Sun. May 19th, 2019

Dok traju stranačke borbe za vlast više od 112 tisuća građana prijeti osobni stečaj

2 min read

Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Fina je od početka godine do 23. travnja poslala više od 112 tisuća poziva građanima čiji su računi blokirani i imaju uvjete za jednostavni postupak osobnog stečaja, od čega se očitovalo njih gotovo 36 tisuća i pritom ih se tek 10,7 tisuća i suglasilo s pokretanjem jednostavnog postupka stečaja potrošača.

Naime, s početkom ove godine na snagu su stupile izmjene Zakona o stečaju potrošača, kojima je uveden institut jednostavnog postupka stečaja potrošača.

Sukladno tom zakonu, Financijska agencija (Fina) svim potrošačima koji u očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje imaju evidentirane neizvršene osnove za plaćanje u iznosu do 20.000 kuna po osnovi glavnice i neprekidno su u blokadi duže od 3 godine, poštom dostavlja poziv na dostavu očitovanja.

Građani potom u roku od 15 dana trebaju očitovati jesu li suglasni da se nad njihovom imovinom provede jednostavni postupak stečaja potrošača.

Po podacima Fine, od početka godine do 23. travnja putem pošte poslano je 112.397 poziva građanima na dostavu očitovanja za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača.

Pozivi koji potrošačima nisu uspješno uručeni putem pošte, objavljeni su i na e-oglasnoj ploči sudova i takvih je poziva u proteklih gotovo četiri mjeseca bilo 35.810.

Ako potrošač nema prijavljeno boravište/prebivalište u Hrvatskoj, na e-oglasnoj ploči sudova objavljuje se poziv na dostavu adrese, a do 23. travnja objavljeno je 4.328 takvih poziva.

Podaci pokazuju da je Fini nešto manje od trećine pozvanih građana, odnosno njih 35.851, ili 31,8 posto, dostavilo svoje očitovanje.

Pritom je nešto manje od 30 posto njih, ili 10.679 građana dalo suglasnost za provođenje jednostavnog postupka stečaja potrošača. Većina, pak, onih koji su odgovorili – njih 25.172 nije suglasno s provođenjem jednostavnog postupka stečaja potrošača.

Za građane koji su suglasni s ubrzanim osobnim stečajem Fina nadležnom općinskom sudu podnosi prijedlog za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača.

Ako se građani koji su zaprimili poziv ne očituju u roku od 15 dana, smatrat će se da su suglasni da se za njih provede jednostavni postupak stečaja potrošača te će i za njih Fina sudu podnijeti prijedlog za provedbu tog postupka. Autor: M.Š./Hina