Skip to content

Osvrt na iznimni ciklus aktova Ivana Branka Imrovića

Ivan Branko Imrović – Crtačev dnevnik – Ciklus Confessiones

Imrović vješto kreira niz varijacija na temu akta, u različitim crtačkim tehnikama, stvarajući ciklus iznimnog dosega

Miroslav Pelikan

Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski kipar Ivan Branko Imrović, autor je respektabilnog opusa, osebujnog izraza i iznimne artističke inspiracije.

Pred nama je dio vrlo sugestivnog ciklusa crteža Confessiones (Ispovijedi), u idealnom galerijskom formatu 100 x 70 cm, izvedenih suhim crtačkim tehnikama, ugljen, sepija, grafit i crayon.

„Modeliranje prirode – aktovi, 2007. A.D.“, podnaslov je ili drugi naziv opusa Ivana Branka Imrovića, posvećen vječnom i nepotrošivom motivu slikara, kipara i crtača kroz cjelokupnu povijest umjetničkog stvaralaštva, aktu, nagom tijelu.

Imrović suvereno bilježi opuštene, smirene trenutke, sjedeće ili ležeće ženske figure, osobe u razmišljanju, prisjećanju, suočavanju s doživljenim ili u očekivanju događaja.

Umjetnikov akt posjeduje izrazite ženske atribute, neskriveno prikazane nagosti, jednostavnosti geste čekanja, možda i dosade, posve smirene figure koja se igra s vlastitom kosom, raspuštajući je ili vezujući je u rep.

Stvarnost života, realni doživljaj izvire iz crteža ovoga uspješnog ciklusa Ivana Branka Imrovića. Figura je uronjena u kompleksnost života koja se odražava na njezinu licu modela, u gestama. Njezina nagost sadrži tek malo erotskih natruha jer njezina nagost tek je privid doživljaja svakodnevnog života.

Imrović vješto kreira niz varijacija na temu akta, u različitim crtačkim tehnikama, stvarajući ciklus iznimnog dosega.

Optimized by Optimole