Skip to content

Izložba fotografija Tomislava Marijana Bilosnića “Život je karneval, karneval je život” u Caffe Galeriji “Đina”

Bilosnićeve fotografije uspoređene s radovima Warhola, Willmanna i Dabca

Tomislava Marijana Bilosnića  1

U Caffe Galeriji „Đina” u Zadru, 9. veljače 2015. godine otvorena je samostalna izložba fotografija poznatog hrvatskog književnika, slikara i fotografa Tomislava Marijana Bilosnića

foto-galerija

Izložba nazvana „Karneval je život, život je karneval” donosi niz portreta sa zadarskog karnevala iz 1997. godine, u čijoj je organizaciji sudjelovao i sam autor. Nažalost, obnova karnevalskih pučkih svečanosti u Zadru, pokrenuta u teški vremenima Domovinskog rata, naprasno je prekinuta u devetoj godini svoga postojanja.

“Aktivno sudjelujući u organizaciji karnevalskih događanja književnik, pjesnik, esejist i slikar Tomislav Marijan Bilosnić, jedan od neosporno najsvestranije nadarenih ljudi našeg grada, često se znao prihvatiti kamere i registrirati mnogobrojne detalje karnevalske svečanosti..

Tomislava Marijana Bilosnića  2

Veliki broj uspješno realiziranih fotografija u boji nastao je u osnovnoj namjeri kao registracija različitih karnevalskih motiva. O tome među ostalim svjedoči i česta i direktna upotreba bljeskalice, koja ogoljuje kadar na njegove esencijalne elemente rješavajući ga tako prostorno-svjetlosnih efekata koji su nekada bili osnova fotografske poetike prostora. Poznavajući suvremene trendove u fotografiji koji su u realizaciji neposredni, oštri, gotovo apersonalni i lišeni nekad naglašenog fotografskog piktorijalizma, Bilosnić se na ovoj izložbi pokazuje upravo vjernim tumačem tih novih agresivnijih i pojednostavljenih fotografskih ideja.

Tomislava Marijana Bilosnića  10

One upravo dominantno ističu elementarnu moć suvremenog fotograskog medija, bez dodatnih sofisticiranih efekata. U kolor fotografiji s obilnom upotrebom bljeskalice prostornost je krajnje reducirana, a boja postaje temeljni čimbenik fotografske izražajnosti. Pri tome, portretirajući ljude, naturalistička gesta, grimasa ogoljuju portret do gotovo sardoničkog značaja. Ovom se tehnikom u svojim zrelijim godinama osobito uspješno služio Andy Warhol, apersonalno i naturalistički fotografirajući njujorški jet-set, dok je s jednakim uspjehom registrirao ruralne i provincijske teme istom metodom znameniti austrijski fotograf Manfred Willmann. U hrvatskoj se fotografiji sličnom poetikom znao često služiti Petar Dabac”, napisao je između ostalog prof. dr. sc. Antun Travirka o Bilosnićevim fotografskim uradcima na karnevalske teme.

Tomislava Marijana Bilosnića  15

 

mala retrospektiva
Silvija Butković iz Đakova pobjednica 11. izdanja PhotoCity
Svečanim proglašenjem najboljih fotografskih radova te otvaranjem selektirane i...13th Aug 2022
Razgovor s fotografom Željkom Koprolčecom / FOTO
Željko Koprolčec, fotograf Uz posao svojeg studija za reklamnu fotografiju, ...23rd Apr 2023