Premda je već niz godina prisutan na hrvatskoj likovnoj sceni (intenzivno se fotografijom počeo baviti 80-ih godina prošloga stoljeća u vrijeme kultnoga Novog vala i vlastitu estetiku razvijao s generacijom tadašnjih Poletovaca), tek je 2009. godine održao prvu samostalnu izložbu. Širolina poetika je, kao i kod svakoga istinskog umjetnika, osobna i specifična, a odlikuje se, kako to ističu i likovni kritičari, portretiranjem urbanog života s prikazima ljudi ili bilježenjima različitih segmenata grada kroz promatranje situacija, kojekakvih događanja i sl. (Iva Prosoli)
Pomno birajući kadar Širola nalazi ravnotežu kretanja postižući savršenu estetsku recepciju i mirnoću. Fotografije djeluju na promatrača uvjerljivošću i realnošću, što autor djelomično postiže izborom kulise – netipične urbane arhitekture često industrijskoga karaktera karakteristične za autorovu specifičnu realističku estetiku.
Portreti i autoportreti svojevrstan su kontrast mirnoći gradskih veduta te rjeđe krajolika. Nimalo idealizirani, uhvaćeni momenti emocionalnoga sloma, umora, samoće, tuge ili starosti definirani oštrim kontrastima propitkuju poetiku intime najbolje pokazujući Širolin fotografski senzibilitet. Krupnim kadrom i tamnom pozadinom postignuta je struktura, ogolijevanje emocija bez distance; kao i kod veduta, autor bira teme koje se rado guraju pod tepih. Jedna od ključnih fotografija svakako je i posveta performansu Tomislava Gotovca Kunst fur uns, koji Damir Širola ovjekovječuje ne skrivajući poštovanje. Širolu kao i Gotovca određuje ljudskost, empatija, kritika digitalnoga doba i globalizacije, svrhovitost vlastitog i univerzalnog vremena. Stoga je Širolina fotografija klasična, no unatoč demistifikacijskom nastojanju posjeduje jedinstvenu poetiku. (Loreta Gudelj Barać)
Rođen u Zagrebu 1960.-te, fotografija ga okupira od ranih osnovnoškolskih dana i ostaje jedina ozbiljna tema neformalnog cjeloživotnog obrazovanja do današnjih dana.
Posljednjih godina ustalilo se ritmičko samostalno izlaganje jednom godišnje. Uz to, sudjeluje na izložbama Mije Vesovića posvećenim grupi Gorgona na nekoliko lokacija u Zagrebu.
Prošle godine preselio iz Zagreba u Varaždin.
Izložbe
„Metropolis”, foto-galerija KIC Zagreb, 2009.
„Zapisi-osobno”, Galerija starih i novih majstora, palača Sermage, Varaždin, 2010.
„Zapisi-osobno”, galerija Matice hrvatske, Zagreb, 2012.
„Nature and human nature”, Art kino klub Grič, Zagreb, 2013.
Otvorenje izložbe fotografija Damira Širole, “friškog” varaždinca zagrebačke škole fotografije sedamdesetih i osamdesetih godina održati će se u galeriji Zlati ajngel, u petak, 4. travnja u 20 sati.