Skip to content

DODIJELJENE GODIŠNJE NAGRADE ULUPUH-a

Keramičarka Dora Pezić Mijatović dobitnica nagrade za životno djelo

U Staroj gradskoj vijećnici, 19. prosinca dodijeljene su godišnje nagrade i priznanja ULUPUH-a u 2019. godini, a pod pokroviteljstvom Gradske skupštine Grada Zagreba.

Laureati u 2019. godini su keramičarka Dora Pezić Mijatović, nagrada za životno djelo, nagradu za najbolju izložbu dobila je izložba Magični botanički vrt / Keramički laboratorij 3 autorice, kustosice i selektorice Višnje Slavica Gabout, nagrada za najbolju mladu autoricu dodijeljena je Dunji Naerlović, autorici umjetničkog nakita, dok je nagrada za najbolji izdavački projekt dodijeljena zbirci tekstova Umjetnost naša svagdanja ili Desing & Art autorice Branke Hlevnjak i dizajnerice Lidije Novosel.  

ULUPUH-ovo priznanje za doprinos ugledu ULUPUH-a dodijeljena je Davorinu Klariću, a počasnim članom proglašen je Giuseppe Olmeti.

Nagrade i priznanja su svečano uručili prof. dr. sc. Drago Prgomet, predsjednik Gradske skupštine Grada Zagreba i predsjednica ULUPUH-a dr. art. Ivana Bakal.

Obrazloženja nagrada

Nagrada ULUPUH-a za životno djelo

Dora Pezić Mijatović dobitnica je ovogodišnje nagrade za životno djelo.

Dora Pezić Mijatović sudjelovala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu, a također je dobitnica mnogobrojnih nagrada i priznanja za svoj rad. Naglasimo da je od 1996. godine uvrštena u Enciklopediju hrvatske umjetnosti. Rođena je u Zagrebu, gdje je 1958. godine završila Školu za primijenjene umjetnosti u klasi profesora S. Barlovića. Prvi put samostalno je izložila 1966. godine u prostorijama Društva arhitekata Hrvatske. Djelo naziva Crno u crnom, izloženo na spomenutoj izložbi, zbog iznimne kvalitete omogućilo je Dori Pezić Mijatović pristup u Udruženje likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti Hrvatske u kojem je od 1967. godine.

U svom bogatom dugogodišnjem stvaralaštvu bila je otvorena za eksperiment, no i dalje ostajući sebi prepoznatljiva. Kako je Stanko Staničić primijetio, trajna konstanta u njenom opusu je blaga krivulja kojom keramičku materiju usmjerava građenju željenog oblika. U svojoj keramici spaja raznovrsne pristupe, ali vežu ih slični motivi koji su prisutni tijekom pet desetljeća njenog rada s keramikom.

Osim što se bavi umjetničkim radom, Dora Pezić Mijatović suosnivačica je grupe Arte terra, kolonije umjetničke keramike Hinko Juhn u Našicama te KERAMEIKON-a, Hrvatskog keramičarskog društva. Ujedno je i njegova počasna članica od 2002. godine, a 2006. godine postaje i članica Umjetničkog savjeta KERAMEIKON-a.

Nagrada za najbolji izložbeni projekt u 2019. godini

MAGIČNI BOTANIČKI VRT, međunarodna multimedijalna izložba keramike

3. izdanje kustoskog projekta KERAMIČKI LABORATORIJ

Autorica koncepcije, kustosica i selektorica:

Višnja Slavica Gabout, povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka

Članica ULUPUH-a, HULU-a, HND-a i IAC – Međunarodne akademije za keramiku u Ženevi.

Umjetnici izlagači članovi su Sekcije za keramiku, staklo i porculan ULUPUH-a, pozvani autori, odabrani autori iz KERAMEIKON-ove zbirke te pozvani autor Rafael Pérez Fernandez, voditelj pokazne masterclass radionice osobne eksperimentalne tehnike, održane u Atelijeru Pičuljan u Varaždinu u sklopu projekta.

MAGIČNI BOTANIČKI VRT treće je izdanje kustoske trilogije KERAMIČKI LABORATORIJ, problemsko –istraživačke i vizualno- edukativne platforme koja se bavi suvremenom keramikom, a koja se realizira se od 2016. godine u izložbenim prostorima u Hrvatskoj i inozemstvu te u suradnji i partnerstvu s edukativnim institucijama i strukovnim udrugama. Cjelokupni projekt koncipiran je s ciljem da stimulira suvremeni pristup i potakne eksperimentalni, istraživački senzibilitet kod autora-keramičara, kako bi se otvorili putevi prema novim i neistraženim perceptivnim područjima, novim strategijama i eksperimentalnim pristupima te novim vizualno-taktilnim iskustvima. Ovogodišnje izdanje okrenulo se svijetu priča i fantazije, svijetu magičnoga i bizarnoga; nestvarnoga i čudesnoga, svijetu neopipljive stvarnosti. Kroz motiv botaničkog vrta, obrađenog maštovito, poetično, kreativno i vizualno-komunikativno, ali iznad svega profinjeno kritički, umjetnici su dali svoju interpretaciju danas aktualne problematike odnosa čovjeka i njegova urbanog krajolika i prirode u cjelini.

Izložba je realizirana u Galeriji ULUPUH u Zagrebu i KERAMEIKON-ovoj Galeriji K10 u Varaždinu, a pozvana je na gostovanje u Rijeku i Sloveniju sljedeće godine.

Projekt se realizirao uz financijsku potporu Ministarstva kulture RH i Grada Varaždina.

Nagrada za najboljeg mladog umjetnika

Dunja Naerlović dobitinica je ULUPUH-ove nagrade za najboljeg mladog umjentika.

Rođena je 1987. godine u Zagrebu gdje je magistrirala arhitekturu i urbanizam na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2006. godine intenzivno se bavi izradom suvremenog umjetničkog nakita. Završila je tečajeve oblikovanja i izrade suvremenog nakita u Otvorenom atelieru Lumezi, kod Lazera Rok Lumezija i u CEKAO ZAGREB, kod Davora Šuka. Sudjeluje u nizu skupnih inozemnih i domaćih izložbi suvremenog nakita kao autorica nakita, ali i autorica postava. 2016. godine postaje članica ULUPUH-ove Sekcije za oblikovanje plemenitih kovina i umjetničkog nakita. Živi i stvara u Zagrebu.

Nagrada za najbolji izdavački projekt u 2019. godini

Branka Hlevnjak: Umjetnost naša svagdanja ili dizajn-art

kritike, osvrti, eseji 1978. – 2018.

Autorica tekstova: Branka Hlevnjak

Urednica: Branka Hlevnjak

Dizajn: Lidija Novosel

Nakladnik: ULUPUH – Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti

Knjiga predstavlja izbor iz kritika, osvrta i eseja autorice Branke Hlevnjak nastalih od 1978. do 2018. godine, a odnose se prvenstveno na autore i djela, te manifestacije i pojave vezane uz primijenjenu umjetnost i dizajn. Riječ je o stotinjak tekstova objavljenih na radiju, u novinama i časopisima kao što su Oko, Polet, Pitanja, Vjesnik, Večernji list, Radost, Peristil, Život umjetnosti, Vijenac, Kontura, Hrvatsko slovo i tako dalje. Raspon tema seže od ilustracije, karikature, vrtne (hortikulturne) arhitekture, grafičkog dizajna, aranžerstva, do primijenjenog kiparstva (javnih spomenika), preko nakita do fotografije. Knjiga nije samo autorsko viđenje, predstavljanje te kritički stav Branke Hlevnjak o specifičnim izraznim područjima, odnosno pojedinim umjetnicima u proteklih 40 godina, nego i svojevrsna kronika događanja primijenjenih umjetnosti i dizajna u Hrvatskoj unutar tog razdoblja. Stoga je ova knjiga važan doprinos za povijest primijenjene umjetnosti i dizajna u Hrvatskoj. Branku Hlevnjak kao autoricu odlikuje koncizan stil pisanja koji, uz visoku upućenost u predmet, uvijek uspijeva doprijeti do najšireg sloja čitatelja te će ovom knjigom najšira javnost dobiti uvid u povijest oblikovanja na ovim prostorima te osvijestiti značaj koji primijenjene umjetnosti i dizajn imaju u kulturi i povijesti ovih prostora.

Knjiga je objavljena uz financijsku potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Gradskog ureda za kulturu grada Zagreba. 

Priznanja

ULUPUH-ovo priznanje za poseban doprinos ugledu Udruge ove se godine dodijelilo Davorinu Klariću, renomiranom dizajneru, predsjedniku ULUPUH-ove Sekcije za oblikovanje odijevanja, zbog iznimnog rada na prenamijeni prostora u Ilici kojim se omogućio nastavak djelovanja Galerije ULUPUH na novoj adresi, u suvremeno uređenom prostoru prikladnom za njegovu namjenu. Davorin Klarić rođen je 1954. godine u Zagrebu. Studirao je dizajn tekstila i odjeće na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu. Od 1993. do 1997. godine živio je i radio u Nizozemskoj, a danas djeluje u Zagrebu kao samostalni umjetnik i dizajner. Član je ULUPUH-a od 1984. godine, a HZSU-a od 1987. godine.

Počasni član ULUPUH-a

Počasnim članom ULUPUH-a ove godine proglašen je Giuseppe Olmeti  zbog svog iznimnog angažmana u organizaciji izložbe ULUPUH-ove Sekcije za keramiku, porculan i staklo na manifestaciji Portoni aperti u gradu Nove,Italija, kojoj je Hrvatska bila zemlja partner 2018. godine te zbog njegove velike želje i truda da se Hrvatska uključi i umreži s europskim gradovima keramike.