Festival završava u znaku srednjevjekovnih misterija

KATARINA LIVLJANIC PHOTO BY JOHANNES RITTER

Nakon puna tri tjedna najrazličitijih glazbenih događanja s vrhunskim umjetnicima iz Hrvatske i inozemstva, došli smo do posljednjeg koncerta na ovogodišnjimVečerima. U srijedu, 3. kolovoza u crkvi sv. Donata s početkom u 21 sat Večeri će zatvoriti, zadarskoj publici dobro znan ansambl Dialogos, pod umjetničkim vodstvom Katarine Livljanić. Rođena Zadranka, profesorica na prestižnom pariškom sveučilištu Sorbonne, održava intenzivnu vezu s rodnim gradom predstavljajući svoje nove, uzbudljive projekte.

Kao svjetska stručnjakinja za istraživanje i interpretaciju srednjevjekovne glazbe, Katarina Livljanić osnovala je 1997. ansambl Dialogos – vokalni sastav koji povezuje muzikološka istraživanja i glazbenu interpretaciju. Ansambl Dialogos tijekom svojeg djelovanja hvalio je najprestižniji svjetski tisak poput New York Timesa, Le Mondaili Le Figara, a za svoje projekte poput Judite, Dalmatice ili Barlaama i Jozafataprimio je prestižna međunarodna priznanja. Neke od tih projekata zadarska je publika imala priliku čuti na proteklim izdanjima Glazbenih večeri, a ove će godine posvjedočiti priči o sv. Swithunu, britanskom svecu s početka 11. stoljeća čiji je život obavijen velom tajni i misterija…

Članice ansambla Dialogos ispjevat će priču o sv. Swithunu u kojoj ispreplitanje snova i fantazije stvara bajkovit glazbeni put.

Njihovi su glasovi već gotovo dvadeset godina jedan od najvrsnijih i najoriginalnijih ansambala posvećenih glazbenom repertoaru srednjeg vijeka. S minimastičkim pristupom glazbi i sceni, ovu najraniju srednjevjekovnu polifoniju iz čuvenog winchesterskog tropara (jedne od prvih većih zbirki liturgijskoga višeglasja zapadnog srednjovjekovlja) donose na najjednostavniji način – bez scenskih rekvizita, bez instrumenata, bez kostima, samo četiri žene odjevene u crno…

3. 8., srijeda, Crkvasv. Donata, 21 h

Swithun!

ANSAMBL DIALOGOS

Katarina Livljanić, umjetničko vodstvo

Glasovi:
Clara Coutouly
Marine Dautrey
Caroline Gesret
Katarina Livljanić

Katarina Livljanić, pjevačica i muzikologinja, jedna je od vodećih međunarodnih specijalista za izvedbu srednjovjekovne glazbe. Rođena je u Zadru, diplomirala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a potom se u Francuskoj usavršavala u pjevanju te muzikologiji, što je i doktorirala. Vodi vokalni sastav Dialogos, osobito se posvećujući srednjovjekovnim napjevima i liturgijskom kazalištu glagoljaške tradicije, za što ju je 2002. godine tadašnji predsjednik Republike Hrvatske Stjepan Mesić odlikovao ordenom Danice hrvatske s likom Marka Marulića za vrhunska postignuća u kulturi. Radi kao redovita docentica srednjovjekovne glazbe na Sorbonni u Parizu, gdje je suravnateljica Master programa za izvedbenu praksu srednjovjekovne glazbe. Godine 1997. bila je gošća-predavačica i vodila je vokalni ansambl na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Američkim Državama. Na sveučilištu u Limericku u Irskoj osnovala je 1998. godine odjel za izvedbu gregorijanskoga korala. Brojna sveučilišta u Europi, SAD-u i Kanadi redovito je pozivaju kao predavačicu i rezidentnu umjetnicu (Schola Cantorum Basiliensis, Fondazione Cini, Boston University, Yale…). Godine 2007. s Benjaninom Bagbyjem nagrađena je titulom gošće-profesorice na Sveuličištu Wellesley u Sjedinjenim Državama. Objavljuje članke o srednjovjekovnom pjevanju u specijaliziranim časopisima diljem svijeta, a usto je i održala seminare na brojnim međunarodnim institucijama. Kao izvođačica nastupala je na mnogim festivalima specijaliziranim za izvođenje srednjovjekovne/rane glazbe, a kao solistica izvodi i suvremeni repertoar, u suradnji s hrvatskim pijanistom Danijelom Detonijem. Livljanić je i aktivna pjesnikinja te objavljuje radove u hrvatskim književnim časopisima.

dialogosOd osnutka 1997., Dialogos – vokalni ansambl koji je osnovala i vodi Katarina Livljanić – razvio se u jedan od najvrsnijih ansambala nove generacije za srednjovjekovnu glazbu. Projekti ansambla povezuju nova muzikološka istraživanja s inovativnim interpretacijama, kazališnu dimenziju i izraženu muzikalnost. Od početka njegova djelovanja kritika je hvalila Dialogos, i to u novinama kao što su Le Monde, Le Figaro, Diapason i New York Times. Ansambl je nastupao u mnogim europskim zemljama te na svim važnijim festivalima rane glazbe u Europi, SAD-u, Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući radijske i televizijske produkcije. Među aktualnim programima ansambla treba istaknuti Tondalovu viziju, koju je na pozornicu postavila Sanda Hrzić (CD je nagrađen prestižnom nagradom Diapason d’Or za godinu 2004., a 2005. i nagradom Coup de coeur koju dodjeljuje Akademija Charles Cros). Projekt Chant Wars, u koprodukciji s ansamblom Sequentia (dir. Benjamin Bagby), usredotočen je na karolinski liturgijski repertoar. Abbo Abbas, program kreiran 2004., inovativan je pristup višeglasju u Engleskoj u 11. stoljeću. Judita, biblijska priča iz renesansne Dalmacije, premijerno je izvedena 2006. na festivalu u Ambronayu, a na Splitskom ljetu 2007. dobila je nagradu Judita za najbolju glazbenu izvedbu. DVD programa Judita izdan je 2012. godine. Programi poput Dalmatice i Barlaama i Jozafata praizvedeni su 2008. i 2009. godine te se uspješno izvode na brojnim svjetskim pozornicama. Dialogos prima subvenciju DRAC Ile de France – Ministarstva kulture i komunikacija. Mécénat musical Société Générale glavni je pokrovitelj ansambla. Dialogos je bio rezidentni ansambl u Fondation Royaumontu (2011. – 2013.).

Leave a Reply

Your email address will not be published.