Samostalna izložba u Galeriji Toš u Puntu
Fredy Fijačko ostvaruje svoj novi ciklus bitno definiran kategorijom otoka, okruženja koji postaje ključna tematika njegovih slika. To su fotografije brodova čija likovnost, suptilna i slojevita budi u nama emocije. Harmoničnu i vrlo jasnu kompoziciju autor gradi asocijacijama koje poništavaju formalna ograničenja, a njegovo uporište očituje se u jednom jedinstvenom motivu, puntarskom kaiću. Označavajući tako konceptualnost pristupa zadire u elementarnost i ponire u slojevitost fotografskog iskaza. Konstruktivna tvorba određena je istim gledištem kao i naznakama svjetla koje je pozadinsko i ogleda se u morskoj površini. Iako prikazani u različito doba dana svjetlost nosi metafizičku lakoću nestvarnosti i sna. Sve to označava djelokrug stvaralačkog interesa bogatog energijom i nastojanjem da se stvori jedan sveukupni dojam koji bi u sebi sažeo svu snagu osjetilnosti. Riječ je o promišljanju, o jednostavnosti i bazičnosti, o čistoći forme svedene na bitnost u potrazi za univerzalnim i razumljivim spojem čovjeka i mora. Semantičkom jasnoćom boja i oblika i preciznošću gledišta, ta su djela jake meditativne snage i osebujan primjer jedne smirenosti promišljanja.
Na mirnoj i nenametljivoj površini umjetniku poziraju leuti i gajete, pasare i batane. Na njima su reducirani elementi poput: vesala, mreže, sidara, nakupljenih alge, oni oku promatrača pružaju slikovit prikaz, ukazujući tako na svoju još uvijek važnu aktivnost s atributima koji su im potrebni kada se otisnu na more i plovidbu.
Autor obrađuje slike akcentirajući važnost motiva, intervenirajući tek u jačini svjetlosti i slikarskom dojmu. Njihova pojavnost i kolorizam metaforična je i vrlo asocijativna, govori nam o prolaznosti, o tragovima koji su utkani i nose vizualnost. Poput bora na licu čovjeka, pukotine, hrđa i poneki predmeti govore nam o životu. Objašnjavajući i oslikavajući sadašnjost, trenutak koji izmiče i mijenja se nošen svijetlom, pružajući nam osnovu za razmišljanje, za priču i sjećanja. Slike poprimaju tako univerzalnost i neovisnost o vremenu i prostoru u kojem su nastale. Taj svoj mir i lakoću Fredy Fijačko prenosi na promatrača ostavljajući nam dovoljno prostora i mogućnosti da zamislimo svu silinu morskih mijena i osjetimo neopisivu ljepotu svakodnevnih bliskih prizora koje u njegovim fotografijama dobivaju svoju vrijednost i veličinu.
Jasna Rodin, mr.sc.
Fredi Fjačko rođen je 7. veljače 1957. u Zagrebu. Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna završava 1978., smjer grafika – likovni tehničar. Od 1980. radi u Hrvatskom školskom muzeju u Zagrebu, na mjestu višeg muzejskog tehničara. Fotografijom se intenzivno bavi od 1998.
ffijacko@hsmuzej.hr
Otvorenje izložbe biti će u petak, 8. svibnja 2015. u 20,30 sati Izložba ostaje otvorena do 27. 05. 2015.
Samostalne izložbe
1997. Zagreb, Škola za primijenjenu umjetnost i dizajn, Zagreb noću
2002. Zagreb, Muzej Mimara, Zagreb na prijelazu stoljeća
2003. Zagreb, Starogradska vijećnica grada Zagreba, Zagreb na prijelazu stoljeća
2003. Knin, Tvrđava, Zagreb na prijelazu stoljeća
Zagreb, Knjižnica grada Zagreba, Zagreb na prijelazu stoljeća
2013. Češke Budejovice, Galerija Nahore, DK Metropol, Britanac nedjeljom prije podne
2013. Zagreb, Galerija Modulor, Britanac nedjeljom prije podne
2014. Biograd na moru, Zavičajni muzej, Britanac nedjeljom prije podne
2015. Punat, Galerija Toš, Puntarski kaići
Skupne izložbe
1997. Zagreb, Umjetnički paviljon, Hrvatska fotografija
2002. Zagreb, Umjetnički paviljon, Hrvatska fotografija
2002. Vinkovci, Salon fotografije