Skip to content

Entropijski pejzaži Igora Zirojevića

Igor Zirojevic 1

Galerija Vladimir Bužančić
od 10. ožijka, u 20 sati

„Ciklus fotografija Entropijski pejzaži Igora Zirojevića smisleni su nastavak istraživanja odnosa prirode i čovjeka tj. stupnjeva ljudske prisutnosti u njoj koji autora zaokuplja već duže vrijeme. Još od 2011. kada na Photodays u Rovinju velikim formatima zračnih snimaka osvaja prvu nagradu u kategoriji pejzaža te nastavlja i produbljuje interes ciklusom meditativnih Zen vrtova iz 2012. (Galerija Makina, Pula) evidentno je da fotograf nagije problematiziranju percepcijske moći same ideje prostornosti. Baveći se prizorima koji se sa aspekta klasičnog žanrovskog kanona ljepote sasvim sigurno ne mogu nazvati uobičajeno lijepima i privlačnima, fotograf progovara o onom ‘drugom pogledu’ koji vidi onkraj i iza zbilje pa tako sam za sebe gradi definiciju antipejzaža kojim se približava paradigmi krajolika ljudske svijesti.

Na prvi pogled moglo bi se reći da fotografirajući nepregledne prostore kamenoloma, puste morske površine, spaljene predjele, zagađenja i uništenja, on kritički progovara o svijesti društva koja je – unatoč tomu što se u posljednjih nekoliko desetljeća ekologija sve više spominje i sve je zastupljenija u političkom i svakodnevnom diskursu – u zbilji i dalje veoma niska.

Igor Zirojevic 2

Kružeći iznad prizora s dovoljne udaljenosti da se istodobno vidi jasnije hvatajući s podjednakim žarom jednom marginu a drugi put žarište, on krajolik čini natprizorom u kojem se elementi dekonstruiraju i počinju živjeti sasvim odvojen život nevezan s doslovnosti sadržajnoga sidrišta.

Premda neki od njih slobodno mogu stajati kao egzemplari razotkrivanja nepreglednih dimenzija ljudske destrukcije, a zatim i svojevrsne inflacije duhovnosti u svijetu bespoštednoga konzumerizma, ipak, ovi entropijski pejzaži mnogo su više od običnog angažiranog komentara i kritičkog promišljanja. Od puke i jedva vidljive prisutnosti upisane u nepregledan prostor prirode preko prostranstva koje se mjeri i markira raznim slučajnostima poput uzoraka i tragova pa sve do oblikovane, oplemenjene, prisvojene i pokorene prirode, i one koju na kraju čovjek uništava tj. zagađuje, sve su to svojevrsni otisci na mentalnoj mapi umjetnika koji se fotoaparatom služi na gotovo jednak način kao što pjesnik ispisuje stihove perom.”

Paola Orlić

Igor Zirojevic 3

Igor Zirojević rođen je u Puli 1967. Fotograf je i grafički dizajner. Diplomirao je arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu u Ljubljani. Godine 1998. osniva Stožer, studio za grafički dizajn, fotografiju i vizualne komunikacije. Osim dizajnom bavi se komercijalnom i namjenskom fotografijom te istovremeno realizira serije umjetničkih fotografija. Izlagao je na nekoliko skupnih (Dijelovi nesigurne priče, Galerija SIZ, Rijeka, 2009; Vizure u nestajanju, Galerija Makina, Pula, 2012) i sedam samostalnih izložaba (Podroom; Mediteran, Kantina; Digital diary, MMC Luka, Pula, 2003; Galerija POU, Buzet; Galerija ULUPUH, Zagreb, 2003; Portreti, Muzej suvremene umjetnosti Istre, Pula, 2010; Zen vrtovi, Galerija Makina, Pula, 2012). Živi i radi u Puli.

Izložba se može razgledati do 28. ožujka 2014. godine.

Igor Zirojevic 4