Skip to content

Najava predavanja – Marketingom do održivosti muzejskih zbirki

Marketing u muzeju – put prema održivosti naših zbirki naziv je predavanja dr.sc. Rudolfa Baera koje će se održati u organizaciji Muzejskog dokumentacijskog centra (MDC), u četvrtak 14.5.2015. u 13.00 sati, u Muzejskom dokumentacijskom centru u Zagrebu. Predavanje će prethoditi obilježavanju 35. Međunarodnog dana muzeja i njegove ovogodišnje teme naslovljene Muzeji i održivo društvo.

saurer web 1Kompanija Saurer bila je svjetski poznati proizvođač kamiona i tkalačkih strojeva i ujedno najveći poslodavac u švicarskom gradu Arbonu do njenog zatvaranja 1987. godine kada je 6.000 ljudi izgubilo posao, što je bio ogroman udar na ponos, gospodarstvo i moral zajednice. Danas Saurer muzej predstavlja novu paradigmu u kojoj malo mjesto Arbon svoj ekonomski prosperitet bilježi u velikoj mjeri zahvaljujući kulturnom turizmu koji je inicirao spomenuti muzej. Muzej prikazuje povijest i proizvode nekadašnje svjetski poznate kompanije, a posebnost je da ga u potpunosti vode volonteri, koji održavaju kamione i autobuse, pokreću strojeve za tkanje, vode promotivne aktivnosti i nude vodstvo po muzeju.

saurer web 2Rudolf Baer, čelni čovjek muzeja i glavni PR stručnjak, otkrit će kako je osmišljen i realiziran ovaj inovativan muzej zahvaljujući u potpunosti naporima volontera, koji su u suradnji sa Oldtimer klubom Saurer počeli prikupljati i restaurirati Saurer vozila, stavljajući fokus na koncept muzejskog iskustva kao krajnjeg ishoda muzejske posjete. Baer, koji je ujedno i glavni urednik muzejskog tromjesečnika Gazette, iznijet će najvažnije principe marketinga i njihovu primjenjivost u muzejima te će otkriti kako muzej u Arbonu, unatoč nedostatku novčanih sredstava za promidžbu, privlači svoje posjetitelje i osigurava održivu budućnost. Govorit će i o planiranju postava, izložbi i događanja, segmentiranju programa s obzirom na potrebe i interese određenog dijela publike te osiguravanju van muzejskih aktivnosti koje su konkurentne i zanimljive posjetiteljima.

Da se radi o iznimno odvažnom muzeološkom pristupu, koji daje novo poimanje uloge muzeja u društvu, najbolje svjedoči nominacija za nagradu European Museum of the Year Award 2014. kao i

prošlogodišnja Silletto nagrada Europskog muzejskog foruma za izvanredan rad s lokalnom zajednicom i uključivanje volontera.

Tema predavanja aktualna je, relevantna i zanimljiva, stoga ne propustite u četvrtak doći u MDC i upoznati se s novim dinamičnim pristupom muzejskom marketingu.