Čak 93 posto Bečana koristi javni prijevoz

Mnogi građani u Austriji odlučuju se za korištenje javnog prijevoza. Prema podacima Austrijskog zavoda za statistiku 2019. godine javnim se prijevozom barem povremeno služilo 4,84 milijuna ljudi starijih od 15 godina, od toga 2,14 milijuna njih svakodnevno ili nekoliko puta tjedno. I djeca i mladi koriste javni prijevoz, primjerice, kad putuju u školu

Matea Čuljak

Aktualna analiza austrijskog autokluba VCÖ pokazuje da postoje velike razlike na razini Austrije kad je riječ o korištenju javnog prijevoza. Tako se u Beču čak 93 posto građana starijih od 15 godina barem povremeno vozi sredstvima javnog prijevoza, dok taj broj u austrijskoj saveznoj zemlji Vorarlberg iznosi 74 posto. Na začelju se nalaze Koruška s 46 posto i Gradišće s 40 posto. Bečani zauzimaju vodeću poziciju u zemlji i u području učestalosti korištenja javnog prijevoza. Prije izbijanja pandemije koronavirusa 71 posto stanovnika Beča koristilo se javnim prijevozom svaki dan ili nekoliko puta tjedno. Takvih je korisnika u Vorarlbergu bilo 29 posto, u Salzburgu i Tirolu 21 posto, a u Štajerskoj 20 posto. Nakon što je u prethodnoj godini uslijed pandemije zabilježen pad broja putnika u javnom prijevozu, njihov je broj ponovno u značajnom porastu.

Austrija je 26. listopada uvela jedinstvenu godišnju kartu za javni prijevoz koja vrijedi diljem zemlje. Stoji 1095 eura, što znači da se austrijski građani mogu voziti svim sredstvima javnog prijevoza za samo tri eura dnevno. Do 31. listopada karta će biti dostupna po promotivnoj cijeni od 949 eura. Uvođenjem ove karte građane se nastoji potaknuti da umjesto osobnih automobila koriste javni prijevoz, a time bi mogli i smanjiti troškove prijevoza s obzirom na porast cijena goriva. Smatra se da bi ova ponuda mogla privući i brojne Bečane. Naime, čak 47 posto bečkih kućanstava ne posjeduje osobni automobil. Velik dio stanovnika koji imaju automobil i inače se često služe sredstvima javnog prijevoza, čak i kad putuju izvan Beča. Drugi gradovi poput Linza, Salzburga i Innsbrucka lako su dostupni vlakom iz austrijske metropole.

Stručnjaci iz austrijskog autokluba naglašavaju da je sada potrebno proširiti mrežu autobusa i vlakova te uvesti više linija diljem Austrije, osobito između prigradskih naselja i gradova kako bi se navelo više građana na korištenje ekološki prihvatljivijih prijevoznih sredstava čime bi se smanjio automobilski promet.