PJESMA PROTIV ŽENA – stihovi ispisani tijelima

Akademija Art

Gostovanje Zadarskog plesnog ansambla u Zagrebačkom plesnom centru 09. ožujka u 20 sati

U znaku obilježavanja Dana žena, u subotu 09.03. u 20 sati u Zagrebačkom plesnom centru gostuje Zadarski plesni ansambl s predstavom Pjesma protiv žena, autorice i koreografkinje Sanje Petrovski.

Riječ je o predstavi za koju je kao predložak poslužio zapis Pjesma protiv žena iz 16st., a koji je sačuvan u Tkonskom zborniku i originalni je sastavak u osmeračkim distisima pisan ikavskom čakavštinom. Predstava je interdisciplinarno scensko djelo u kojem se isprepliću glazbene, tekstualne i plesne forme kroz aktivistički stav koji tematizira konflikt stoljetnog poimanja muško – ženskog principa življenja na ovim prostorima.

Inspiraciju za plesnu formu, koreografkinja i autorica Sanja Petrovski, pronalazi i u glagoljici (kurzivna glagoljica) kojom je Tkonski zbornik pisan. Naime, smatra se da je glagoljica, koja je dubinski povezana sa ideološkim znakovima srednjovjekovne književnosti, nastala po modelu zbroja aureola s ikona: kružnih, kvadratnih, trokutnih i monogramskih. Prožimanjem figurativne i geometrijski apstraktne likovnosti s glagoljskim pismom te oslikavanjem svega navedenog kroz pokret,  koji je jednim dijelom baziran na Labanovoj metodi suvremenog plesa koja koristi kvadrat i krug kao polazište za organizirano i osmišljeno kretanje, dobije se plesna forma kojom se završava i zaokružuje putovanje kroz vrijeme i prostor. Ispisivanjem teksta glagoljskim pismenima pomoću novog medija: plesa, tj. kroz tijelo, pokret, gestu, stvaraju se sekvence koje zaprimaju novu dimenziju. Predstava je strukturirana od stihova ispisanih tijelima, a svaki plesač je ujedno i koreograf koji stvara vlastitu plesnu minijaturu kao dio koncepta plesne kompozicije.


Zadarski plesni ansambl je u nekoliko navrata producirao predstave koje povezuju suvremenu scensku umjetnost s tradicijom hrvatskog područja (I. B. Mažuranić: Potjeh; Razgovor duše i tijela – prenje, Tri Marije hojehu (Tkonski zbornik), S. Škrinjarić: Plesna haljina gdina. Ž. Maslačka, P. Zoranić: Planine). Zadar ima bogatu kulturnu baštinu vezanu za glagoljašku književnost i crkvenu dramu, a ovaj tekst još je jedan u nizu projekata koji se oslanjaju na zapostavljenu srednjovjekovnu tradiciju zadarskog područja. Cilj je osuvremeniti scenske prikaze, publici nepoznatih i nedovoljno popularnih, a vrlo vrijednih nacionalnih umjetničkih djela.

Koncept, izbor glazbe, redateljica, koreografkinja: Sanja Petrovski

Asistentica koreografkinje, fotografija i video: Matea Bilosnić

Koreografkinje plesnih minijatura i plesačice: Patricija Gospić, Natali Perić, Rubi Ivosić, Nataša Kustura, Marta Huber

Čitanje teksta iz Tkonskog zbornika“: Tamara Šoletić

Kostimografkinja: Marija Šarić Ban

Krojački radovi: Veranda Stipaničev

Oblikovanje svjetla, kamera: Igor Petrovski

Oblikovanje tona: Tomislav Kraljević Šome

Grafičko oblikovanje: Igor Gluić

Snimatelj tona: Saša Miočić

Martina Marin

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Next Post

Ivna Talaja - KRIŽNI PUT

Pročitajte pjesmu “Križni put” u povodu korizme pjesnikinje Ivne Talaja, kojoj je Matica Hrvatska, ogranak Makarska nedavno objavila knjigu “Genezaretske vedrine” KRIŽNI PUT Zemlja teško diše zbog topota osude… Dan se ogleda […]