Tractatus
Ideja rada je Tractatus jer je dijagonala geometrijska izvedenica, dva trokuta koja nastaju su proizvod dijagonale, a "živi totem" s jednom nogom stoji u prostoru jednog trokuta a drugom u prostoru drugog trokuta.
Tako koncipirana opredmećena misao, slika kao quantum ili kao prošireni pojam slike, inzistira na slici kojoj važnost daju i Wittgenstein i fizičari kvantne teorije. I na kraju umjetnost i njezin konceptualni segment nalaze podršku i filozofije i fizike; a može se reći i obratno… Upravo ta veza u ovoj izložbi se potencira, aksiomizira, metafizicira… što i jest, zapravo, umjetnost; moj krajnji cilj – prošireni pojam slike…’ Ilija Šoškić
Radna biografija Ilije Šoškića u svjetskoj povijesti umjetnosti, svrstava ga u ozbiljne čimbenike aktualnih kretanja u europskom modernizmu 70-tih godina prošlog stoljeća, a u kojem je i danas jedan od učesnika. Studirao je Umjetničku školu u Herceg Novom, Akademiju likovnih umjetnosti u Beogradu i Accademia di belle arti u Bologni. S izložbom u Museo Diamanti u Ferrari (1972) ulazi na talijansku art scenu, kao ravnopravan učesnik s vodećim ličnostima talijanske i svjetske neo-avangarde… Imao je bezbroj samostalnih izložbi i sudjelovao je na mnogo kolektivnih antologijskog karaktera. Bio je i ostao "slikar" europskih nomea. Bavi se i teorijskim radom. O njemu su pisali Emilio Villa, Mario Diacono, Simonetta Lux… Krajem osamdesetih živio je i djelovao u/iz Dubrovnika, surađujući s Ljubom Gamulin i Mihovilom Ercegovićem, te urednikom Radio Dubrovnika Jovicom Popovićem. Polazeći iz male konzervativne sredine, krajem 60-tih godina, on se kako kaže našao "u pravo vrijeme na pravom mjestu", u Italiji, gdje je postao "suučesnik" jedne, u okviru modernizma, nezadržive erupcije razbuđene umjetničke svijesti i savjesti.
Akademija-Art.hr
04.10.2010.