Galerija ULUPUH, Tkalčićeva 14, Zagreb
12.1. – 29.1.2016.
Otvorenje izložbe je u utorak, 12. siječnja u 19 sati
„Polazeći od temeljne postavke fotografije kao svjetlopisa Marin Dražančić ovom izložbom predstavlja ciklus u kojem preispituje udio svjetla u crno-bijelom (grafičkom) zapisu. Šetnja gradom postaje okvirni kontekst propitkivanja, razotkrivanja, estetiziranja i poetiziranja fenomena svjetlosti. (…). Sjenovitošću, pokretom ili preprekama autor razigrava svjetlo ili ga naglašava nizom manjih otvora, stvarajući ugođaje u kojima svjetlost gospodari cijelom foto-slikom. Izmjenjivim ritmovima izaziva kod gledatelja čitav raspon (sugeriranih) raspoloženja: od prolaznosti, otuđenja i odsutnosti svake komunikacije, do sjete rastanaka, izgubljenosti i nostalgične želje za probuđenim (novim, možda i drugačijim) danom.
Pored likovne kompozicije slike koja metaforički pronosi autorovu visoku osjećajnost, svjetlosni odnosi stvaraju naročitu dramatiku. Napetost raste i u sudaru pretpostavljene (očekivane) živosti građana i njihove krajnje odsutnosti ili minimaliziranja. Zapuštenost prostora u odnosu na jedva vidljivi udaljeni arhitektonski glamur postavljeni su nasuprotno kao i obamrlost uspavanih građana, kojih nigdje nema što izaziva tjeskobu. (…) Ovisno koliko je tko spreman otvoriti se minimalističkim oblicima i dopustiti da ga ponesu, ili samo razumski priznaju tu vrstu sugestije, činjenica je da su fotografije Marina Dražančića poetske (metafizičke) naravi. (…) Ako i prepoznajemo Zagreb, to nije zavičajna poezija koliko humana i opće ljudska. Među ostalim na njima se očitava vječna potraga za ljubavlju.“ (Branka Hlevnjak, iz predgovora)
Marin Dražančić (Varaždin, 1960.) akademski je snimatelj i fotograf, diplomirao je 1984. pri Akademiji dramskih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Kroz proteklih 30 godina stekao je bogato profesionalno iskustvo kao fotograf i snimatelj prije svega u radu filmskom i video (TV) snimateljskom tehnikom. Sudjelovao je u stvaranju velikog broja igranih i dokumentarnih filmova, glazbenih, obrazovnih i igranih emisija te reklamnih projekata. Nakon primarno snimateljskog rada proteklih godina te u svjetlu činjenice da je fotografija u samo nekoliko zadnjih godina doživjela revolucionarne promjene prelaskom na digitalnu tehnologiju, ponovo je otkrio, nakon dugogodišnje stanke, svoju opsesiju „novim“ svijetom fotografije, prvenstveno umjetničke, kojom se danas intenzivno bavi. Član je ULUPUH-a, Hrvatskog društva filmskih djelatnika te Hrvatskog novinarskog društva.