Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju, Krapinske Toplice
Mato Jurković
Rotation
Od 11. 09. 2010.
Novi slikarski izazov
Slikarsko stvaralaštvo Mate Jurkovića tijekom trećeg tisućljeća može se shvatiti i kao još jedna potvrda ispravnosti teze kako je najprimjereniji način održavanja umjetničkog identiteta prihvaćanje novih izazova.
Sam će slikar odabir motiva jedra pojasniti težnjom “gubitkom faktografije realizma koji koči kolorit “ kao i uvjerenjem kako nautičke teme na atraktivan način ujedinjuju dinamizam suvremenosti i maritimni identitet naše zemlje.
Predstavljajući ciklus nastao u Cremoni prije nekoliko godina, likovni pisac Mauro Corradini izdvojio je dvije Jurkovićeve odlike koje su došle do izražaja i u ovom prilikom izloženijim ostvarenjima. Corradini uočava kako se “ Jurkovićevo slikarstvo smješta na pola puta između oličavanja i interpretacije ” što smatra osobinom slikara obdarenih prirodnim talentom, koji se posebice iskazuje sposobnošću da “ s nekoliko poteza kistom sintetizira cjelokupnu situaciju “.
S obzirom na svjesno odabrane motive naleta vjetra kao svojevrsnog poticaja za podjednako silovite “ nalete “ i naglaske crvene i plave boje uz strateški vješto odabrane “ praznine “ bijele, Mato Jurković je svoju uobičajenu intimističku intonaciju zamijenio bitno dinamičnijim okružjem. Koliko je taj učinak postignut izmještajem štafelaja iz ateliera na morsku obalu, a u kojoj mjeri je on induciran redovitim naglašavanjem dijagonalnih kompozicijskih silnica i razigranošću nanošenja bojenih polja teško je precizno i jednoznačno ustanoviti no Mato Jurković nas ponovno uvjerava kako s podjednakom lakoćom na svojim platnima postiže dojam meditativne opuštenosti kao i fizičkog napora potrebnog za obuzdavanje snage vjetra i morskih valova.
Kao i prilikom slikarskog tretmana najučestalijih dosadašnjih slikarskih motiva poput akta u interijeru, krajolika ili gradskih veduta, opis je i nadalje podređen ugođaju dok je bitno izmijenjena slikarska “ situacija “ naznačena podjednako sigurnim i vješto odabranim sumarnim slikarskim rukopisom. Slikajući more, Mato Jurković se je poslužio umjetničkim postupcima koje je usavršio u sigurnosti i osami ateljea ostvarujući i u ovom ciklusu još jednu uspješnu sintezu već odavno iskazane vještine i novoodabranog slikarskog izazova.
Darko Glavan
e-mail: mato.jurkovic@gmail.com
Akademija-Art.hr
08.09.2010.