Svijet u oku naziv je veličajne izložbe fotografija Saše Poldana koja je za javnost otvorena u ponedjeljak 9. svibnja u Muzeju Mimara u Zagrebu, na kojoj je predstavljen autorov raznovrstan tematski fotografski izraz, sastavljen od dvadesetak veličajnih fotografija velikog formata, bilo pejzažnih, zračnih i makro fotografskih scena pa i prizora iz gradskog života
Uz mnoštvo posjetitelja otvorenju izložbe nazočila je predsjednica Kolinda Grabar Kitaraović i ministar kulture Zlatko Hasanbegović koji su je radoznalo sa zanimanjem pomno razgledali. O izložbi i autoru na otvorenju izložbe zapaženo su govorile Nataša Ivančević, kritičaraka i Helena Srakočić, kustosica izložbe.
Izložbom Svijet u oku Muzej Mimara otvario je vrata od 9. do 22. svibnja vrsnom hrvatskom fotografu Saši Poldanu, a riječ je o izložbi koja od otvorenja naveliko odušvljava Zagrepčane. Moguće stoga, jer na ovoj izložbi zagrebačka publika zaista može naveliko uživati u vještini i umjeću fotografskog izričaja ovog uglednijeg i kreativnijeg hrvatskog fotografa. Pritom moguće je osjetit strast i energiju baš kao i inspirativni monumentum vječnih zadivljujućih krajolika dijljem svijeta koje slikovito iz ovodobnice uvjerljivo dočaravaju fotografije Saše Poldana.
Na izložbi u Mimari fotograf Poldan predstavlja vrlo zapažen fotografski izričaj koji je pomno biran i koji se obujmom sastoji od dvadesetak fotografija većeg formata kojeg čine najčešće pejzaži i fotografski zapisi iz zraka, oslici iz svakodnevnog gradskog ili urbanog života. „Na izložbi je predstavljen odabir radova nastalih srednjeformatnim fotoaparatima Hasselblad i Pentax na njegovim brojnim putovanjima Sjevernom i Južnom Amerikom (Argentina, Čile, SAD), Islandom, Španjolskom, Francuskom, Italijom, Hrvatskom i Indonezijom.“, u predgovoru kataloga svoja zapažanja zapisala je Nataša Ivančević koja je uz Helenu Srakočić kustosica izložbe.
Saša Poldan rođen 1965. godine u Rijeci. Nakon zavštka pravnog fakulteta dinamično razvija svoju pravničku karijeru koja počinje 1989. godine, potom je 1992. godine postao odvjetnik u Rijeci i Zagrebu, a to je i danas. Beskrajno uživa u fotografiji kao hobiju. Makar se fotografijom bavi od dvanaeste godine, odlučnije joj se nanovno intenzivno vraća 2001. godine kad otkriva nove perspektive digitalnog u fotografiji. Voli eksperimentirati s apstraktnim u prirodi, u čemu mu zračna fotografija pruža nove mogućnosti. Eksperiment i istraživanje smatra nadahnućem. Kadkad razmišljanja o fotografiji i istraživanju, pritom aktivno prati sva ovodobna zbivanja pri umjetničkoj fotografiji, djelomično redefinira svoj pristup ovom mediju, ostajući uvjereno odan istraživanju i eksperimentu.
Ekskluzivitet i jedinstvenost ove izložbe leži u vrhunskoj svjetskoj tehnici izradbe fotografija, jer samo je nekoliko izložaka izrađeno za ovu prigodu u fotografskom studiju 31 Studio The Platinum Printroom u Londonu. Izrađene su zapravo u jednom od dva mjesta na svijetu na kojim se mogu izraditi takve fotografije u ovoj iznimno kvalitetnoj tehnici kojima se izrađuju platinum fotografije za ponajbolje svjetske umjetnike kao što su Sebastian Salgado, Francis Bacon, Frank Horvat, Paolo Roversi.
Uz sve ostale izložbene radove koji su izrađeni u zahtjevnim ovodobnim tehnikama fotografskih printeva apliciranih na akrilnoj podlozi, ovaj umjetnički opus u cjelosti je iznimnih vizualnih svojstava. Koncepcijski izložba predstavlja uvelike poseban iskorak u smjeru visokih dometa galerijske pokazljivosti predočavanja i predstavljanja fotografije u Hrvatskoj.
Sve u svemu zagrebačka publika Muzeja Mimare ima zaista posebnu priliku razgledati veličajnu izložbu i uživati u vrhunskim ovodobnim fotografskim izrazima koje je sa sebi svojstvenim raspoznajnim izričajem fotograf Saša Poldan dojmljivo izrazio, i koja ostaje za sve posjetitelje otvorena do 22. svibnja 2016.
Saša Poldan rođen je 1965. godine u Rijeci. Zavšio pravni fakultet, nakon kojeg od 1989. godine postupno razvija pravničku karijeru. Još 1992. godine postao je odvjetnik u Rijeci i Zagrebu. Svoju profesiju smatra savršenom. Uživa u fotografiji kao hobiju. Fotografijom se bavi od dvanaeste godine, ali joj se ponovno intenzivno vraća 2001. godine kad otkriva nove perspektive digitalnog u fotografiji. Iako spremno prihvaća sve novitete i tehničke mogućnosti, ne zapravlja istraživati povjesnicu, pa tako na izložbi 2016. godine istodobno izlaže radove u platinum printu, baš kao i tehnici 19. stoljeća, i ovodobnom printu u akrilu (Diasec®). Rabi sve formate, od malog do velikog, dok u jednom razdoblju preferira panoramski format. Voli eksperimentirati s apstraktnim u prirodi, u čemu mu zračna fotografija pruža nove mogućnosti. Eksperiment i istraživanje smatra nadahnućem. Smatra da se u svemu treba nastojati držati profesijskih standarda pa tako i u amaterskoj fotografiji. Prednost amaterske fotografije vidi u tomu jer se amater fotografijom može baviti baš onako kako to želi, bez obzira na zahtjeve trećih osoba i tržišta i tu je potpuno neovisan u svojim idejama i namjerama. Ipak nedostatak je u tome što zbog svoje profesije ne pronalazi onoliko trenutaka za istraživanja koliko bi želio – neovisnost nikad nije jednostavna. Tijekom svoje ovodobnice fotograf kadkad razmišljanja o fotografiji i istraživanjima, pritom aktivno prati sva ovodobna kulturska izražavanja i zbivanja pri umjetničkoj fotografiji, djelomično redefinira svoj pristup ovom mediju, ostajući odan istraživanju i eksperimentu. Smatra potrebnim težiti pozitivnom i lijepom, ali ne pogodujući, već provocirajući. Fotografije mu se nalaze u zbirci riječkog MMSU.
Samostalne izložbe:
2010. Sve je u pogledu – Mali Salon, Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci
2012. Različiti smjerovi – isto odredište – Galerija Makina, Pula
2012. Svjetlopisi – Galerija Kneževi dvori, Rab
2015. The Photos. Natural Forms as Objects of Art. – Дом-музей Матвея Муравьева-Апостола – Kuća-muzej Mouravieff-Apostol, Moskva
2016. Svijet u oku – The World in the Eye, Muzej Mimara, Zagreb
Grupne izložbe:
2010. Godišnja izložba udruge fotografa Istre – Novigrad
2011. More kao platno – 17 hrvatskih gradova
2011. Izložba finalista i pobjednika festivala Rovinj Photodays, Rovinj, Muzej za umjetnost i obrt Zagreb, Mali salon MMSU Rijeka, Galerija knežev dvor Rab
Knjige s područja fotografije:
2010. Sve je u pogledu – It’s All in the Eye, realizirano u suradnji s MMSU u Rijeci
2016. Svijet u oku – The World in the Eye, realizirano u suradnji s Muzejom Mimara u Zagrebu