Priznati bečki institut za ekonomska istraživanja “Institut für Höhere Studien” (IHS) nedavno je objavio rezultate istraživanja o gospodarskom učinku predstojećeg natjecanja za Pjesmu Eurovizije koje će se u Beču održati 23. svibnja ove godine te predvidio prihode od nešto više od 38 milijuna eura.
Riječ je zapravo o ukupnoj vrijednosti prihoda od 38,1 milijuna eura, od kojih će 27,8 milijuna pripasti direktno gradu Beču. Ukupna se reklamna vrijednost ovog glazbenog događaja pak procjenjuje na 100 milijuna eura. Nadalje, očekuju se prihodi od poreza u visini od 16 milijuna eura, od kojih će najveći dio, čak 6,2 milijuna, otići u državni proračun.
Prema istraživanju IHS-a zahvaljujući ovoj velikoj manifestaciji u Beču su otvorena 562 puna radna mjesta. Od Eurovizije će ipak najviše profitirati hotelijerstvo i gastronomija, zatim umjetničke djelatnosti, radio i televizijske postaje, reklamna industrija i agencije za istraživanje tržišta.
Očekivani broj noćenja u dane oko 23. svibnja iznosi 30.000, no bečka je turistička zajednica “WienTourismus” upozorila hotelijere da profit pri tom nije presudan. Podjednako je naime važan i dojam koji posjetitelji stječu tijekom boravka u glavnom austrijskom gradu i koji odnose sa sobom.
“Zahvaljujući Eurosongu imamo mogućnost predstaviti svoje dvije glavne snage, glazbu i austrijsku gostoljubivost”, objasnio je direktor bečke turističke zajednice Norbert Kettner.
Oko 1.700 novinara će za vrijeme trajanja Eurovizije izvještavati direktno iz Beča, a preko 200 oko milijuna gledatelja pratit će ovo glazbeno natjecanje putem malih ekrana.