Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar Nenad Marasović, autor osebujnog ciklusa imaginarnih dalmatinskih pejzaža i danas je u atelijeru
Razgovarao: Miroslav Pelikan
U Vašem smo atelijeru okruženi brojnim slikama.
Ovo je izložbeni prostor, atelijer je odmah pokraj. Da, slika ima dosta, radim svakodnevno, evo već nekoliko desetljeća slikam. Imam svoju Galeriju na Visu, gdje prezentiram i prodajem svoje mediteranske motive, obično tamo izlažem oko stotinjak radova. Neprekidno trebam veći opseg radova i stalno postav nadiopunjujem s novim. Znate, ja ne čekam inspiraciju, ja je tražim. Stalno se nešto vrti, mora biti uvijek novih stvari.
To su sve akrili?
Da, to su akrili, radio sam dosta i u ulju, prije, no akril mi puno više odgovara, puno je ugodniji za rad, brže se suši. Naravno, svaka tehnika ima svoje specifičnosti koje morate savladati ako želite biti uspješni.
Radite na raznim podlogama, od platna do drva.
Da, radim i oslikane okvire, oni su moj specifikum, nije da sam to ja otkrio, ali i po tome me znaju.
Slikate imaginarne mediteranske motive. Autor ste začuđujućeg svijeta. Takav neobični svijet stvorio je i Vojo Radoičić.
Da, tako je. Slični smo po određenoj zaigranosti u radu i pristupu temi a to omogućuje slobodu i veselju u slikanju.
Na Vašim se slikama vidi i osjeća visoka razina optimizma.
Naravno. Taj optimizam je prihvaćen i od publike i od kritike jer ljudi su umorni od mračnih tema. Kupci mi često govore da slike koje sam naslikao naprosto zrače.
Riječ je o imaginarnim motivima?
Uglavnom su imaginarni, no ima elemenata stvarnog krajobraza posebno s Visa, uvijek slikam arhitektonski mediteranski sklop. Ta stara kamena arhitektura posebno je inspirativna.
Što je novo u atelijeru?
Sudjelovao sam sa svojim radovima na snimanju červrtog igranog filma mojeg starijeg sina, a početkom svibnja, u povodu dana grada, na Rabu, otvaram samostalnu izložbu.
Ne radite kontinentalne motive?
Radio sam svojedobno jednu seriju motiva Zagreba, pomalo neobičnu, po narudžbi.
Kada ćemo vidjeti jednu veliku, ozbiljnu izložbu Vaših radova u Zagrebu?
Prije sam znatno više izlagao u Zagrebu, sve u eminentnim prostorima. Danas je izraženija borba za egzistenciju od želje za izlaganjem.
Kako vidite današnju umjetničku produkciju?
Općenito, umjetnost je u drugom planu. Mediji su nezainteresirani za umjetnost. Danas vlada postmodernizam, sve se miješa i izmiješalo se od instalacija i permormansa do štafelajnog slikarstva.
Ima li klasična umjetnost budućnosti?
Kako da ne,apsolutno, čovjek ne može bez umjetnosti.