Skip to content

Željko Koprolčec – izložba u Varaždinu

Željko Koprolčec suvremeni je hrvatski fotograf, umjetnik svjetskog ugleda, na zajedničkoj izložbi u Varaždinu sredinom rujna izlaže sa slikarom Duškom Šiblom

Početkom rujna izlažete u Varaždinu, u galeriji Zlati ajngel na zajedničkoj izložbi sa slikarom Duškom Šiblom, on slike, vi fotografije.

  -Da, osobno mi je  jako drago ponovo  izlagati u  tom prostoru i zahvaljujem se na podršci organizatorima g .Sačiću, voditelju Galerije  i g. Meseku, ravnatelju Gradskog muzeja Varaždin  kao istaknutim  predstavnicima varaždinske  kulturne scene koji su vidjeli potencijal koncepta koji smo im ponudili.

Što povezuje fotografije i slike?

  -Radove koji će biti prikazani na izložbi  povezuje inspirativnost  ljudskim tijelom, naša likovna poetika i imaginacija koju je svaki predstavio u svojoj maniri. Sve odabrane fotografije imaju svoju priču i zajedno čine jednu cjelinu  koja je zanimljiva nama, a nadamo se i publici.

Izlažete aktove. Što je ključno u Vašem pristupu motivu?

 -Bitan mi je motiv koji me inspirira i koji će moći izraziti moj senzibilitet i likovni doživljaj. Moji aktovi su  impostirani, nastaju u studijskim uvjetima i rezultat su promišljenog pristupa i pozornog korištenja svjetla, koji prikazuju jednu ravnotežu i lišeni su suvišnih detalja.

Nekoć su umjetničke fotografije bile crno bijele. Danas je drugačije.

Pitanje crno bijeleili fotografije u koloru  spada u specifičnosti likovnog izražavanja i fotografsku  tehniku stvaranja, kao i korištenje klasične ili digitalne fotografske opreme. Fotografija nije umjetnička po tehnici, nego po  autorskoj ličnosti ,po fotografu koji je zabilježio trenutak i ostavio svoj umjetnički ili amaterski potpis.

Što potencijalni motiv mora imati da bi privukao Vašu pozornost?

 -Motiv mora pobuditi moju snažnu fotografsku asocijaciju, kad je riječ o aktu snimam fine art  fotografiju  akta, portreta i retro eseje u maniri  art decoa i tu  je većinom definirano tko i što se u to može uklopiti.

U fotografiji, odnos kolora i crno bijeloga.

 Svaka vrsta fotografije ima svoje specifičnosti u smislu tehničkih i  kreativnih mogućnosti, ja ne pravim razliku i ne potenciram pojedinu  fotografsku estetiku. Sviđa mi se  misao da je Fotografija  uvijek kreativan čin i ogledalo autorovog potencijala.

Vaše se fotografije nalaze u inozemstvu u važnim institucijama.

 -Ovdje je riječ o struci i važno mi je da su neki moji radovi prepoznati po svojoj vrijednosti i inovativnosti, neovisno je li riječ o našoj kulturnoj ustanovi ili svjetskoj. Jednako mi je  važan Muzej za umjetnosti obrat, kao i Muzej moderne umjetnosti u New Yorku. Imponira mi činjenica da je moja fotografija dio fundursa neke zbirke i dio fotografske baštine koja  će imati  svoj život i  biti dostupna  javnosti neovisno o meni.

Gdje je fotografija, općenito, danas?

 -Mi smo danas civilizacija koja je orijentirana na sliku.Fotografija je snažan medij međuljudske  komunikacije ,anajnoviji  tehnološki trendovi su u službi fotografije. 

Institucije koje se bave fotografijom i  fotografskom djelatnošću trebali bi biti edukativni punktovi koji bi afirmirali  taj medij osobito u našoj sredini koja  još nedovoljno razumijeva potencijal fotografije   u artističkom smislu. 

Što je novo u atelijeru?

-To su tematska predavanja i programi namijenjeni  edukaciji u sklopu edukativnih angažmana i sistematizacija foto arhivske građe za retrospektivu.

Planovi…?

Kreativan rad, promocija i prezentacija  fotografske umjetnosti ,projekti vezani uz reklamnu fotografiju, fotografski susreti i radionice u sklopu projekta umjetničkih druženja posvećenih fotografiji koje sam pokrenuo u dvorištu svoga ateliera na Krešimirovom trgu u Zagrebu, do  retro eseja, ima ih puno.

Miroslav Pelikan