O izložbi Zagrebačko prekomorje Sanje Kozlica u galeriji Ruža

Sanja Kozlica galerija Ruža 2016 6

Slikarski radovi u kombiniranoj tehnici bave se refleksijom na unutarnji život i njegovo sagledavanje. Maštovite i ponekad gotovo monokromatske slike upućuju na nastojanje da vanjski dekor prikaže jednostavnu čistoću osjećajnosti unutarnjeg svijeta

Sanja Kozlica galerija Ruža 2016 6

Zato geometrijska i monokromna ilustrativnost pozadine koja ustvari ne želi dubinu, obogaćena je koloriranim linijama ili spiralama, detaljima radosti, života i događaja i čežnje za lijepim. Ova principijelna dijalektičnost između umirujuće podloge i razigrana ukrašavanja provlači se i kao značenje i kao igra od platna do platna, od slike do slike s osnovnom idejom da se pokaže i dokaže kako nema definirane ljepote nego ona uvijek može biti u nečem drugačija i time iznenađujuća i ujedno inspirativna. Računajući na temeljnu nepomičnost perspektive ili već dovršeni i dobro znani oblik polazišta, vrludave, nježne, istrgane ili pak osobne krivulje i šare, gipki su prikaz oslobođenja i propusnosti da se u vidik pusti ono što ga može uzdići i time obogatiti.

foto galerija

Sanja Kozlica galerija Ruža 2016 2

U izvedenoj redukcijskoj slikarskoj maniri čak i najsiromašnija apstrakcija ili prozračan potez boje tek je, na što upućuje postignuti perspektivni volumen, eho one duhovne i osjećajne potrage koja se nalazi u središtu umjetničkog i ljudskog preispitivanja. Slično, ali ne posve isto, zbiva se u figurativnim imaginacijama značajnog ciklusa zagrebačkoga prekomorja u kojem plavetnilo predstavlja plošnu predodžbu prividne supstancije trajanja, dok su ribe, morski konjići, zvijezde ili čak i igre same vode ili panorame na platnima prikazani kao neophodnost potrebna da se sagledaju podjednako unutarnji doživljaj ali i predočena i zamišljena slikarska odnosno duhovna perspektiva. Ova odlučna potraga za mogućnošću da svijet na slici izgleda nezavisan od ponuđene zbilje važna je još i zato što traje i nastaje s njime usporedno, pa se estetska dimenzija doživljaja tako shvaća kao razmjena između trenutaka koji nas povezuju kako sa slikom tako i sa stvarnošću, kako sa viđenim i poznatim tako i s onim što zamišljamo ili čemu se nadamo.

Višeznačno i koloristički atraktivno slikarstvo Sanje Kozlice uvijek je prepoznatljivo zbog te uzajamne ravnoteže u kojoj i neizvjesni nagovještaji postaju jasni zato jer su već u početku uhvaćeni i primjereno određeni kako bi se lakše uklopili u cjelinu i perspektivu.

Marijan Grakalić

Sanja Kozlica galerija Ruža 2016 1Sanja Kozlica rođena je u Zagrebu. Diplomirala na Pedagoškoj akademiji, završila srednju glazbenu školu, klavir, u Zagrebu. Uz slikanje, dio njezinog stvaralaštva su pisanje, te kreiranje i izrada vlastitog nakita.

Samostalne izložbe:

“I kist i pero”
“Vis vitalis”
“Forte pianino”
“Refleksije”
“Zagrebačko prekomorje”

Sudjelovala i na više skupnih izložbi, te likovnim kolonijama humanitarnog karaktera. Uspješno surađuje s Akademija-art portalom. Do sada objavila zbirke poezije i proze: „Nebeska ptica“, „Ljubav“, „Grijesima do raja“ , „Planetarij duše“ i “Karirana stvarnost”. Neke od njezinih pjesama su uglazbljene (“Vila Slavonska”, “Te noći”, “Vjetar u meni”, “Nemoj me prestati voljeti” i dr.)

 

 

 

 

 

 

 

Sanja Kozlica galerija Ruža 2016 18