Skip to content

Vesović, Buntak, Vujičić: Četiristo udaraca

Mio Vesović sveprisutan je već dugi niz godina na hrvatskoj fotografskoj sceni i svojim se inovativnim i svježim pristupom našao na samom vrhu suvremene hrvatske fotografije. Njegove fotografije za izložbu "400 udaraca" nastaju početkom studenog mjeseca 2009. godine tijekom skupnog putovanja na 53. Venecijanski biennale.
Svakodnevicu i veselje Vesović pretapa u "slučajne" susrete u enotekama i trattorijama, na ulicama, u umjetničkim galerijama i kanalima čarobne Venecije. Kako bi sam Vesović rekao: "ne priznajem ništa što nije slučajno".
Za filmaša François Truffauta nerijetko se govorilo kako "on ne snima ili promišlja svoje filmove, već ih živi ", pa tako Vesović svoju inspiraciju koncepta izložbe "400 udaraca" pronalazi u istoimenom Truffautovom filmu izabirući 400 fotografija iz različitih situacija s različitim osobama kako bi nam dočarao barem djelić atmosfere koja je vladala među tim skupinama ljudi koji su se tamo zatekli.
U suradnji s mladim slikarom Tomislavom Buntakom i svojom unučicom Larom radi svojevrsni "kolaž" crno-bijele venecijanske panorame poput onih na starim razglednicama, u divovskoj proporciji u koju uklapa moderne detalje i gotovo erotizirane Buntakove slike. Na taj način stapa staro s novim, crno-bijelo s bojom, stvarnost s maštom u neobičan sklad raznih proporcija, prikaza i oblika u duhu potpuno dadaističkog pristupa.

Marta Kuliš, iz kataloga

Andrea Grgić
andrea.grgic@kic.hr

Akademija-Art.net