Kratke slike, novi filmski program Kulture promjene SC, četvrtkom u 19:30 u MM Centru kroz četiri cjeline donosi najzanimljivije i najsuvremenije iz područja domaćeg kratkog filma, domaćeg i inozemnog eksperimentalnog filma i videa, postavlja pitanja vezana uz antropologiju filmskih festivala te secira mlade video umjetnike. Iz kratke baze 25 FPS-a; Postfest; The younger, the better i Runda kratkog dovode goste, propitkuju trendove i teorije, prikazuju filmove i otvaraju prostor imaginacije za (kratke) slike i zvukove.
Program započinje 5. ožujka i prikazuje Ono što se ne želi čuti, ono što se ne želi vidjeti (Iz kratke baze 25 FPS-a). Filmovi Crop (r. J. Domke i M. Omara) te Svečujući (r. L. A. Hamdan) filmski su eksperimenti spajanja dokumentarnog i umjetničkog koji kroz svojstveni aktivizam odražavaju kompleksna politička pitanja načeta egipatskom revolucijom 2011.
Nastavljamo u aktivističkom tonu i u sklopu Postfesta te 12.3. predstavljamo Sisak eko film festival i s njegovim voditeljem, D. Pavlićem, raspravljamo, koliko je moguć ekoaktivizam kroz film, kojim metodama privlačiti ciljanu, u ovom slučaju ruralnu, publiku te kako uopće mjeriti i evaluirati konkretni socijalni i okolišni učinak angažiranih festivala ovakvog tipa. The younger, the better 19. ožujka predstavlja jednog od najzanimljivijih filmaša mlađe generacije, Luku Hrgovića, autora hita Zestapo. Nastavljamo prošle godine započetu suradnju s Kinokolubom Zagreb u ispijanju Runde kratkog te za kraj ožujka (26.3.) poslužujemo domaći eksperimentalni film 90-ih.
5. ožujka, 19:30, MM Centar
IZ KRATKE BAZE 25 FPS-A: Ono što se ne želi čuti, ono što se ne želi vidjeti
Kratka baza je infocentar i medijateka za kratki film koju je formirala Udruga 25 FPS tijekom deset godina festivalskog djelovanja. Obuhvaća 5000 kratkih filmova svih rodova i žanrova koji su dostupni za pregledavanje i individualno istraživanje. U programima posežemo u arhiv i bavimo se trendovima u suvremenom kratkom filmu, detektiramo one koji se odmiču od tradicionalne kinematografije, biramo filmove koji umjetnički inspiriraju, provociraju i namjerno zbunjuju. Programi za informiranje i snalaženje u današnjem trenutku kratke slike. Programski izbor: Marina Kožul, Sanja Grbin
Ono što se ne želi čuti, ono što se ne želi vidjeti
Filmski eksperimenti spajanja dokumentarnog i umjetničkog koji kroz svojstveni aktivizam odražavaju kompleksna politička pitanja načeta egipatskom revolucijom 2011. do današnjeg trenutka.
Crop
Režija: Johanna Domke, Marouan Omara
Njemačka, Egipat, 2012, 47′, HD video
Arapski i engleski jezik, s engleskim podnaslovima
Film Crop Johanne Domke i Marouana Omare bavi se reprezentacijom Egipta kroz najveće državne novine Al-Ahram, vodeći nas kroz arhitekturu novinske zgrade, sve faze proizvodnje i podjele rada od uprave do kolportera. Središnje pitanje filma – što izrezati, a što ostaviti unutar kadra – derivira se iz 19 intervjua s novinarima i fotoreporterima koji, radeći za novine i prateći revolucionarna događanja, svjedoče o društvenoj promjeni odnosa prema slici tj. promjeni režima. Autori filma umjesto da dokumentiraju revoluciju u tijeku, striktnim kadrovima prostora i zaposlenika gađaju u samu srž moći slike.
Marouan Omara (1987) je egipatski filmaš i fotograf, a Johanna Domke (1978) je danska vizualna umjetnica.
Trailer: https://vimeo.com/52194528
Stranica filma: www.crop2012.com
Svečujući (The All-Hearing)
Režija: Lawrence Abu Hamdan
Egipat, Nizozemska, 2014, 13′, HD video
Arapski jezik, s engleskim podnaslovima
Tri godine nakon revolucije Egipat se susreće s novim režimom demokratskih izbora koji se uz granice slikovne reprezentacije, među ostalim bavi i dopuštenim granicama buke. Problem Kaira kao grada s najvećim zagađenjem bukom na svijetu, tema je propovijedi dvojice šeika zaduženih za čistoću riječi, a koji se bore da se prorokova riječ čuje ne samo unutar džamije već i na ulici, na glasnim zvučnicima. Dok vlada čini sve da „kazni” buku i diktira sadržaj propovijedi kako bi onemogućila svaku kritiku, film se na originalan način hvata u koštac s onim što se ne želi čuti.
Lawrence Abu Hamdan (1985) u svom umjetničkom radu bavi se odnosom zvuka i ljudskih prava, zakona i granica.
Trailer: https://vimeo.com/105014531
Stranica autora: www.lawrenceabuhamdan.com
12. ožujka, 19:30, MM Centar
POSTFEST: Sisak Eko Film Festival – Festivali bez ugljičnog otiska
Postfest je programska cjelina Kratkih slika koja predstavlja manje, ali ne i manje važne, hrvatske filmske festivale koji se ističu svojom kvalitetom i jasnim programskim fokusom te kojoj je namjera otvoriti šira pitanja socioekonomskog konteksta kulture filmskih festivala. Uglavnom će biti riječ o festivalima lociranima izvan Zagreba, a koji osim što imaju regionalni značaj, pružaju i primjere dobre prakse privlačenja nove publike i prezentacije filmova izvan klasičnog okružja kinodvorana kojih u tim mjestima najčešće niti nema. Prvi na programu sisački je SEFF – međunarodni festival profesionalnih i amaterskih video- i filmskih uradaka koji svojim sadržajem promiču ideje zaštite okoliša i održivog razvoja. Posebnost festivala je što njegov organizacijski tim u suradnji s volonterima svake godine na biciklima obiđe dvadesetak mjesta u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini prikazujući u njima filmski program, a potom službeno završava u Sisku. Ekologiji posvećeni filmski festivali nisu raritet u svijetu pa je SEFF tako i dio saveza Green Film Network koji okuplja više od 20 festivala na svim meridijanima, promiče filmski diskurs o zaštiti okoliša te istovremeno problematizira i zelenu proizvodnju, kako filmova, tako i samih – filmskih festivala. U prvoj “epizodi” Postfesta s osnivačem i voditeljem SEFF-a Danielom Pavlićem raspravit ćemo, između ostalog, koliko je moguć ekoaktivizam kroz film, kojim metodama privlačiti ciljanu, u ovom slučaju ruralnu, publiku te kako uopće mjeriti i evaluirati konkretni socijalni i okolišni učinak angažiranih festivala ovakvog tipa.
Moderator: Uroš Živanović
Planet RE:think
Režija: Eskil Hardt
Danska, 89′, dokumentarni
Ako ovaj tekst čitate na svom mobilnom telefonu, u ruci upravo držite predmet u koji je ugrađeno više od 50 različitih metala iz svih krajeva svijeta. Globalna ekonomska, socijalna i ekološka kriza intrinzično su povezane – postoji li uopće mogućnost da ti metali do vas dođu na način koji je okolišno i humano održiv tematska je premisa dugometražnog dokumentarnog filma danskog redatelja Eskila Hardta.
Trailer: http://planetrethink.com/trailer/
19. ožujka, 19:30
THE YOUNGER, THE BETTER – Luka Hrgović
Program će predstaviti mlade autor(ic)e iz područja videa, animacije i eksperimentalnog filma. Hrvatska tradicija, od Zagrebačke škole animiranog filma, preko Animafesta, te brojnih afirmiranih autorskih individua, u tim medijima izuzetno je jaka. Odsjek za animirani film i nove medije pri ALU u Zagrebu omogućava i formalnu izobrazbu. Na tim temeljima razvija se mlada generacija suvremenih autora čiji prvi koraci podsjećaju, ali se i uvelike razlikuju od spomenutih uzora. Posjetitelji će unutar ovog formata moći upoznati i vidjeti radove, vrlo često ograničene na festivalske forme i galerijske prostore, ali i komunicirati s autori(ca)ma o kontekstu i procesu nastanka rada, idejama koje su prethodile te njihovim budućim projektima.
Luka Hrgović (1986. ) završio je 2011. godine na ALU u Zagrebu diplomski studij animiranog filma i novih medija. Dobitnik je rektorove nagrade, 2011., redovito izlaže skupno i samostalno u Hrvatskoj i inozemstvu.
Kustosica: Marta Kiš
Filmovi:
Krvavi spust
2003., 2′, akcijski
Prvi film Luke Hrgovića kratki je skeč o dvojici sanjkaša koji ne prežu ni od čega da bi došli do pobjede u utrci.
Servus
2008., 1.30′, akcijski / SF
Kratki SF o urušavanju Zagreba u stilu holivudskih blockbustera. Inspirirano urušavanjem Kupske ulice.
Etida (SLIDESHOW + trailer)
2010., 1:30′
Ljubavna priča epskih proporcija ispričana kroz šest međusobno isprepletenih priča.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=mCNM5lxQ_lI
Nick & Cool (RODRIGO SCENA)
2009., 1:30′
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=C1D9zLqUm4k
Magnum + making of
2012., 10′ + making of 3′, mockumentary
Rad nastao u suradnji s Dujem Medićem. Kratki satirični osvrt na industriju mode. Making of: https://www.youtube.com/watch?v=mp1Tl5v_rCY
Zetstapo + making of
2012., 4 ‘ + making of 3’, SF
Distopijska vizija javnog prijevoza u skoroj budućnosti.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=yYlEhPiLciI
Construction workers lunching on a crossbeam
2008, 1′
Kratki video rad inspiriran slavnom slikom Charlesa Ebbetsa iz 1932. Autor je želio oživjeti fotografiju i vidjeti kako bi izgledala u pokretu. U pozadini se promet sporo kreće, iz dimnjaka šiklja dim, a radnici međusobno komuniciraju. Jedini odmak od prave fotografije je činjenica da je sve radnike glumio sam Luka Hrgović.
26.ožujka, 19:30, MM Centar
RUNDA KRATKOG: Hrvatski eksperimentalni film 90-ih – tehnološki odmak
Rundom kratkog nastavljamo, u 2014. započetu suradnju s Kinoklubom Zagreb, na promociji hrvatskog kratkometražnog filma. Kratki film, estetski progresivnija i autorski zaigranija forma, uglavnom je ograničena na festivalsko prikazivanje, a njezini su distribucijski kanali često ograničeni. Runda kratkog predstavit će radove etabliranih autora, ali i autora mlađe generacije, a u selekciji priznatih hrvatskih filmskih umjetnika i moderaciji Vedrana Šuvara, predsjednika Kinokluba Zagreb.
Početkom 1990-ih u Hrvatskoj dolazi do značajnih društvenih promjena. Uz lokalnu promjenu država i državnih sistema, te globalni tehnološki napredak javlja se nova generacija video umjetnika, autora eksperimentalnih filmova. Tematski djeluju u odmaku prema aktualnim društvenim zbivanjima, a kriterij srodnosti im je uporaba novih tehnologiji u produkciji. Tako su tada nastali i prvi hrvatski filmovi montirani na kompjuteru. Ovaj program prikazuje presjek jedne generacije filmaša, koji su napravili prve korake u danas nezaustavljivoj tehnološkoj revoluciji i primijenili ih u produkciji eksperimentalnog filma i videa.
In/Dividu
Nicole Hewitt
1999, 8′, 16mm
In/Dividu ispituje integritet i stabilnost stvari razlažući ih na osnovne elemente i ispitujući njihovo porijeklo. Eksperimentalno istraživanje dekonstrukcije i dislokacije materije. Višestruko nagrađivan film.
Navigations
Dan Oki
1995, 9′, SD video
Kombinacija filma, računalne animacije i videa koja meditativno propituje element vode kao iskonsko filozofsko prapočelo i kao sveprisutan životni pokretač. Rad je enciklopedijski uzorak raznih elemenata koji tematiziraju vodu. Držeći se enciklopedijskog postava Oki završava pitanjima i pojmovima na sedam jezika (grčki, latinski, engleski, njemački, francuski, ruski i hrvatski) o ne-bitku (poput utopljenika) ili opipljivim predmetima (zbunjujuće prirode).
Convergence
Vladislav Knežević
1997, 7′, SD video
Convergence elektronskim procesiranjem slike, digitalnom animacijom, uz uporabu analognih generatora zvuka i slike, istražuje konvergenciju tijela, virtualnih figura i kodova.
Multiplication
Milan Bukovac
Croatia, 1994, 8′, SD video
Infracrveni snimak vatrogasne vježbe u kojoj se vatrogasci u mraku i “na slijepo” provlače kroz kavez namijenjen takvoj vježbi, pri čemu ih prati oko kamere koja “vidi” prostor.
Welcome To The Peak Of Intelligence
Igor Kuduz
Croatia, 1995, 7′, SD video
Niz od 14 statičnih kadrova dugog trajanja praćenih omamljujućom ritmičkom glazbom skladanom posebno za taj rad. Slike kroz video putuju pejzažom, koji napravljen mjestimice artificijelno, maketama pripremljenim za video, djelomice 3D generiranim slikama, uvijek sasvim statičnima, s rasvjetom koja je u svojevrsnom sukobu s prizorima koje osvjetljava.
Hand Of The Master
Simon Bogojević Narath
1995, 6′, SD video
Video na granicama između SF-a, videospota i naracije u kojem se sugerira napetost fabule i događanja, a istodobno je zanemarena prava dramaturgija, dok je radnja praćena hipnotičkom ritmičkom glazbom u stvarnim i elektronički generiranim prostorima i uz pratnju glumaca, maketa, lutaka i modela.