Bijenalna izložba ULUPUH-ove Sekcije za keramiku, porculan i staklo

Karmen Ptičar VRTULJAK MOGUĆNOSTI 2014. skulptura glina žica

Galerija Karas, Praška 4, Zagreb
1.7. – 13.7.2014.

foto-galerija

U utorak, 1. srpnja u 20 sati u Galeriji Karas u Praškoj 4 u Zagrebu otvara se Bijenalna izložba ULUPUH-ove Sekcije za keramiku, porculan i staklo. Kustosica izložbe je Višnja Slavica Gabout.

Izlažu članovi ULUPUH-a: Vedrana Balković, Andrea Bassi, Željka Bračko, Smiljana Brezovec Meštrić, Ivančica Cvitić Znidarčić, Nadica Eichhorn, Đurđica Horvat, Mladen Ivančić, Pamela Ivanković, Željka Korbar, Višnja Markovinović, Marta Milunić, Orjenka Mirjan, Ljerka Njerš, Karel Pavlinc, Marta Pavlinc, Vladimir Pecić, Dora Pezić Mijatović, Danijela Pičuljan, Zdenka Pozaić, Neva Prpić, Karmen Ptičar, Boris Roce, Mirjana Rajković, Liljana Smodlaka, Sanja Stani, Blaženka Šoić Štebih, Marina Tudjina Badurina, Ivančića Vončina, Klaudija Vukman

Gosti su izložbe: Gundi Dietz (Austrija), Marinko Jelača (Hrvatska), Bojana Švertasek (Hrvatska) te Dani Žbontar (Slovenija)

Izložba će se moći pogledati do 13. srpnja, od utorka do petka od 11 do 19 sati, subotom i nedjeljom od 10 do 14 sati, dok je ponedjeljkom i praznikom galerija zatvorena. Ulaz na izložbu je slobodan.

Bijenalna izložba Sekcije za keramiku, staklo i porculan ULUPUH-a proizašla je iz projekta „Top 100″, realiziranog 2009. godine nakon niza tematskih i problemskih izložbi ove sekcije. Projekt je bio osmišljen da odabirom 100 ponajboljih djela suvremene keramike vrsnih hrvatskih keramičara – članova Sekcije za keramiku, staklo i porculan, pokaže presjek njihova aktualnog stvaralaštva. Već se do osmišljavanja i realizacije toga velikog projekta unutar Keramičke sekcije ULUPUH-a profilirala, kroz niz godišnjih tematskih i problemskih izložbi, grupa keramičara koja je keramiku sagledavala na drukčiji način od tradicionalnoga. Sagledavala ju je kroz prizmu suvremene umjetnosti, kao njezin ravnopravni dio, propitujući keramički medij u sklopu suvremenih medija, te ga promatrajući u duhu današnjega vremena i nove umjetničke prakse. Problematizirajući pritom danas aktualne teme pojedinca i zajednice, istražujući strukturno-oblikovnu problematiku i metjersko-tehnološke domete keramike, te razmatrajući i aktualizirajući raznolike autorske poetike. U tom kontekstu, keramičari takvog suvremenog izričaja svoja su djela uvijek oblikovali kao instalacije, skulpture, ready-made objekte, asamblaže, te dinamičke i luminodinamičke objekte, ali i multimedijalne projekte, u kojima je keramika funkcionirala kao temeljni medij, ali je pritom gotovo uvijek ulazila i u sinergijske odnose s drugim medijima i materijalima. Ne čudi stoga da je izložba „Top 100″, na kojoj su se željeli prikazati vrhunski dometi keramičkog medija uklopljenog u korpus suvremene umjetnosti, doživjela odmah uspjeh, jer je pokazala keramiku u drukčijem svjetlu. Već 2009. svojom prvom prezentacijom izazvala je zanimanje publike i medija, godine 2011.ušla je u međunarodnu razmjenu, pa je u suradnji s Udruženjem primijenjenih umjetnika BIH gostovala u Galeriji Collegium Artisticum u Sarajevu, a odmah nakon toga dobila je i ULUPUH-ovu Godišnju nagradu, pod pokroviteljstvom Skupštine Grada Zagreba, za najbolju izložbu u 2011. godini. Time je dokazala svoju pravilnu koncepcijsku orijentaciju, ali i pokazala put za dalje. Za potrebu pretvaranja tog projekta u ovakvu BIJENALNU IZLOŽBU SEKCIJE ZA KERAMIKU, STAKLO I PORCULAN ULUPUH-a, kojom će se odsad svake druge godine, kroz aktualno stvaralaštvo ponajboljih hrvatskih autora na području suvremene keramike, prikazati i jedan segment suvremene hrvatske umjetnosti (baš kao i ovom prilikom). A time i dokazati ogroman kreativni potencijal ULUPUH-ove Sekcije za keramiku, staklo i porculan, čiji doprinos u slaganju kamenčića mozaika sveukupne suvremene umjetnosti u nas nije beznačajan.

Višnja Slavica Gabout