Skip to content

Istražujemo Morske destinacije u posezoni / NEDJELJNI KOMENTAR

NEDJELJNI KOMENTAR

Nakon prve kiše iza Velike Gospe: svi se spremaju za kolektivni fajront

Boris Markuš

Mali poduzetnici odavno su spakirali kofere, zadovoljni zaradom u dva – tri mjeseca sezone. No odmor u babljem ljetu ima svoje čari. Nema gužve, borbe za parking i raznorodnih furešta. Dobro, nema niti pretjeranog sadržaja, stoga ostaje šetnja uz more ili kupanjac u zatvorenom hotelskom bazenu, ako koji i radi. Osmišljavanje sadržaja stihijski je prepušteno turističkim zajednicama, a ruku na srce, većina naših gostiju je slabije platežne moći. Nema tu prevelikog rasipanja niti u full sezoni, kamoli u podsezoni. Bitnije od svega jest to što mi ne znamo od turista izvući novac. Nudimo im bofl robu, u globalu i neadekvatan privatan smještaj. Restorani nude kebab, palačinke, salate i ćevapčiće s pomesom. Sladoled za desetak kuna – kugla. Plaže u lošem stanju uz tzv. koncesionare o kojima se razglabalo ovo ljeto s dosta mrgođenja na njihov bahati pristup, stav ili prisvajanja plažnog dijela preko ležaljki za najam. Primjera je bezbroj, a sve je to loša reklama za hrvatski turizam. Radna snaga iz okruženja nije pokazala entuzijazam i pretjeranu brigu za gosta, već je to bilo otaljavanje sezone. Domicilno pučanstvo otišlo ili je na tom putu … Politika podijeljena na vaše i naše. Uglavnom prolaze i uspijevaju podobni, a ne sposobni.

I to je sukus stanja, a pomaka nema na vidiku. Dovoljno je samo pogledati odnos Grada Umaga i Istarske županije, ako nekome nije jasno o čemu pišemo. Puna dva mjeseca boravka na moru daje nam pravo da zborimo o uočenim manama i vrlinama. Daleko je to od negdašnjih godina, kada su ljudi sa srcem radili, a kompanije nagrađivale adekvatno uloženi trud. Privatnici su uvijek neka drugačija priča. Ima dragih ljudi, ali takove priče ne prevladavaju. Pročitajte samo izjave sezonaca, pa će Vam se sve samo kasti. Lijepa Naša!