Bečki je Leopold muzej ove jesni opijen bojama

Instalacija Virgila WidrichaLeopold Museum ViennaUvod u izložbu „Opijenost bojama” neobična je instalacija koja zahvaljujući svojim halucinogeno-psihodeličnim oblicima i bojama promatrače dovodi u stanje istinske opijenosti

Velika jesenska izložba bečkog Leopold muzeja koja je otvorena 9. listopada ove godine predstavlja istaknuta remek djela ekspresionizma iz zbirke njemačkog muzeja Osthaus Museum iz Hagena. Slike i grafike umjetničke skupine „Die Brücke”, radovi pripadnika skupine „Der Blaue Reiter” kao i samotnjaka Christiana Rohlfsa prikazuju zaokret njemačkog slikarstva u smjeru moderne.

Među izloženim djelima nalaze se istinske ikone njemačkog ekspresionizma, kao primjerice djelo Alekseja von Javljenskog „Djevojka s crvenim turbanom i žutom kopčom” iz 1912. godine ili djelo Ernsta Ludwiga Kirchnera „Grupa umjetnika” iz 1913. godine.

Izložba obuhvaća odabir od 30 slika i 80 grafika svih glavnih aktera njemačkog ekspresionizma iz zbirke Osthaus te 30-ak radova iz zbirke samog Leopold muzeja.

Beč je prva postaja izložbe ostvarene u suradnji s već spomenutim muzejom i Institutom za kulturalnu razmjenu iz Tübingena. Nakon glavnog austrijskog grada izložba putuje naime u Hamburg, gdje će biti prikazana u proljeće 2016. godine.

Njemački su ekspresionisti na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće načinili radikalan preokret u umjetnosti. Potpuno nov odnos naspram boje i oblika označava jasan otklon od dotada prevladavajuće estetike. Ekspresionizam pri tom nije bio pomodan. On zapravo označava određeni svjetonazor, i to svjetonazor osjetila, a ne pojmova, subjektivan odnos prema stvarnost, koji ruši granice tradicionalne estetike, posebice radikalnim odnosom prema bojama.

Svojevrstan uvod u ovu izložbu Leopold muzeja predstavlja neobična instalacija stvorena isključivo za ovu priliku. Njezin je autor priznati austrijski multimedijalni umjetnik Virgil Widrich koji je u jednoj posve zatamnjenoj prostoriji muzeja postavio viseću konstrukciju od nekoliko okruglih diskova. Na njih se projiciraju uzorci u boji generirani iz radova prikazanih u okviru izložbe koji promatrače zahvaljujući svojim halucinogeno-psihodeličnim oblicima dovode u stanje istinske opijenosti bojama. Izložba ostaje otvorena do 11. siječnja 2016. godine.