Skip to content

Jelena Miletić: Beskonačna repeticija


Galerija ULUPUH, Tkalčićeva 14, Zagreb

Izložba keramičkih skulptura
Jelena Miletić
Beskonačna repeticija
Od 01. 07. (u 19.00 sati) do 08. 07. 2010.

Pogledajte galeriju radova Jelene Miletić!

Izložba obuhvaća apstraktne keramičke skulpture izvedene iz oblika izvijenog zmaja. Njihova su specifičnost monumentalne dimenzije (do 2 m visine), netipične za medij keramike. Elegantne vertikalno usmjerene krivulje ostvarene su nizanjem repetitivnih oblika na armaturu, «kičmu» pojedinog rada. Keramika koja se kao medij tradicionalno vezuje uz male forme i uporabnu namjenu na ovoj se izložbi predstavlja kao ravnopravna u izražajnosti tradicionalnim kiparskim materijalima

Kustosica izložbe je Gordana Biba Marković, voditeljica Male galerije Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije (ULUPUDS) u Beogradu.

Izložbu otvara Gordana Biba Marković, uz prisutnost autorice.


 
„Kada smo budni, imamo svi isti svijet, a kada sanjamo, svatko svoj“….
U generaciji mladih akademskih keramičara, pojedini stvaratelji izdvoje se kao osebujne umjetničke pojave tek na svojim samostalnim izložbama. To je prilika da se pronađe korijen ili nasluti tijek određene ideje a potom sagleda i njeno značenje u kontekstu medija i vremena kojem pripada. Školovana keramičarka, Jelena Miletić svojom zanatskom sigurnošću, svježinom, ambicijom, umjetničkom vitalnošću opravdava upriličenje samostalne izložbe. Neosporno je da su predstavljeni radovi umjetnice potvrdili ono što je nagovijestila na magistarskoj izložbi prije dvije godine. Plastička gradnja forme vođena jakom gestom i kolorističkim zvukom, predstavlja njen autorski pečat. Usporedno istražujući strukturalne elemente i njihova ekspresivne učinke, ona afirmira kompleksne kompozicijske sadržaje u kojima su zadržani asocijativni i prepoznatljivi elementi predmetnog svijeta (posuda, šalica). Mada građenje keramičke forme znači, uz osnovne komponente klasično shvaćene keramike, i zapremanje prostora, u slučaju Jelene Miletić može se govoriti o jednom širem shvaćanju pojma keramike, gdje autor, slijedeći određeni koncept, dosljedno oslobađa svoju keramičku funkciju uporabnog predmeta. Ostajući još uvijek, bar formalno, u mediju keramike, umjetnica koristi fizička svojstva materijala karakterističnih za ovaj medij – majoliku, porculan, kameninu, različite tretmane glazure i podglazure, a služi se i metodom rada tipičnom za ovo područje – vrćenjem na keramičkom kolu. Građenjem i nizanjem elemenata i segmenata na armiranoj konstrukciji koja stremi ka beskonačnosti, visini i vertikali, pokazuje, pri tom visoko profesionalno, skoro modularno vladanje materijalom. I gotovo da se u materijalu koji koristi, i metodi rada, kao i u iskustvu što ga je stekla baveći se keramikom, završava njeno oslanjanje na prostor ovog medija, koji, sudeći po idejnom konceptu, pokušava napustiti i osvojiti novi problemski segment blizak skulpturalnoj formi. Nastavljajući svoje osmišljeno istraživanje metodom umnožavanja i ponavljanja, težište interesa temeljeno je na ritmičnom umnožavanju i građenju srodnih elemenata u formirane skupove. Kolorit ovih skulptorski pročišćenih formi je ekspresionistički i zvučan, glazurno osvježen, uzbudljive boje koje osvajaju skupljene su ovdje da bi objedinile ove čudesne tvorevine. Svaki umjetnik gradi svoje svjetove, a ti svjetovi su različiti. Miletićeva ispoljava svoju kreativnost stvarajući neki svoj svijet. On potječe iz asocijacija na različite želje, nadanja, snove. Ponekad s njim dolazi i nekakav predosjećaj, trag onoga što će se tek dogoditi. Futuristička inkarnacija prethistorijskih životinja temeljena na vječitom ponavljanju sličnih, aerodinamičnih, modularnih sastavnih dijelova spojenih radosnom kreativnošću umjetnice, koja u vječitom, ali evolutivnom ponavljanju, daje svojevrsnu kontra-tezu mislima nekih sjevernjačkih filozofa o „vječitom vraćanju istoga“, vječitoj evoluciji, vječitom uspinjanju uzlaznom spiralom, ka apsolutnoj ljepoti. Živost, igra, duhovitost uobličeni su u likovnu misao koja lako dopire do likovnih autoriteta i sasvim običnih ljubitelja umjetnosti. Ideja ritmičnog umnožavanja i ponavljanja nosi autentičnu i sadržajnu inspiraciju autora čiji se radovi mogu prihvatiti kao jedan oblik razvoja suvremene skulptorske misli u okviru proširenog medija keramike.

Gordana Biba Marković,
povjesničarka umjetnosti, članica AICA-e

Jelena Miletić je rođena 1976.  godine  u Pančevu. Godine 2005. diplomirala je na Fakultetu primenjenih umetnosti i dizajna u Beogradu, Odsjek keramika. Magistrirala na istom fakultetu, u klasi profesora Velimira Vukićevića, 2008. godine. Glavno područje studiranja: Unikatna keramika – skulptura. Glavno područje interesa: monumentalna keramička skulptura. Članica je ULUPUDS-a (Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije), Sekcije keramike od 2007. godine. Izlagala je samostalno te na preko 40 grupnih izložbi u Srbiji i inozemstvu (Sloveniji (Ljubljana, Piran), Austriji (Kapfenberg), Francuskoj (Pariz)). Dobitnica je više nagrada, a radovi joj se nalaze u kolekcijama Narodnog muzeja Slovenije u Ljubljani, Muzeja primenjene umetnosti u Beogradu, u Muzeju suvremene keramike u Varaždinu i drugdje. Živi i radi u Pančevu.

Samostalne izlozbe:

2009.    “FRUCTUS IGNIS – Delo meseca”, Galerija MEDUZA 2, Obalne Galerije Piran, 9. 7. – 13. 8.
2008.    “ REPETITION ”, Galerija savremene umetnosti, Pančevo25. 6. – 9. 7.
2008.    “Ponavljanje kao likovni element i mogućnosti variranja”, Magistarska izložba,
              Muzej primenjene umetnosti, Beograd, 15.- 22.3.       
2006.    “Zmajevi sa planete Haći”, Mala galerija ULUPUDS-a, Beograd, 4. – 17. 7.
 
Sudjelovala na preko 40 grupnih izložbi, od kojih se među najznačajnijim izdvajaju:
2010.     42. Majska Izložba ULUPUDS-a, “HARMONIJA ILI TEŽNJA KA NJOJ”, žirirana grupna izložba, Muzej primenjene umetnosti, Beograd
2009.    06. Internacionalno Bijenale Keramike 2009 Kapfenberg, žirirana grupna izložba,
             Kulturni Centar Kapfenberg, Kapfenberg – Austrija
2009.    1. Međunarodni trijenale keramike UNICUM 09 Slovenija, žirirana grupna izložba,
             Narodni muzej Slovenije, Ljubljana – Slovenija
2008.    IX Internacionalni “EX-TEMPORE KERAMIKE”, žirirana grupna izložba, Obalne Galerije Piran, Studio Galerija Gasspar, Piran – Slovenija
2007.    42. Smotra Umetnosti “MERMER I ZVUCI”, Simpozijum Svet Keramike, Aranđelovac
2007.    Svjetska izložba male keramike “LILIPUT CERAMICS” , žirirana grupna izložba, Umjetnički paviljon “Jurja Šporera”, Opatija – Hrvatska
2006.    “SNACK BOWL SET”, Zepter International Design Award, ARTZEPT, Pariz-Francuska
2005.    “CRUET SET”, Zepter International Design Award, ARTZEPT, Pariz – Francuska
2004.    34. Salon Pančeva, žirirana grupna izložba, Galerija savremenih umetnosti, Pančevo
2003.    Treće međunarodno trijenale keramike šolja 2003, žirirana grupna izložba, Umetnički paviljon “Cvijeta Zuzorić”, Beograd
2002.     IX Mini art scena , žirirana grupna izložba, Galerija SINGIDUNUM, Beograd
2001.    "WHITE ONLY ", žirirana grupna izložba, Mala galerija ULUPUDS-a, Beograd
 
Nagrade :
– Druga nagrada 13. Trijenala keramike, Muzej primenjene umetnosti, Beograd, 2009.
– Prva nagrada za najbolje ostvarenje na izložbi šolja ”WHITE AND BLACK 1”,
   Mala galerija ULUPUDS-a, Beograd, 2008.
– Počasna diploma na međunarodnoj izložbi “KERAMIKA RIJEKA 2008”, Rijeka, 2008.
 Nagrada na izložbi “White Only 6 “, Mala galerija ULUPUDS-a, Beograd, 2007.
– Treće mjesto za SNACK BOWL SET”, Zepter International Design Award,
   ARTZEPT, Pariz – Francuska, 2006.
– Otkupna nagrada djela diplomskog rada Ministarstva kulture Beograda 2005.
 
Radovi u zbirkama – KOLEKCIJE:
Narodni muzej Slovenije, Ljubljana, Slovenija
Muzej primenjene umetnosti, Beograd, Srbija
Muzej suvremene keramike, Varaždin, Hrvatska
Keramika in situ, Casa Rosina, Vodnjan, Hrvatska
Muzej svet keramike, Aranđelovac, Srbija

Pogledajte galeriju radova Jelene Miletić!

Maša Štrbac, voditeljica Galerije ULUPUH

galerija-ulupuh@zg.t-com.hr

Akademija-Art.hr

26.06.2010.