U petak 20. rujna u 19 sati u MUZEJU SUVREMENE UMJETNOSTI ISTRE u Puli održat će se otvorenje izložbe STUDIO SONDA: O MOĆI KREATIVNOSTI te promocija istoimene knjige s tekstovima Marka Goluba koju su zajednički objavili Hrvatsko dizajnersko društvo, Studio Sonda i MSU Istre. Izložba i knjiga daju temeljit pregled najvažnijih dizajnerskih i drugih projekata Studija Sonda od sredine 2000-ih do danas. Kustosi izložbe su Marko Golub i Ketrin Milićević Mijošek, zajednički je organiziraju HDD i MSU Istre sa Studiom Sonda, a ostat će otvorena do 31. listopada

Ovo je inače treća inačica Sondine dizajnerske retrospektive u proteklih nekoliko mjeseci. Prva verzija, pod naslovom Studio Sonda: Dizajn sa šterne održana je u travnju i svibnju u HDD galeriji, a druga početkom studenog u Gradskoj galeriji Bihać u sklopu festivala Kreativna republika. Izložba u Muzeju suvremene umjetnosti Istre u Puli bit će popraćena nizom edukativnih programa, a stručna vodstva od strane Studija Sonda održat će se 12. 10. i 26. 10. 2019. u 12.00 sati u prostorima Muzeja.

Iz uvodnog teksta Marka Goluba:
“Studio Sonda svoj rad započinje 2004. istoimenim izdavačkim projektom da bi 2007. započeo djelovati autonomno kao dizajnerski studio i vrlo se brzo pozicionirao kao jedan od najzanimljivijih na hrvatskoj dizajnerskoj sceni. Ti počeci koincidirali su s nekoliko stvari koje su, što izravno, što manje izravno, odredile i inspirirale njihova početna polazišta. Na globalnoj razini sredina 2000-ih vrijeme je meteorskog uspona Weba 2.0, odnosno takozvane sudioničke i kolaborativne kulture, virtualnih zajednica, društvenih mreža i društvenih medija. Sondin kolektiv u godinama koje su uslijedile nije toliko eksploatirao same tehnološke aspekte ovih fenomena, ali u nizu projekata itekako se služio njihovim društvenim aspektima i načelima. Na nacionalnoj razini, sredina 2000-ih je i vrijeme kada jača dizajnerska zajednica u Hrvatskoj i njen društveni utjecaj, ponajprije zahvaljujući snažnoj dinamizaciji aktivnosti Hrvatskog dizajnerskog društva od 2005. Na lokalnoj razini ključnu je pak ulogu odigrao rapidan razvoj Istre kao turističke destinacije, kojemu je formu uvelike dao 2003. godine usvojen Master plan razvoja turizma 2004. − 2012., prvi takav regionalni strateški dokument u Hrvatskoj. Na tom je valu, uostalom, zajahao i sam tiskani informator Sonda, kao i mnogi od kasnijih klijenata Sonde kao dizajnerskog studija − Sonda je praktički počela u turizmu i u tom sektoru ostavila značajan trag.

Jednako ih je tako odredilo i mjesto iz kojeg djeluju, činjenica da su odabrali raditi daleko od velikih centara − počeli su u Poreču, koji im nije bio dovoljno mali pa su zadnjih godina preselili svoje aktivnosti u Vižinadu i odatle rade za klijente iz Istre, Hrvatske i svijeta. Za njih nema premalih ni prevelikih projekata, nema manje važnih i važnijih, naprotiv neki od najmanjih, koji su usko lokalnog karaktera su ujedno i oni koji su na kraju imali i najširi odjek. Putem je kroz studio prošao veći broj ljudi, mnogima od kojih je Sonda bila odskočna daska da se osamostale i pokrenu vlastite dizajnerske prakse u Istri i drugdje, no njihov najvažniji doprinos razvoju okruženja za dizajn u Istri zapravo je u tome što su svojim radom za lokalne proizvođače, turističke brendove, kulturne i festivalske manifestacije, pomogli osvijestiti klijente i korisnike o važnosti i utjecaju dizajna i vizualnih komunikacija te tako u velikoj mjeri prokrčili put dizajnu u istarskoj regiji. Dislociranost od centra, ili radije odlučno inzistiranje na tome da centar može biti gdje god ste ga odlučili postaviti, stoga predstavlja i svojevrsno načelo kojim se ovaj studio vodi, kao i početna pozicija za postavljanje pitanja − kako smo povezani i što imamo za reći jedni drugima. Investirajući svoju pažnju u to da oblikuju poruke koje će biti relevantne za specifičnu lokalnu situaciju, kontekst i zajednicu, Sonda dolazi do koncepata koji su posljedično relevantni za općenito razumijevanje vizualne kulture i komunikacija, dizajna i oglašavanja danas.”

Više o knjizi:
Sadržajnu strukturu knjige drže dva teksta autora Marka Goluba. Prvi, naslovljen Sondin dizajn sa šterne, izvorno je pisan za popratnu publikaciju izložbe u HDD-ovoj galeriji, ali je ovom prilikom ažuriran i proširen tako da obuhvaća i neke projekte koji u prvoj verziji teksta nisu spominjani ili su bili tek usputno navedeni. Tu je riječ o čitanju dizajnerskih radova Studija Sonda, značenja koje oni stvaraju, ideja i konteksta koje dovode u neočekivane veze i odnose. Drugi tekst je ekstenzivan razgovor sa samom Sondom, kao dragocjen dokument o njihovom načinu razmišljanja, kreativnom procesu, razumijevanju svoje uloge kao dizajnera u okruženju u kojem djeluju. Između su primjeri fantastičnog dizajna Studija Sonda, koji nastaje u Istri, a komunicira semantički i vizualno elokventno s bilo kim, bilo gdje.

O Studiju Sonda:
Studio Sonda nezavisan je kreativni studio, smješten u malom mjestu u središtu Istre, Vižinadi. Pobornici su ideje da dizajn i komunikacija moraju biti logični, iskreni i intuitivni, a najbolji okidač za kreativnost sadržajan je i ispunjen život. U inspirativnoj sredini s pogledom na zelene brežuljke, stvaraju globalno prepoznate projekte s područja dizajna i komunikacija. Mnogi od njih dobitnici su brojnih domaćih i međunarodnih priznanja poput: Cannes Lions, Red Dot Best of Bests, ADC gold, IF, World Star Packaging, LIA, Pentawards, Creativity Annual, I.D, Rebrand, Plus X award, Velika nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva, AIGA, Golden Drum, Cannes Lions Shortlist, ICOGRADA itd… Članovi su strukovnih udruga HURA (Hrvatska udruga reklamnih agencija) i HDD (Hrvatsko dizajnersko društvo).


STUDIO SONDA: O MOĆI KREATIVNOSTI (izložba)
Muzej suvremene umjetnosti Istre
Sv. Ivana – S. Giovanni 1, Pula
20.9. – 31.10.2019.

Kustosi izložbe: Ketrin Milićević Mijošek i Marko Golub
Grafički dizajn i dizajn postava: Studio Sonda
Organizacija izložbe: Muzej suvremene umjetnosti Istre, Hrvatsko dizajnersko društvo i Studio Sonda
Realizaciju izložbe podržali su: Upravni odjel za kulturu Istarske županije i Grad Pula