Na tržištu su posljednjih godina tehnički i kućanski uređaji sve povoljniji, ali i sve kraće traju
Europski potrošački centar istraživao je fenomen brzog kvarenja tehnike te po rezultatima svojeg istraživanja zaključio da je rok trajanja tehničkih uređaja sve kraći zato što proizvođači namjerno prave lošije proizvode koji su programirani da se brže kvare – donosi www.jutarnji.hr.
U izvještaju ovog centra navodi se da se mehanički proizvodi namještaju da rade onoliko sati koliko traje garantni rok, a u elektronske uređaje često se softverski ubacuje greška ili se u proizvode namjerno ugrađuju dijelovi lošije kvalitete.
Uređaj koji se tada pokvari je zastario, a novi model već je u dućanima. Trik je to, tvrde iz Europskog potrošačkog centra, kojim proizvođači sami stvaraju potražnju za uređajima.
“To znači da je proizvod napravljen tako da, kada samo jedan njegov dio otkaže, cijeli uređaj prestaje funkcionirati”, navodi se u izvještaju.
Prigovore potrošača koji se žale na kratak vijek električnih uređaja, koji se nerijetko pokvare nakon isteka jamstvenog roka – otkriva nam Ida Kovačić, savjetnica iz Društva za zaštitu potrošača Hrvatske “Potrošač”.
Njima se građani najviše obraćaju zbog materijalnih nedostataka koji se pojavljuju samo nekoliko mjeseci nakon kupnje, ali i zbog neuvažavanja reklamacija.
Naime, prodavači nerijetko dezinformiraju svoje kupce o njihovim pravima i rokovima u kojima imaju pravo na zamjenu, sniženje cijene i, naravno, povrat novca.