Ova izložba predstavlja nastavak istraživačkog koncepta izložbi nepoznatih ili zaboravljenih radova i autora koji vraća Medara na umjetničku scenu, ali i postavlja pitanja zbog čega umjetnici padaju u zaborav
Ivan Medar je fotografski umjetnik koji je umjetnički najplodonosnije djelovao sredinom prošlog stoljeća.
Centralne teme njegovog fotografskog istraživanja su početak izgradnje i industrijalizacije u Jugoslaviji poslije oslobođenja, hidroelektrane i termoelektrane, škole, hoteli i plaže, auto-ceste, stambena izgradnja, suvremen način uzgoja plemenitih goveda, svinjogojstvo, peradarstvo, poljoprivreda i šumarstvo; prvi radnički savjeti i radničko samoupravljanje, te proslave značajnih godišnjica.
Godine 1950. je počeo je raditi za Fotografsku agenciju po uzoru na slične Američke agencije početkom 19. stoljeća i postao istaknutim predstavnikom i kroničarem socijalno-dokumentarističke fotografije.
Medara karakterizira osobna percepcija koja ga odvaja od tradicionalizma toga doba te njegov fotografski objektivizam i neemotivan dokumentarizam prema kreativnijem stilu fotografije. U pejzažima je tražio apstraktne konstruktivističke forme. Svojim fotografijama radnika pokazivao je da bogatstvo stvara čovjek a ne politika i stroj. Agencija za foto-dokumentaciju izdala je i niz njegovih foto-monografija. U to vrijeme nastaju mnogi foto klubovi koji organiziraju izložbe i proklamiraju svoje ideje nezadovoljni kvalitetom i objektivizmom tadašnje dokumentarističke fotografije.
Ova izložba predstavlja nastavak istraživačkog koncepta izložbi nepoznatih ili zaboravljenih radova i autora koji vraća Medara na umjetničku scenu, ali i postavlja pitanja zbog čega umjetnici padaju u zaborav.
IVAN MEDAR
Život s kamerom
Izložba fotografija
2. – 26.8.2018.
Dom hrvatske fotografije – Klub HDLU