Skip to content

Apstraktni ciklus Duška Šibla u Opatiji

Suvremeni hrvatski likovnni umjetnik, akademski slikar Duško Šibl, nedavno je predstavio novi apstraktni ciklus, niz slika snažnog kolora snažnog energetskog naboja

Miroslav Pelikan

Gospodine Šibl, je li novi opatijski atelijer uzrokovao pojavu novoga, vrlo zanimljivog ciklusa apstrakcija?

Kako živim i slikam na 3 lokacija, očito je djelomično stjecajem okolnosti, a djelomično evolucijom mog likovnog izraza došlo do segmentiranja. U Londonu slikam uglavnom na “suho” papirima jarkih boja, u Zagrebu moje prepoznatljive studije figura u pokretu, a u Opatiji se dogodila kombinacija jarkih boja kolaža i figura u pokretu i došao sam gotovo nehotice do vrste apstrakcije. Gesta je ostala ista, ali pastoznija i manje kontrolirana pa se događaju packe i curenja koje doživljavam kao svojevrsno oslobođenje od frustracija i emocija.

Iako je često rezultat kaos na platnu, već dugo nisam radio s takvim entuzijazmom.

Novi ambijent, nove slike!

Je li se i prije pojavljivala apstrakcija u Vašem slikarstvu?

Još na Royal College of Art su mi govorili da su moje slike nešto između figuracije i apstrakcije i da bih se trebao odlučiti ili za jedno ili drugo jer da kritičari uglavnom to ne vole i da će mnogi loše gledati na moje figure u pokretu i vidjeti fluidne neodlučne kompozicije kao slabost. Što se mene tiče, moje figure u pokretu su figuracija, ponekad pojednostavljena do znaka ili simbola, a tek su ovi novi radovi prijelaz u apstrakciju. Kažem prijelaz jer se i u nekima od njih nazire figura.

Kako se pojavila apstrakcija?

Prva slika koju sam naslikao po dolasku u Opatiju je tvrda, agresivna i gotovo crno bijela, tako da je i mene iznenadila makar ima veze s nekim kolažima kojima sam se igrao u Londonu listajući Picassove kataloge. Životinjska lubanja koja u mojoj slikarskoj interpretaciji izgleda surovo i sirovo, apokaliptično. Očito je to čučalo u meni. Nisam nastavio u tom stilu, nego su se dogodile apstrakcije… i one su nemirne, neke malo zloslutne, crne sjene, vatra, voda. Kontradikcija – radim ih s velikim entuzijazmom, ali bez zadrške i kontrole, pa tako u njima i nehotice izražavam podsvjesno.

See also  Unutarnji pejzaži - 0tvorena izložba Snježane Novotny u Galeriji Kraluš

Planovi, izložbe, projekti, knjige…?

Lock-down za vrijeme Covida i zagrebački potres su me odučili od planiranja budućnosti. Sve je “možda”, pa tako možda pred Božić bude komorna izložba u Zagrebu, druge godine možda u muzeju jednog grada na sjeveru Hrvatske i možda kad poprave Mimaru konačno retrospektiva koja je trebala biti prije 2 godine.