U posebnom izdanju nizozemskog i belgijskog Perswijna predstavit će se istarska vina
Pripremio: Tomislav Radić – Foto: Neven Jurjak
“Iznimna vina vrhunske kvalitete. Teran je jedno od najvećih pozitivnih iznenađenja” rekao je Ronald de Groot, glavni urednik magazina Perswijna nakon dvodnevne vinske radionice u organizaciji Vinistre i TZ Istarske županije.
Nizozemski i belgijski magazin Perswija izlazi u nakladi od 12,5 tisuća primjeraka, na portalu ima više od 175 tisuća posjetitelja, a u posebnom prilogu Alto Adriatico objavit će reportažu o istarskim vinima.
S glavnim urednikom Ronald de Grootom na degustaciji je bio i novinar Paul Balke, vinski kritičar i autor knjige Sjeverni Jadran. Njegov prvi susret s istarskim vinima dogodio se prije 14 godina kada je počeo posjećivati Vinistru.
„Od mog prvog susreta s istarskim vinima primjećujem veliki pomak, vinarije snažno ulažu u kvalitetu i danas Istra ima iznimna vina. Malvazije i terani sorte su vrlo zanimljive tržištu, a primijetio sam kako u Istri uspijeva više sorti pa veliki potencijal leži i u tom segmentu. Ne uživam samo u vinu, nego i u ljepoti krajolika, a tu se uvijek dobro i jede“, kaže Balke.
Novinarima Perswijna pridružio se i sommelier Jasenko Selimović koji živi u Švedskoj i priprema knjigu na švedskom o vinima jugoistočne Europe. Među njima istarska vina dobit će posebno poglavlje.
„U Švedskoj, kao i u ostalom u svim zemljama zapadne Europe navike ljubitelja vina su se promijenile. Manje se bave internacionalnim sortama, a budi se zanimanje za originalnim, autohtonim, neobičnim vinima, pa u tom smislu malvazije i terani imaju velike izglede” – rekao je Selimović.
Vinistra se predstavila sa 72 vrhunska vina iz 24 vinarije. Kušala su se vina vinarija Benvenuti, Tomaz, Fakin, Ipša, Monte Rosso, Degrassi, Sosich Wines, Arman Marijan, Pilato, Radovan, Ivančić, Cuj, Coronica, In Sylvis Wines, Domaine Koquelicot, Marčeta, Meneghetti, Vina Laguna, Damjanić, Franković, Kabola, Cattunar, Kozlović i Matošević.
„ Ovakav tip interaktivnih radionica pokazao se iznimno važan za promociju istarskih vina na stranim tržištima poput sjeverne Europe koje je relativno novo i tek ga otvaramo, iako su neki naši vinara tamo već prisutni. Osim toga, eno-gastro ponuda jedan je od ključnih motiva dolaska u destinaciju, pa je promocija istarskih vina važan dio naše turističke priče“- istakuno je Nikola Benvenuti, predsjednik Vinistre.