Skip to content

ČETVRTAK NA ZAGREBDOXU

Trumpov savjetnik, Kolbasova djeca, YU grupa, tragovima Galeba i pruge Šamac-Sarajevo, Gandinijeva studija rada i panel o radničkim pravima, masterclassovi Isaacsa i Kastelicove, beogradski eko-vestern, japansko nestajanje, danska seniorska etida, idolopoklonstvo u Rumunjskoj, iscjeljenje australskog starosjedioca, kraljevstvo Dahomey, Devićev sisački adieu – otputujte sa ZagrebDoxom!

Nakon rasprodanih projekcija festivalske „izborne“ srijede, u kojoj su planule karte za Kuću na Kraljevcu Pere Kvesića, Bijeli dijamant Wernera Herzoga te film i panel o Johnu Gallianu pod moderaturom Jelene Veljače, dok se na premijeri Gena moje djece Vladimire Spindler sjedilo i na stepenicama kako bi se vidjelo taj autentičan obiteljski film univerzalne vrijednosti, četvrtak na 20. ZagrebDoxu obilježit će, uz nastavak defilea filmskih atrakcija, i dva zanimljiva masterclassa otvorena za javnost.

Besplatna projekcija u 14 sati u dvorani 2 danas nudi Predmet 817o neobičnim uralskim zbivanjima i njima pogođenim stanovnicima te Od kiše do kiše,prekrasno snimljeni prikaz kenijskog plemena Turkana u svjetlu klimatskih promjena. Oba filma natječu se u najprestižnijoj, Međunarodnoj konkurenciji.

U 15 sati u dvorani 4 isto „nadmetanje“ nudi kreativno obrađena sjećanja na djetinjstvo u Au revoir, Mopsii nezaobilaznu obiteljsku intimu MonogamijeOhada Milsteina. Istovremeno se u dvorani 5, u sklopu programa Moj naj Dox, prikazuje Buffet Željezarajednog od vodećih hrvatskih majstora dokumentarnog filma Gorana Devića. Film koji je u tek sedam godina postojanja stigao do statusa modernog klasika promatrački je tretman vlasnika, radnika i posjetitelja naslovnog sisačkog kafića uoči zatvaranja u kojem se ogleda kraj industrijskih ambicija jednoga društva i grada.

U 15:30 nudi se posljednja prilika za izvrsne naslove Regionalne konkurencije: Trokut pravac točkaIvana Faktora i Grand PrizeAnje Koprivšek (dv. 1), odnosno za TijeloPetre Seliškar (dv. 3). Regionalna konkurencija nastavlja se, uz razgovor s autorom, u 16 sati u dvorani 2 Arsenijevim sjajnim zagrobnim životomAlexandrua Solomona – duhovitim fikcionalnim hodočašćem u tržišnu, političku i religijsku eksploataciju sasvim ljudskoga života budućeg sveca rumunjske crkve oko kojega su se razvili zanimljivi oblici idolopoklonstva.

U 17 sati još jedan suvremeni majstor i prijatelj ZagrebDoxa, Erik Gandini, šalje nam Nakon poslarefleksivni i humani osvrt na tektonske promjene koje u područje ljudskoga rada donose automatizacija i umjetna inteligencija. Film okuplja protagoniste i priče iz raznih krajeva svijeta, zahvaćajući brojna zanimanja kojima prijeti izumiranje. U istome programskom segmentu Stanje stvari i u isto vrijeme, ali u dvorani 5 moći će se još jednom vidjeti PriznanjePaz Schwartz o susretu i pomirbi kćeri palestinskog terorista s jednim od njegovih izraelskih egzekutora.

Izvanrednom danu Regionalne konkurencije dodatno će od 17:30 sati (dv. 1) doprinijeti Žurnal 242 – sunčane pruge slovenske redateljice Nike Autor i Galeb Davida Lušičića. Žurnal 242… uz pomoć i arhivskog materijala govori o omladinskim radnim akcijama, preciznije onoj na izgradnji pruge Šamac-Sarajevo 1947., ali i o daljnjoj sudbini te rute u ratu i poraću, sve do gašenja i pretvaranja u migrantski put. Davidu Lušičiću u željno iščekivanom radu polazi, pak, za rukom pronaći nove perspektive na filmski već obrađivanu temu Titova broda – ovaj dokumentarni esej pruža uvid u jedinstvenu svakodnevicu mornarskog života kroz svjedočanstvo oficira s Galebova posljednjeg putovanja, prateći istovremeno pokušaj njegove rekonstrukcije i ambivalentan odnos prema njegovu povijesnom nasljeđu. Publika će nakon projekcije imati priliku razgovarati s redateljem.

Također u 17:30 (dv. 3), također u Regionalnoj konkurenciji i također uz razgovor s autorom, FlašarošiNemanje Vojinovića beogradski su eko-vestern koji se zanima skupljačima boca na jednom od najvećih europskih odlagališta otpada – apokaliptičnom krajoliku nastalom iznad ostataka drevne civilizacije, a koji bi i sam uskoro mogao otići u povijest. Za filmom slijedi DoXXL panel pod naslovom „Dokumentarcima protiv erozije radničkih prava“ u kojem sudjeluju Goran Dević, Tena Gojić, Srđan Kovačević i Nemanja Vojinović.

Raskošan diskurzivni program ZagrebDoxova četvrtka uključuje, međutim, i za javnost otvorene masterclassove u sklopu ZagrebDox PRO-a: Hanke Kastelicove („Umijeće pripovijedanja: mijenjaju li dokumentarne serije igru?“, 13:30, Dokukino KIC) i Marca Isaacsa („Izvođenje stvarnosti i granice promatranja“, 18, Dokukino KIC).

U 18 sati novi Teen Dox Ja sam netko, inspirativnu priču o djeci Brazila, Bangladeša, Pakistana i Palestine izabranoj za Svjetsko nogometno prvenstvo ulične djece u Katru, predstavit će, nakon projekcije u dvorani 2, njegova autorica Jamillah van der Hulst.

U 19 sati (dv. 4) repriziraju se sinoć rasprodani Geni moje djeceVladimire Spindler u kojima autorica, njezina kći, Sanja Pilić i Tihana Škrinjarić otkrivaju lijepe i manje lijepe strane obiteljskog života i povijesti, umjetničkog stvaranja i međugeneracijskih odnosa. Jedan drugi, danski biografski dox Predskazana oluja (r. Christoffer Guldbrandsen) istovremeno u dvorani 5 nudi zadivljujući portret Rogera Stonea, dugogodišnjeg savjetnika Donalda Trumpa, utjecajne i opasne figure američke politike.

U 19:30 (dv. 1) vrijeme je za novi Glazbeni dox, ovoga puta o Yu grupi kojom se Darko Lungulov pozabavio u filmu Yu Grupa – Trenutak sna, djelu koje se kreativno koristi arhivskim materijalom i obiteljskim Super 8 snimkama kako bi pružilo ne tek pogled u karijeru dugovječnog sastava, već prije svega prikaz obiteljske žrtve braće Jelić koja su i sama postala dijelom povijesti.

U 19:30 u dvorani 3 premijerno se prikazuje novi, autobiografski film vrsnog snimatelja i redatelja Silvestra Kolbasa Naša djeca, nastao u produkciji Factuma. Neka od pitanja koja Kolbas postavlja jesu: Kako djeca utječu na osjećaje i stavove te međusobni odnos njega i supruge? Kako on utječe ili je do sada utjecao na svako svoje dijete? Kakav odnos ima s kojim djetetom i daje li im svima jednako ljubavi? Preostala pitanja publika će redatelju moći postaviti nakon projekcije.

U 20 sati u Međunarodnoj konkurenciji (dv. 2), i ovdje uz Q&A sesiju, uživat ćemo u Tvojoj jekiZare Zerny – poetskoj i romantičnoj seniorskoj etidi na temu skupine danskih staraca čije glasove autorica nježno spaja u zbor i isprepliće ih s apstraktnim, sanjivim slikama, glazbom i umjetničkim interpretacijama njihovih unutarnjih života.

Međunarodna konkurencija nastavlja se u 21 sat u dvorani 4, najprije srednjometražnim Marungka Tjalatjunu (Uronjeni u crno) Matthewa Thornea i Derika Lyncha, pripadnika australskog naroda Yankunytjatjare koji napušta opresiju gradskog bjelačkog života Adelaidea i vraća se u svoju udaljenu zajednicu u potrazi za duhovnim iscjeljenjem. U filmu nagrađenom i na Berlinaleu, gledamo kako njegova zajednica rekonstruira sjećanja koristeći se vizualnim, verbalnim i fizičkim elementima. Slijedi Blago kraljevstva DahomeyMati Diop. Film o povratku 26 predmeta naslovnog kraljevstva iz Pariza u zemlju porijekla, današnju Republiku Benin, bavi se utjecajem kolonijalne prošlosti na sadašnjost te višeslojnim karakterom toga naslijeđa. Naposljetku, od 21 sat pa do dugo u noć u dvorani 5 meandriramo s Peterom Mettlerom rijekama njegova egzistencijalističkog i obiteljskog film-eseja Tamo gdje raste trava.

Kontroverzni dox Nestali bez traga(r. Andreas Hartmann, Arata Mori) u 21:30 (dv. 1) donosi nevjerojatnu priču o japanskim tvrtkama za nestajanje, odnosno promjenu identiteta. Na kronološki posljednjem mjestu obilnog filmskog menija ZagrebDoxova četvrtka čeka nas u 22 sata (dv. 3) Tlak u kabini(r. Eszter Nagy, Sára Czira) o mađarsko-ruskom, straight-gay suroditeljstvu u sunčanoj Barceloni.

Fotografije visoke rezoucije za slobodnu objavu na linku:  Srijeda_fotograf Filip Popović

Fotografije visoke rezoucije za slobodnu objavu na linku:  Srijeda_Julien Duval

Fotografije visoke rezoucije za slobodnu objavu na linku: Srijeda_Krasnodar Peršun

Fotografije visoke rezoucije za slobodnu objavu na linku: Srijeda_Edita Sentić

Optimized by Optimole