Izložba slavnog francuskog fotografa Marc Riboud-a u splitskom Salonu Galić
MARC RIBOUD ”Dalmacija, pogled u svijet”
Otvorenje izložbe, ČETVRTAK 3. rujna, u 20. 30 h
Salon Galić, Marmontova 3, Split
Izložba je otvorena od 3. do 19. rujna 2015.
U četvrtak, 3. rujna, u 20 sati i 30 minuta, Dunja Nekić, kustosica izložbe i kustosica u Zbirci starije fotografije MUO bit će nazočna u prigodi otvorenja postava Riboudovih radova u Salonu Galić HULU – Split.
U Salonu Galić Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split, od 3. do 19. rujna 2015. bit će postavljena izložba slavnog francuskog fotografa Marca Ribouda. U sklopu Rendez-vous festivala Francuske u Hrvatskoj radovi ovog danas 92-godišnjeg doajena moderne fotografije prikazane su prethodno na izložbama u Muzeju za umjetnost i obrt (od 16. lipnja do 19. srpnja), te u Dubrovniku u Palači Sponza (od 25. srpnja do 13. kolovoza). Prigodom otvorenja Riboudove izložbe i u splitskom Salonu Galić, u četvrtak 3. rujna u 20 sati i 30 minuta, nazočna će biti Dunja Nekić, kustosica izložbe i kustosica u Zbirci starije fotografije MUO.
Uz 15 najpoznatijih Riboudovih fotografija bit će izloženo i 30 radova snimljenih 1953. godine prigodom njegova boravka u Hrvatskoj. Tada snimljena njegova serija fotografija “Dalmacija” (Vrlika, dolina Cetine, Split, Trogir i Dubrovnik) hvaljena je u svijetu, a nama dragocjena kao svjedočanstvo o minulom vremenu.
Marc Riboud rođen je 1923. u Lyonu, a fotoaparat prvi put uzima u ruke kao 13-godišnji dječak. Za Drugog svjetskog rata, kao 20-godišnjak, priključuje se francuskom Pokretu otpora, a nakon toga upisuje fakultet vjerujući kako je bolje biti inženjer nego fotograf. Ali, nakon što je 1953. njegovu fotografiju Eiffelova tornja objavio časopis “Life”, njegov život zauvijek ostaje vezan uz fotografiju. Na poziv Henrija Cartier-Bressona i Roberta Cape pridružuje se slavnoj agenciji “Magnum”, te putuje Bliskim i Dalekim istokom, tadašnjim Sovjetskim Savez i Alžirom, gdje dokumentira rat za nezavisnost, a krajem 60-ih godina, jedan je od rijetkih fotografa koji uspijeva ući u Sjeverni i Južni Vijetnam snimajući rat “s obje strane nišana”.