljeno minimalnom opremom (fotoaparat, objektivi, stativ, ručni flash), bez financijskih sredstava, u prostorno i vremenski ograničenim uvjetima.
Hoyka

Sample Image