Samo u jednom danu objavljeno je više tekstova o Hrvatskoj nego u čitavoj našoj povijesti. Pola sata nakon pobjede nad Engleskom napisano je gotovo 300.000 članaka, a pola sata nakon utakmice s Rusijom riječ “Hrvatska” spominjala se 20.000 puta na internetu

Globalni tehnološki div, tražilica Google objavio je da je u vrijeme utakmice Hrvatska-Engleska hrvatska reprezentacija bila najpretraživanija na svijetu. Po interesu za izraz “hrvatska nogometna reprezentacija” prednjače Ukrajina, Rusija, Kazahstan, Bjelorusija i Nigerija, otkriva Google trends. O Hrvatskoj na svojim profilima na društvenim mrežama pišu i svjetski poznate zvijezde. Glumac Russel Crow, među ostalim junak filma “Gladijator”, podijelio je objavu HTZ-a s Tweetera, a aktivni su bili i glumica Reese Whiterspoon (“Plavuša s Harvarda”), Mark Whalberg, reper Snoop Doog te brojni drugi.

Zasjenili Trumpa

– Samo u jednom danu objavljeno je više tekstova o Hrvatskoj nego u čitavoj našoj povijesti. Pola sata nakon pobjede nad Engleskom napisano je gotovo 300.000 članaka, a pola sata nakon utakmice s Rusijom riječ “Hrvatska” spominjala se 20.000 puta na internetu. Dogodila se još jedna zanimljivost – Hrvatska je na tražilicama postala traženija od Donalda Trumpa, već dugo apsolutnog rekordera. Kada se sve skupa zbroji, prelazi se pola milijuna različitih objava na temu Hrvatske. Unazad pet godina nije se toliko pisalo o nama, kaže ministar turizma Gari Cappelli.

Turistička promocija kroz spoj sporta i poznatih osoba jedan je od najučinkovitijih promotivnih alata. Ministarstvo turizma i HTZ to su prepoznali te izradili promotivni spot u kojem su među glavnim akterima i hrvatski nogometaši. Spot je vrlo brzo postao najgledanijim hrvatskim turističkim videom te je proglašen najboljim svjetskim promotivnim spotom za prošlu godinu u izboru neovisnih stručnjaka. Luka Modrić, Ivan Rakitić, Mario Mandžukić, Dejan Lovren i Mateo Kovačić dali su velik doprinos u promociji Hrvatske, s vrhuncem za vrijeme odličnih nastupa hrvatske reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji.

HTZ je tijekom prvenstva u svojim promotivnim aktivnostima koristio skraćenu verziju ovog spota, s kadrovima u kojima se pojavljuju hrvatske nogometne zvijezde i to prilagođeno određenim tržištima, gdje su pojedinačno najpopularniji, u čijim klubovima igraju ili su igrali. Tako su sekvence s Mandžukićem korištene za promociju u Njemačkoj, kadrovi Rakitića na tržištu Španjolske, dok su Modrić i Lovren plasirani na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva. Kadrovi iz spota pratili su i objave postova na društvenim mrežama HTZ-a što je polučilo velik broj komentara, dijeljenja i lajkova. Tako, primjerice, objave na Instagramu ostvare i više od 10.000 lajkova u samo nekoliko sati od objave.

Duška PALIBRK, foto: Cropix / Autor: Tom Dubravec / CROPIX

Leave a Reply

Your email address will not be published.