Skip to content

Gala koncert “Antidiva” 1. veljače: Operna prvakinja Anamarija Knego, prijateljice i prijatelji

Koncertnu sezonu riječkog HNK Ivana pl. Zajca nastavlja gala koncert Anamarije Knego naslovljen „Antidiva“. Uz prvakinju Opere i riječkog HNK-a u srijedu 1. veljače nastupit će njezine posebne gošće Dubravka Šeparović Mušović, nacionalna prvakinja Opere HNK u Zagrebu, i Diana Haller, Kammersängerin Opere u Stuttgartu te solisti Riječkog simfonijskog orkestra, violončelist Petar Kovačić i oboist Antonio Haller

Milena Jerneić

Anamariju Knego kritika je opisivala kao „riječki pjevački biser“, „apsolutni dragulj“, „sopranisticu prelijepoga glasa i snažne emotivne topline“. Kleopatra u Händelovoj operi „Julije Cezar u Egiptu”, Dona Elvira u Mozartovu „Don Giovanniju“ i Susanna u „Figarovom piru“, Desdemona u Verdijevu „Otellu” , Violetta Vallery u njegovoj „Traviati“ te Alice Ford u „Falstaffu“, a uskoro i Elisabetta u “Don Carlu”; Cio-Cio San, Mimì i Lauretta u Puccinijevim operama „Madama Butterfly“, „La bohème” i „Gianni Schicchi“, Tatjana u „Evgeniju Onjeginu“ Petra Iljiča Čajkovskog i Jelena u Zajčevom „Nikoli Šubiću Zrinjskom“, Julija u „Romeu i Juliji“ Charlesa Gounoda, Sophie u “Wertheru” Julesa Masseneta, Micaëla u Bizetovoj „Carmen”, Salud u „La vida breve“ Manuela de Falle i Gospođica Jessel u “Okretaju zavrtnja” Benjamina Brittena – već sam pogled na niz sopranskih uloga koje je u proteklih osam godina Anamarija Knego utjelovila na pozornici riječke opere, na gostovanjima u Hrvatskoj i inozemstvu, otkriva da je riječ o opernoj umjetnici otvorenoj prema nesvakidašnje raznolikom repertoaru umjetničkih izazova: od Händela i Mozarta, preko Verdija i Puccinija, Zajca i Čajkovskog, Gounoda, Masseneta i Bizeta, do de Falle i Brittena; od barokne do dvadesetostoljetne opere; jednako posvećena ulogama iz talijanske, francuske, ruske, hrvatske, španjolske i engleske operne literature. I za program svojeg gala koncerta Anamarija Knego odabrala je isključivo novi repertoar, onaj kojemu se namjerava posvetiti u svojim budućim sezonama. Riječ je o arijama i duetima soprana i mezzosoprana iz opera „Aida“ i „Don Carlo“, „Norma“ te „Jenůfa“.

„Smjelost i sklonost umjetničkom istraživanju prvo je što povezuje Anamariju Knego s dvjema opernim umjetnicama koje je pozvala da s njom dijele pozornicu ovog koncerta začudnog naslova: Dubravku Šeparović Mušović i Dianu Haller. One u svojim ulogama i izvedbama traže priliku za interpretaciju koja poziva na rizik iskoraka, otkrića, otvaranja perspektive opernog pjevanja kao umjetnosti kreacije, a ne reprodukcije“, ističe Marin Blažević, riječki intendant i operni redatelj koji je s ove tri vrsne pjevačice surađivao na više projekata. A o pomalo začudnom naslovu koncerta u svom uvodniku za koncertni programski letak navodi:  „Antidiva“ nije naslov kojim se osporavaju ideja i karakter operne dive, nego naslov kojim se ove operne umjetnice suprotstavljaju njihovoj komercijalizaciji i trivijalizaciji. Anamarija Knego, Dubravka Šeparović Mušović i Diana Haller predstavljaju uvijek svoju autentičnu osobnost, integritet i autoritet. Posvećene umjetnosti pjevanja i glume. Uporno odane opernom kazalištu.“

Pored ovih dviju iznimnih opernih umjetnica, Anamarija Knego pozvala je i dvojicu vrhunskih solista Riječkog simfonijskog orkestra, violončelista Petra Kovačića i oboista Antonia Hallera koji će izvesti djela  Pascullija i Richarda Straussa. Izvedbom gala koncerta ravnat će maestro Marko Hribernik, a uz Riječki simfonijski orkestar sudjelovat će i Riječki operni zbor.

Anamarija Knego nije samo posvećena operna i kazališna umjetnica, koja ipak priznaje da od kazališta i opere više voli prirodu, a posebno šume i planine u okolici Rijeke. Svoje doživljaje i vizualne interpretacije opernih arija i dueta Anamarija Knego odlučila je prikazati i slikama koje će biti projicirane tijekom izvedbe koncertnog programa, a prigodom izvedbe dueta iz Janáčekove „Jenůfe“, obje će solistice biti odjevene u pletene kreacije koje je Anamarija Knego osmislila i ručno izradila.