U galeriji Pučkog otvorenog učilišta Novska, u ponedjeljak 12. rujna 2016. predstavljena je i otvorena izložba lipičkog slikara dr. Ota Kramla pod nazivom “Pohvala cvijeću”
Svečano otvorenje je vodila ravnateljica POU Novska Valentina Opić.
O autoru i izloženim slikama govorio je mr. Duško Lončar, profesor i publicist. On je u svojoj knjizi „Blagdan čitanja“, izdanoj prošle godine, objavio zapaženi esej po kome ova izložba nosi ime. „U opusu slika rađenih akvarelom, cvjetnih eksponata koji govore jezikom boje, slikar pokazuje cvijet kao izravnu i čistu boju dok manje pažnje posvećuje strukturi cvijeta. Bez obzira kojom se slikarskom tehnikom koristi, Kraml se ostvaruje kao nježni liričar iskreno predan cvijeću, svojoj najvećoj likovnoj ljubavi“, govoreći o radovima , naglasio je Duško Lončar.
Nakon toga se autor izložbe Oto Kraml obratio publici s nekoliko opaski o načinu svog stvaralačkog čina te iznio svoju preporuku promatranja i doživljaja njegovih slika. Izrazio je svoje zadovoljstvo izlaganjem u Novskoj te pozdravio sve posjetitelje i zahvalio se organizatorima i uzvanicima.
Zamjenik gradonačelnika Vedran Mihaljević pozdravio je sve prisutne i zahvalio se na dolasku ispred Grada Novske i u svoje osobno ime te naglasio kako je ova izložba još jedan pokazatelj da se cjelokupna ponuda kulturnog sadržaja u gradu nalazi u jednom stalnom porastu, čime su izuzetno ponosni i zadovoljni svi u Gradskoj upravi te je čestitao autoru na postavljenoj izložbi i ujedno proglasio izložbu otvorenom.
Svečanost otvorenja uveličala je Ines Lončar, studentica druge godine Muzičke akademije u Zagrebu, izvedbom na flauti dvije skladbe “Različak” – Wilhelma Poppa i “Na fontani” – Ernesta Köhlera.
mr. Duško Lončar: Pohvala cvijeću
iz kataloga izložbe
Cvijeće je središnja tematska odrednica slikarskog opusa Ota Kramla, a najčešće ga slikar oblikuje tehnikom akvarela. Likovno su mu najekspresivniji cvjetni eksponati koji govore jezikom boje. Kraml cvijet doživljava kao izravnu i čistu boju, a manje pažnje posvećuje morfološkoj strukturi cvijeta. Od cvijeća kao učestale teme najčešće se pojavljuju žute, bijele i crvene lipičke ruže, gladiole, frezije, maslačci, tulipani. Baš zato što je boja temeljni element Kramlovog likovnog jezika, cvijeće zahvalno otvara pluralizam mogućnosti da Kramlov kolorizam dođe do punog umjetničkog izričaja.
Osim akvarela Kraml jednakom poetikom slika cvijeće uljem na platnu kao i kombiniranim tehnikama. Bez obzira kojom se slikarskom tehnikom koristi, Kraml se ostvaruje kao nježni liričar iskreno predan cvijeću, svojoj najvećoj likovnoj ljubavi. Na pojedinim slikama Kramlu je dovoljan samo jedan cvijet pa da od njega artikulira sliku ispunjenu krikom samoće i čežnje.
Osim u vazama, Kraml slika cvijeće složeno u buketima i tako otvara brojne kompozicijske varijante od stojećih do položenih buketa. Položeni buketi u horizontalnoj kompoziciji Kramlova su stilska inovacija kojom ovaj slikar afirmira subjektivnost slikarske ekspresije. Osim svježeg cvijeća u buketima, Kraml komponira u bukete i suho svijeće. Položeni buket suhog cvijeća nije za Kramla nostalgična uvela ljepota, već inspirativno žarište koje slikaru pruža mogućnost da slika cvijet od pupanja, preko raskošne cvatnje do uvelih latica.
mala retrospektiva
Muzej Prado je glavni španjolski nacionalni muzej umjetnosti koji se nalazi u s...08th Jan 2022
Očite konture savijenih tijela ili senzualnih gesta ispunjavaju cijeli prostor ...13th Sep 2023
U ponedjeljak, 10. listopada s početkom u 19 sati u Galeriji Kat Kulturnog cent...08th Oct 2022