Do 2025. Beč prelazi na električne taksije

Kako bi se smanjile emisije štetnih plinova i dodatno poboljšala kvaliteta života u gradu, austrijska prijestolnica ulaže i u električne taksije

Matea Čuljak

U sljedeće dvije godine osam stajališta taksija i 56 vozila u Beču bit će opremljeno novom tehnologijom koju je razvilo austrijsko poduzeće Easelink sa sjedištem u Grazu. Do 2025. godine svi taksiji u Beču trebali bi prijeći na električni pogon.

Moderna tehnologija ugrađuje se u zemlju pa stajališta istovremeno služe i kao mjesta za automatsko punjenje električnih vozila tako da taksisti pritom ne moraju tražiti punionicu niti izlaziti iz vozila. Umjesto punjenja putem kabela vozila u ovom slučaju s donje strane imaju ugrađen poseban priključak koji se pritiskom na gumb spaja s pločom za punjenje na parkirališnom mjestu.

Član bečkog poglavarstva za financije i gospodarstvo Peter Hanke ističe da glavni grad Austrije prednjači u području zaštite klime te objašnjava da će Beč i njegovi stanovnici imati koristi od projekta prelaska taksija na električni pogon jer će se time smanjiti emisije štetnih plinova i razina buke te poboljšati kvaliteta zraka u gradu. „Provodeći inovativne projekte, taksi industrija u Beču pruža dobar primjer i svjesna je svoje odgovornosti prema okolišu. Automatiziranim sustavom za punjenje na stajalištu vozači taksija ubuduće će moći na jednostavan način napuniti svoja električna vozila dok čekaju. Želimo pokazati da je moguće postići održivu mobilnost i tako želimo potaknuti druge branše da učine isto”, kazao je Walter Ruck, predsjednik Bečke gospodarske komore.

Za izgradnju infrastrukture punjenja e-vozila i njezino upravljanje u Beču zaduženo je gradsko energetsko poduzeće „Wien Energie”. Električni taksiji punit će se strujom koja nastaje isključivo iz obnovljivih izvora energije, naglasio je predsjednik uprave ovog poduzeća Michael Strebl.

Ovaj pilot-projekt jedinstven je u svijetu, a ima važnu ulogu u tranziciji u području mobilnosti u velikim gradovima. Provodi se do sredine 2024., a financiran je sredstvima iz austrijskog Klimatskog i energetskog fonda u okviru programa „Zero Emission Mobility Implementation” („Implementacija mobilnosti s nultim emisijama”). Uz Beč projekt se provodi i u Grazu.