18. lipnja 2015. otvoren je Praški kvadrijenale, najveća svjetska manifestacija posvećena scenografiji i scenskom prostoru općenito, koja od 1967. godine svake četiri godine predstavlja najnovije trendove na polju scenografije i scenskog prostora
Glavni dio manifestacije posvećen je nastupima preko 60 zemalja iz cijelog sviijeta. PQ je otvoren od 18. do 28. lipnja, a teme kvadrijenala su: Glazba, Vrijeme, Politika
Ove godine Republika Hrvatska predstavila se izložbenom koncepcijom INTANGIBLE / NEOPIPLJIVO, koja predstavlja 9 umjetnika i timova (umjetnika performansa, redatelja, scenografa) čija su djela realizirana u razdoblju proteklih šest godina predstavljena u formi kratkih filmova. Sami filmovi kombinacija su dokumentarnog video materijala, deskriptivnog pripovjedanja i govora u prvom licu. Filmovi će naknadno moći biti korišteni i izvan konteksta Kvadrijenala. U suradnji s HRT3, filmovi realizirani za Praški kvadrijenale prikazuju se na televiziji za vrijeme trajanja same manifestacije (3. program HRT).
Koncepcija polazi od primjera predstava i izvedbi koje se oslanjaju na participativnost i inkluzivnost, na fikcionalizaciju stvarnih arhitektonskih i javnih urbanih prostora, na prostor izvedbe kao mjesto kreativnog antagoniziranja, ili na specifični tretman nominalno izvedbenog i posvećenog prostora pozornice. Izložba također obuhvaća recentne primjere umjetnosti performansa, koji se zbog svog neposrednog i najčešće nefikcionalnog i nenarativnog karaktera rijetko razmatraju u kontekstu scenografije. U tom segmentu istaknute su one umjetničke prakse koje u sklopu performerskog čina prisvajaju i aktiviraju prostor izvedbe, ili involviraju samu publiku kao suučesnike i čimbenike scenskog prostora.
Okvir u kojem su umjetnici predstavljeni na Kvadrijenalu je autorska scenografska instalacija za sebe, koja također reflektira glavnu temu Shared Space uvlačeći gledatelja izložbe u interaktivnu platformu koja sama funkcionira kao svojevrsna pozornica. Dizajner instalacije i izložbenog postava je ugledni dizajner, scenograf i umjetnik Mauricio Ferlin. Kustosi izložbe su kustos i likovni kritičar Marko Golub, dizajner i scenograf Nikola Radeljković i kazališni kritičar Igor Ružić.
Umjetnici i timovi predstavljeni na PQ: BADco., Boris Bakal & Lea Vukelić, Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo, Oliver Frljić & Igor Pauška, Siniša Labrović, Kata Mijatović, Božena Končić Badurina, Borut Šeparović i Vlasta Žanić.
Više o izložbenoj koncepciji Intangible / Neopipljivo ovdje.
Osim predstavljanja u Sekciji zemalja i regija, Hrvatska se ove godine po prvi puta predstavila i u Studentskoj sekciji. Organizator nastupa je ULUPUH u suradnji s Tekstilno tehnološkim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu – Zavod za dizajn tekstila i odjeće, diplomski studij kostimografije. Izložba se sastoji od kostima i maski, radova studenata kostimografije za predstavu Orfej i Euridika, Christopha Wilibalda Glucka, koja je premijerno izvedena u KD Lisinski u Zagrebu u ožujku prošle godine. Projekt je nagrađen Rektorovom nagradom za projekt u cjelini i Posebnom rektorovom nagradom za kostimografiju studenata TTF-a.
Scenografiju za predstavu izveli su studenti Akademije likovne umjetnosti i Arhitektonskog fakulteta sa svojim mentorima – prof. Zlatkom Kauzlarić Atačem (ALU) i Tanjom Lacko, docenticom (ADU).
Mentorica studentima kostimografije i kustosica izložbe je Ivana Bakal, docentica, vanjski suradnik na TTF-u, Studij za kostimografiju.
Likovni postav izložbe potpisuju Ivana Bakal i Marin Sovar.
O najboljim nastupima u okviru Sekcije zemalja i regija odlučivat će Međunarodni žiri u sastavu: Kirsten Dehlholm (Danska), Eloise Kazan (Meksiko), Joslin McKinney (Velika Britanija), Katrīna Neiburga (Latvija), Kamila Polívková (Češka), Antônio Araújo (Portugal), Dmitry Krymov (Rusija), Radivoje Dinulović (Srbija), Dominic Huber (Švicarska).
Organizator: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, ministar Berislav Šipuš
Izvršni producenti izložbe: Lovro Rumiha, Marko Golub, Mirjana Jakušić
Koordinacija (Ministarstvo kulture): Iva Mostarčić
Produkcija: Hrvatsko dizajnersko društvo, 2015.