U suradnji s Knjižnicama Grada Zagreba i knjižnicom Vjekoslava Majera, Centar oblikovanja svakodnevice poziva sve zainteresirane građane na javni razgovor o arhitekturi novozagrebačkog naselja Zapruđe s Marojem Mrduljašem, Bojanom Krištofićem i Borisom Vidakovićem! Razgovor se održava 12. rujna u 18 sati u knjižnici Vjekoslava Majera u Zapruđu na adresi Trg Ivana Meštrovića 1G, a dio je programa Izvedbe svakodnevice u Zapruđu, u sklopu kojeg su se u lipnju 2019. godine održala tri stručna vodstva kroz svakodnevni život u naselju, zgradi i privatnom stanu.
Razgovor je namijenjen široj publici s ciljem upoznavanja građana i stručnjaka o svakodnevnom životu u jednoj specifičnoj arhitekturi, te uzajamnoj vezi arhitekture i života; na koji način arhitektura definira život, a na koji način život definira arhitekturu. Razgovorom ćemo otkrivati kako se arhitektura naselja razvijala — od ideje “srebrnog grada” do nebodera, koje su žarišne točke naselja, kako Zapruđe živi danas i zašto je upravo ono značajno u kontekstu arhitekture Novog Zagreba.
Ulaz je slobodan!
Sugovornici: Maroje Mrduljaš (arhitekt i kritičar arhitekture i dizajna), Bojan Krištofić (dizajner i pisac, likovni kritičar i kustos) i Boris Vidaković (arhitekt, kustos i pisac)
Termin
Četvrtak 12. rujna 2019. u 18.00 sati. Predviđeno trajanje razgovora je 2 sata.
Lokacija
Knjižnica Vjekoslava Majera
Meštrovićev trg 1G, Zagreb
Razgovor se organizira u sklopu dvogodišnjeg projekta Centar oblikovanja svakodnevice, kojega provode projektni partneri Muzej za umjetnost i obrt, Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti, Bacači Sjenki, Hrvatsko dizajnersko društvo i Grad Zagreb.
Razgovor se snima i fotografira za potrebe promidžbe projekta. Dokumentacijski materijal se može koristiti neograničeno u online i tiskanim izdanjima vezanima za projekt “Centar oblikovanja svakodnevice”, te u tiskanim i e-izdanjima koje objavljuju HDD ili projektni partneri.
O programu
Izvedbe svakodnevice jedna je od programskih cjelina projekta Centar oblikovanja svakodnevice. Čine je aktivnosti inkluzivnog tipa usmjerenog na građane kao aktivne dionike kulture dizajna i arhitektonskog oblikovanja. Građani će imati priliku govoriti o svojem iskustvu življenja i rada u specifičnim zgradama stambene i javne namjene. Također će sudjelovati i u procesu dokumentiranja te ukazivanja na važnost arhitektonske i dizajnerske baštine u svakodnevnom životu.
Izvedbe će obuhvatiti akcije svakodnevnog života u Zapruđu, Pučkom otvorenom učilištu i Vitićevom neboderu u Laginjinoj ulici u Zagrebu. Program je zamišljen kao serija javnih tura i razgovora s građanima, stanovnicima pojedinih četvrti i stručnjacima s područja arhitekture i dizajna. Sadržaj je namijenjen lokalnoj zajednici i plan je aktivno uključiti građane u zajedničko otkrivanje i rekreiranje priča o gradu u kojem žive, predmeta kojima su okruženi, ljudima i idejama koje su oblikovale naša viđenja o tome što je kvalitetno i dostojanstveno življenje zasnovano na idealima jednakosti, blagostanja i demokratičnosti.
—
Sažete biografije sugovornika
Maroje Mrduljaš je arhitekt i kritičar arhitekture i dizajna. Autor je više knjiga, između ostalih Tadao Ando: Transcending Oppositions (Oris, Zagreb, 2018) i Modernism-in-Between (Jovis, Berlin, 2012). Objavljuje u vodećim internacionalnim časopisima kao što su Archithese, A+U, Domus i drugima. Bio je kustos ili ko-kustos brojnih izložbi uključivo Towards Concrete Utopia (MoMA NY, 2018), Lifting the Curtain (Biennale arhitekture u Veneciji 2014), Unfinished Modernisations (2012) i drugih. Koautor je dvije sezone dokumentarne serije Betonski spavači. Nezavisni je ekspert Mies van der Rohe nagrade za arhitekturu EU. Glavni i odgovorni urednik časopisa za arhitekturu i kulturu Oris (Zagreb). Predavač je na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
Bojan Krištofić je dizajner i pisac, likovni kritičar i kustos. Magistrirao je dizajn vizualnih komunikacija na Studiju dizajna pri AF Sveučilišta u Zagrebu 2012., a profesionalno je aktivan od 2010. godine. Tekstove iz područja suvremene umjetnosti, dizajna i vizualne kulture objavljuje u većini relevantnih specijaliziranih medija u Hrvatskoj i drugdje, pored portala i tiskovina surađujući i na Hrvatskom radiju i televiziji. Nagrađivan je za svoj rad, a tekstovi su mu prevođeni na engleski jezik. Godine 2018. bio je rezident u polju internacionalne književnosti na Academie Schloss Solitude u Stuttgartu, a iste godine objavio je pjesničku knjigu Makroorganizmi (Jesenski&Turk). Otpočetka 2019. honorarno radi kao voditelj Galerije Ateliera Žitnjak u Zagrebu te suurednik internetskog portala Mreže antifašistkinja Zagreba (www.maz.hr). Član je Hrvatskog dizajnerskog društva, Hrvatske sekcije AICA-e (međunarodnog udruženja likovnih kritičara), umjetničke organizacije Atelieri Žitnjak i MAZ-a. Bavi se i biciklizmom, radio-amaterizmom i DIY izdavaštvom. Sretni je stanovnik novozagrebačkog kvarta Zapruđe.
Boris Vidaković je diplomirao 2014. godine na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje nakon završetka studija radi kao suradnik u nastavi i u Studijskom arhivu. U Društvu arhitekata Zagreba radio je na formiranju programa, organizaciji natječaja te kao urednik web portala. Od 2016. godine radi u NOP Studiju s kojim osvaja više nagrada na arhitektonskim natječajima.
Objavljuje tekstove o hrvatskoj modernoj i suvremenoj arhitekturi u časopisima Oris i Badland, te na web portalu DAZ-a. Kao kustos i ko-kustos radio na izložbama Ivan Čižmek – Grad Gorgone te Bogdan Budimirov – dizajn.