Skip to content

Katerina Duda: The younger, the better

The younger, the better u svibnju predstavlja Katerinu Dudu, studenticu diplomskog studija Novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti i studija Sociologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu

turizam

K. Duda sudjelovala je na nekoliko skupnih izložbi i projekata. U radovima polazi od tema grada i gradskih prostora, od propitivanja memorije prostora do aktualnih pitanja karakterističnih za pojedino mjesto, njihove aktivacije bilo intervencijom, pokretom ili uključivanjem samih korisnika prostora u proces rada.

28.5., 19:30, MM centar, ulaz besplatan, Facebook event

Bagdad (2011.), video performans

Suradnja s plesačicom Ninom Smolčić
Performans izvodimo u nedovršenoj i zapuštenoj građevini lokalno nazivanoj Bagdad. Od smeća pronađenog u prostoru, cigla, boca i sličnih predmeta proizvodim zvukove na koje plesačica suvremenog plesa odgovara pokretima. Pokušavamo reagirati na prostor i jedna na drugu. Performans izvodimo na četiri lokacije na građevini i dokumentiramo ga video kamerom.

Skica za sjećanja (2013.), video instalacija

Kroz nekoliko medija i faza, rad tematizira sjećanje – prostore/mjesta koje vežemo uz prva sjećanja, često kao mtne slike ili fragmente uz neku priču koja obilježava odrastanje. Naglasak je na pitanju čuva li prostor sjećanje i kako sjećanje pretočiti u pokret i na taj ga način aktivirati. Nadalje, zanimljive su transformacije sjećanja u protoku vremena, kao i njihova generacijska podudarnost ili povezanost. Prvu fazu procesa čini niz intervjua s osobama rođenima 1989. Zanimljivo je pitanje u kojoj su mjeri prva sjećanja obilježena širim političkim događajima ranih devedesetih. Sa svakim sudionikom/ sudionicom, posjećujem mjesto važnim za njegova/ njezina najranija sjećanja. Na tom mjestu izvodimo pokret, odnosno aktivaciju sjećanja na više ili manje dinamičan način, ovisno o priči ili mjestu. Finalni oblik rada čine knjiga i sedam videoradova (sedam različitih ljudi) koji prikazuju fragmente svojevrsne aktivacije sjećanja: pretvaranja sjećanja u pokret i njegovu evokaciju.

Dok smo čekali, gledali smo televiziju (2014.)

Fotografije su snimljene 2014. filmom negativom kojemu je rok istekao 1999. godine. Fotografiram mjesta vezana uz događaje koji su obilježili 1999., pri čemu se osobna povijest i sjećanja isprepliću s općom.

skica

Prisvajanje grada: turizam (2015.)

Work in progress, video dokumentacija procesa rada

Vjerojatno ćemo se na putu zaustaviti u pekari kako bi nešto na brzinu pojeli, proći uz napušteni tvornički pogon, pored nekoliko praznih lokala, primijetiti jedan novi sadržaj ili preuređenje u tijeku, proći pored novog modernog restorančića brze hrane i susresti grupicu turista koji će nas možda pitati smjer do obližnjeg hostela.

Popularnost Zagreba kao turističkog odredišta možemo iščitati iz statističkih podataka i novinskih naslova: broj noćenja u 2014. godini bilježi porast od dvadeset posto. Transformacija grada zbog razvoja turizma opipljiva je u centru grada gdje, osim velikih turističkih grupa i vodiča, možemo vidjeti autobuse za obilaske i njihova nova stajališta, nove značajne punktove i informativne ploče. Postavljam pitanje čiji je, uslijed transformacije i dokidanja javnog prostora centar grada? Koliko je on namijenjen stanovnicima grada? Kao reakciju i umjetničko istraživanje izvodim seriju akcija u javnom prostoru, knjižica i video i dnevničkih zapisa.

Rezidba (2015.)

film, 11:20 min; produkcija RESTART, film nastao u sklopu Škole dokumentarnog filma

Lazar, autoričin djed, prije nekoliko godina dobio je mobitel s kamerom i od tada dokumentira sve oko sebe. Nakon pozamašne količine nakupljenog materijala, traži autoricu da ga nauči montirati kako bi svoje skraćene filmove mogao mailom slati onima koje je i za koje je snimao. Nekoliko dana oko Božića započinju zajednički projekt: snimaju zimsku svakodnevicu malog mjesta na moru i pripreme blagdanskih obroka, a djed se trudi savladati tehniku filmske montaže.