U Galeriji –Atelijeru Žana- Boyd u Opatiji (Volosko), otvara se 03.06.2019.g. s početkom u 18,30 sati zajednička izložba slika i umjetničkih fotografija Željka Čurčića i Davora Hrvoja „JAZZ vs JAZZ“. Otvorenje će biti popraćeno koncertom Zvjezdana i Vedrana Ružića

Pažnja u trenutku, vrijeme koje umjetnik posvećuje, poklanja, ulaže tijekom realizacije svoga rada je ustvari sadržaj nastalog djela. Da bi doživjeli glazbu potrebno je vrijeme, pomnost i posvećenost trenutku slušanja. Dvojica umjetnika, Davor Hrvoj kroz medij fotografije i Željko Čurčić kroz medij crteža, izražavaju svoj doživljaj glazbe u trenutku. Za obojicu je bitna pažnja u trenutku tijekom slušanja jazz kompozicija. Svaki od njih na svoj način, u svom mediju prenosi doživljaj kojem su posvećeni.

11-1 Za Davora - Kroki 2-2.jpg

Davor Hrvoj fotografira portrete glazbenika tijekom izvođenja koncerta, on u svom dugogodišnjem iskustvu slušaoca svoju pažnju sa glazbe prenosi na objektiv te na neki način sjedinjuje slušni i vizualni doživljaj. Na njegovim fotografijama osjećamo trenutak naboja emocija na licu glazbenika tijekom izvođenja koncerta i na taj način nam on posredno prenosi glazbeni trenutak, koji sada doživljavamo u tišini. Kao što se svaka kompozicija sastoji od tišine i zvuka, tako se i proces nastanka ovih fotografija sastoji od trenutaka zvuka i trenutaka tišine.

Željko Čurčić svoje crteže radi u intimnijoj atmosferi, posvećujući se slušanju glazbe sa CD-a ili vinila gdje naviru vizualna sjećanja s koncerata. Kroz poteze, geste, linije koje direktno stvara energija ruke u času slušanja, u odnosu s netaknutim bjelinama papira nastaje ritam, puno i prazno, zvuk i tišina. Ritam koji je zajednički glazbi i crtežu, improvizacija, igra poznatim elementima, izneneđenje, prihvaćanje i prepuštanje. Kompozicije ritmičkih cjelina u nama pobuđuju doživljaj glazbe i evociraju trenutke provedene na koncertima.

Oblik i praznina, zvuk i tišina… jedno.
Melita Sorola Staničić, ak. slikarica (predgovor kataloga)

4-Za Davora - Kroki 2-17.jpg

’’Čurčić je uspio kombinacijom samo nekoliko tanjih i masnijih poteza dočarati umjetnikov prepoznatljiv položaj nad svojim instrumentom u zanosu sviranja (Čurčić, Django Reinhard, 2017.). Ono što umjetnost čini umjetnošću, a razlikuje je od svakodnevnice je prisutstvo transcedentalnosti. Umjetnička i kreativna izvedba očituju se u određenom stanju uma performera ili performerice koji izlaze iz svakog okvira iskustva i postaju apstraktni, metafizički. Ona je prisutna u izloženim portretima te predstavlja okosnicu i najsnažniju poruku izložbe ovih dvojice autora (Hrvoj, Dr. Lonnie Smith, 2011.). Glazbena ekspresija u spomenutom stanju uma vidljiva je u gesti, položaju tijela, izrazu lica… Eskpresivan izraz lica i prštanje energije snažno se očituju u fotografijama bubnjara Cobhama (Hrvoj, Billy Cobham, 2010.) u kojima je vidljiva uloga bubnjeva kao instrumenta koji je dio ritam sekcije, baze i pokretača nezaustavljajućeg swing ritma. Rad s tušem utjelovljuje figuru saksofonista koji odiše mirom, stopljenosti i komunikaciji s bendom, pomno osluškujući i reagirajući dubokim udahom i glazbenim odgovorom (Čurčić, Phill Woods, 1985.).’’
Lidija Strika, mag. hist. art. (Hrvatski glazbeni portal – Jazz.hr, 2019.)

Biografije

DAVOR HRVOJ

rođen je 1960. u Zagrebu, gdje je završio srednju školu i Fakultet za fizičku kulturu, nastavni smjer. Novinarstvom se počeo baviti sredinom 1980-ih kao suradnik radijskih emisija i autor članaka za novine i periodiku, a poslije i za glazbene portale.

Od samog početka, uz tekstove, objavljivao je i fotografije koje je sam snimao.

Bio je suradnik – autor članaka o jazz glazbi i fotografija u Zagrebačkom leksikonu Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža objavljenom 2006. u dva sveska. Za nacionalni dodatak velikoj ilustriranoj enciklopediji “Glazba”, britanskog izdavača Dorling Kindersleyja, koji je u hrvatskom prijevodu objavila Mozaik knjiga, napisao je tekst o jazzu i bluesu u Hrvatskoj, uz koji su objavljene i njegove fotografije.

Objavio je knjige “Jazz Reflections” (Radio 101, 2001.), “Jazz Connections” (Menart, 2010.) i “Jazz Vibrations” (Menart, 2011.) koje donose razgovore sa slavnim jazz glazbenicima i fotografije koje je Hrvoj snimio.
Kao autor fotografija – portreta jazz glazbenika sudjelovao je na kolektivnim izložbama u Zagrebu, te samostalnim izložbama u Zagrebu, Varaždinu, Zadru, Osijeku, Rijeci, Slunju, Sisku, Rovinju, Poreču, Balama, Bjelovaru, Koprivnici, Grožnjanu, Slavonskom Brodu, Sarajevu, Ravne na Koroškem, Rabu, Križevcima i Gliwicama

ŽELJKO ČURČIĆ

rođen je 1955. godine u Zagrebu, gdje nakon završenog studija povijesti umjetnosti i sociologije te postdiplomskog studija iz informacijskih znanosti, radi kao viši stručni savjetnik u LZ “Miroslav Krleža”. Počasni je član Udruge “Ex Tempore Volosko” za aktivnosti u umjetnosti i kulturi, Opatija.

Slikanjem se bavi od gimnazijskih dana. Do sada je imao više samostalnih izložbi, sudjelovao je u više grupnih izložbi i u radu likovnih kolonija. Bio je član likovne zajednice “Zagreb”. Slike mu se nalaze u zbirci “Bauer”, galeriji umjetnina u Vukovaru i mnogim privatnim zbirkama. Studiranjem povijesti umjetnosti stekao je znanje koje mu je pružilo uvid u povijest likovnoga stvaralaštva. Vođen urođenom likovnom darovitošću, potiče ga snažan unutarnji poriv da djeluje na likovnom planu. Likovni izričaj mu je u domeni slikarstva, a opus mu je otvoren raznim stilsko-izražajnim načinima likovnoga govora. Svoja umjetnička djela izlaže od 1985. godine što na samostalnim što na grupnim izložbama.

O njegovim uradcima pisali su povjesničari umjetnosti: Ivo Šimat Banov, Mladen Lučić, Juraj Baldani, Antun Bauer, Radovan Matijević i Antun Krešić.

Izložba ostaje otvorena do 07.07.2019.godine.
Radno vrijeme galerije:
ponedjeljak, utorak, srijeda 18,30 – 21,30 sati
četvrtak, petak, subota 10,00 – 14,00 sati.

Leave a Reply

Your email address will not be published.