Zamislite Harlekina u današnjem svijetu, morao bi se višestruko umnožiti kako bi stigao ukazati na sve ono što misli da ne valja
Miroslav Pelikan
Pored vratolomnih i žestokih figura u pokretu, prožetih strašću i nemogućnošću uzmaka, suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski slikar Duško Šibl, autor impresivnog opusa i iznimnog nadahnuća, rado koristi i motiv maske, element tajnovitosti i iznenađenja, skrivenosti lika
Vrlo su često lica figura u pokretu prekrivena velom koji prekriva njihova lica, oči, usne, riječi, poglede i geste.
Jednako tako, u brojnim primjerima lica figura u razmahanim pokretima i ne vide se, okrenuta su, ne promatraju nas, ne vidimo ih, iako bez formalne maske, poput Harlekina, lukavog sluge, spletkara s kožnom maskom u šarenom odijelu, drznika i cinika, koja ismijava sve oko sebe.
Figure u pokretu fokusirane su isključivo, same na sebe, ne opažaju okolni svijet, ne pridaju mu nikakvo značenje.
Harlekin se svakom prigodom obračunava sa svima, skriven iza krinke, neumoljiv i dramatičan.
Šibl se poslužio likom Harlekina u kreiranju svijeta prevrtljivaca, koji neprestano prigovaraju, ukazujući na naše nedostatke, u različitim oblicima u ciklusima kolaža na formatu 40 x 30 cm.
Zamislite Harlekina u današnjem svijetu, morao bi se višestruko umnožiti kako bi stigao ukazati na sve ono što misli da ne valja.
Razigrane figure u novom ciklusu Duška Šibla gracioznih gesti, gotovo otmjenih i profinjenih Harlekina, koji evo živi još od 16. stoljeća dijeleći lekcije.
Možda je Harlekin zgodan simbol za opće ljudsko nezadovoljstvo stvarnošću života pojedinca i čitavih naroda, pogodan ventil za izražavanje untarnjih neapetosti izazvanih svijetom.