U zagrebačkom Račiću predstavljen svemoćan fotografski postmodernistički izričaj Franca Fontane koji dočarava prirodu Italije
Grand Tour Italijom naziv je vrlo zanimljive izložbe fotografija svjetski poznatog talijanskog velikana fotografije Franca Fontane koja je za javnost otvorena četvrtak 7. travnja 2016. u Studiju Moderne galerije Josip Račić u Zagrebu
Izložba predstavlja skladno postavljenih tridesetak vrlo dojmljivih kolorističkih kompozicija na zidovima galerijskog studija koje živopisno slikovito dočaravaju beskrajnu ljepotu talijanskih pejzaža, krajolika i podneblja. Ujedno pokazuje umjetnikov raspoznajan izričaj vrhunskog talijanskog fotografa koji ga u svijetu zaista uvjerljivo i moćno predstavlja kao autora beskrajnih mogućnosti fotografskog izražavanja. Autor fotografija koje istoznačno predočavaju djela postavljena na ovoj putujućoj izložbi također je Franco Fontana. S otvorenja izložbe fotografije je snimo ugledniji hrvatski fotograf Goran Vranić.
Riječ je o putujućoj izložbi koja je do sad bila predstavljena u Splitu, Rijeci i Novigradu, a od 7. do 24. travnja 2016., može se razgledati u Studiju Moderne galerije Josip Račić u Zagrebu. Organizirao ju je i postavio Talijanski institut za kulturu iz Zagreba i Centar za istraživanje i arhiviranje fotografije iz Spilimberga u suradnji s Modernom galerijom. Izložba će svoju turneju po Hrvatskoj završiti u Vukovaru.
Franco Fontana (rođen u Modeni, 1933.) prvu je samostalnu izložbu imao u Modeni 1968., nakon koje se ozbiljeno bavi fotografijom postupno razvijajući subjektivan izraz koji će ga destak godina kasnije i globalno proslaviti. Sedamdesetih godina zaista je uspio ostvariti raspoznajan izraz koji se uvelike zasnva na boji a, koji je zapravo jedna vrsta umjetnikova izričaja ili otkrića, kojim je u to doba vješto prikazivao čarobna prostranstva kojima se diči talijanski pejzaž. Izražavajući uvjerljiva djela sebi svojstvenom estetikom ili izričajem koji je publici i stručnoj kritici bio vrlo prihvatljiv, živim bojama tonovima renesansnog pejzaža prikazivao bi valovita brda, plodna polja, rascvjetane ravnice pa i plave nebeske svodove.
Franco Fontana predstavio je Skyline 1979. godine, prvu od svojih bezbrojnih monografija s kojom je postigao zapažen međunarodni uspjeh, pa zapravo od tad svoja djela izlaže diljem svijeta, a pritom je sebi priskrbio međunarodni ugled i popularnost kao malo tko u svijetu. Negova djela usredotočena su na sklad boja i oblika i uvelike se pojednostavljuju pa ih doživljavamo kao prave apstrakcije prirode.
Ostarivši s monografijom Skyline zapažen uspjeh u svijetu koja mu je otvorila vrata i najvećih svijetskih muzejskih kuća, nakon čega je tad tjedan dana podučavao fotografiju radeći s djecom iz njujorških osnovnih škola u okviru projekta Learning Through Photography za CRAF i Solomon R. Guggenheim Museum u New Yorku 1999. godine. Surađivao je s centrom Georges Pompidou, s Ministarstvima kulture Francuske i Japana, a 2006. godine primio je počasnu diplomu iz područja dizajna na sveučilištu Politecnico u Torinu.
Od sedamdesetih godina do danas izlagao je svoja djela na više od 400 samostalnih i skupnih izložbi u muzejima i galerijama diljem svijeta, ujedno u tom je razdoblju objavio i ukoričio više od četrdeset knjiga u Italiji, Francuskoj, Švicarskoj, Španjolskoj, Sjedinjenim Američkim Državama i Japanu.