Skip to content

Karlovac – Stjepan Šandrk: Ivana

Gradski muzej Karlovac
Galerija „Vjekoslav Karas", Ljudevita Šestića 3, Karlovac
Stjepan Šandrk
Ivana
od 10. 11.(u 19.00 sati) do 30. 11. 2010.

Akademski slikar Stjepan Šandrk se ovom izložbom po prvi put predstavlja karlovačkoj likovnoj publici. Hiperrealistički ciklus pod nazivom "Ivana" likovna je javnost već imala prilike vidjeti na izložbi u Galeriji Kontura u Zagrebu, a u karlovačkom postavu se nalazi pet slika koje su nastale nakon premijernog predstavljanja.

Stjepan Šandrk izlaže samostalno od 2006. godine, te ga je likovna kritika (Enes Quien) ocijenila kao najdosljednijeg i najboljeg fotorealističkog slikara u Hrvatskoj. Već tijekom školovanja na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u slikarskoj klasi prof. Igora Rončevića pokazivao je izuzetne tehničke sposobnosti i zrelost pristupa što je u narednom razdoblju rezultirao ciklusima Current news (2006.), Glumice (2007.), Estrada a Barcelona (2008.), te ove godine nastalim ciklusima Ivana i Kale.

Tehnička konstanta dosadašnjeg Šandrkovog opusa je hiperrealizam shvaćen kao slikarsko prikazivanje fotografije, no u konceptualnom smislu prisutan je pomak od pomalo herojski shvaćenih portreta Šandrkovih kolega iz klase postavljenih pred poznata djela suvremenih slikara iz najranijeg ciklusa slika, preko ciklusa Glumice koji se sastoji od privlačnih portreta najpoželjnijih američkih glumica koje odišu nimalo romantičnom, veoma bučnom estetikom velikih plakata (džamboplakata) do ciklusa Ivana, koji pokazuje svu težinu i zrelost Šandrkove umjetničke osobnosti.

Ciklus slika Ivana rezultat je obuhvatnog umjetničkog projekta koji se sastojao od fotografskog snimanja modela u morskom plićaku u Vodicama, odabira fotografija koje će poslužiti kao slikarski predložak te samog preslikavanja odabranih fotografija na platno. Tijekom prve etape projekta, uz model – manekenku i bivšu Miss Hrvatske Ivanu Ergić, sudjelovala su sa svojim fotoaparatima i dva fotografska amatera. Stjepan Šandrk je verbalnim i neverbalnim sugestijama i usmjeravanjima tijekom fotografskog snimanja uvelike odredio izgled dobivenih fotografija, te se čini da su mu najveća preokupacija bila "hvatanje" beskonačnih mogućnosti koje pruža providna, zrcaleća, neuhvatljiva i nestalna voda tj. more. Ljepota i mladost modela shvaćeni su kao suprotnost vodi tj. moru: jasni i predvidljivi po sebi, potpunim ili djelomičnim uronjavanjem u vodu su transformirani, postaju nejasni, dezintegrirani i uzbudljivi.

Antonija Škrtić

Akademija-Art.hr
05.11.2010.