Vjera u Isusa nije roba oko koje se cjenka

U prvoj Općoj audijenciji nakon ljetne stanke, Papa je nastavio katehezu o Poslanici Galaćanima, u kojoj se usredotočio na potpunoj vjernosti evanđelju koju sv. Pavao naglašava (Gal 1, 6-8)

Kad se radi o evanđelju i poslanju evangeliziranja, Pavao se sav usplahiri, bude izvan sebe od oduševljenja. Čini se kao da ne vidi ništa osim misije koju mu je Gospodin povjerio, kazao je Papa. Stoga, možemo razumijeti apostolovu tugu i razočaranje prema Galaćinama, koji su u njegovim očima skrenuli krivim putem. Sve se vrti oko evanđelja, međutim za Pavla to nisu “četiri evanđelja“ koje mi poznajemo, jer ona tada još nisu napisane. Za njega je evanđelje ono što on propovijeda, ono što se naziva kerigma, to jest navještaj. A koji navještaj? Isusove smrti i uskrsnuća kao izvora spasenja, kazao je.

Pred tako velikim darom koji je dan Galaćanima, Apostol ne može sebi objasniti kako to da oni razmišljaju o tome da prime neko drugo “evanđelje“, možda više po njihovu ukusu. No, istaknuo je Papa, ti kršćani još nisu napustili evanđelje koje je Pavao navijestio. Apostol zna da još uvijek imaju vremena ne učiniti pogrešan korak, ali ih vrlo snažno opominje.

Najprije ističe kako propovijedanje novih misionara ne može biti pravo evanđelje. Galaćani su još “početnici” i ne poznaju složenost Mojsijevog Zakona i oduševljenje u prihvaćanju vjere u Krista. To ih potiče da slušaju nove propovjednike. No, iako je razumljivo, Apostol ne može riskirati da se na ovom području stvore kompromisi. Nema pogađanja kad je posrijedi istina evanđelja. Ili primaš evanđelje kakvo ono jest, kakvo je naviješteno, ili primaš nešto drugo. Ali nema pogađanja s evanđeljem. Ne može se pristajati na kompromise: vjera u Isusa nije roba oko koje se cjenka; to je spasenje, to je susret, to je otkupljenje, naglasio je Papa.

Kako je istaknuo papa Franjo, Galaćani su vođeni dobrom namjerom, uvjereni kako će slušanjem novih misonara još bolje služiti Kristu. Čak počinju sumnjati u Pavla, smatrajući ga “neortodoksnim u odnosu na tradiciju”. No, novost evanđelja, kaže papa Franjo, “radikalna je novost, nije prolazna novost: nema evanđelja “po modi“, evanđelje je uvijek novo, to je novost. Ono što su doživjeli Galaćani situacija je koja se za to ponavlja u svako doba, Franjo primjećuje, apostolove riječi su nam korisne i danas, kada se moramo znati raspetljati u “labirintu dobrih namjera”. I zaključuje:

To je važno: znati razlučivati. Koliko smo puta vidjeli kroz povijest, a vidimo to i danas, neki pokret koji propovijeda evanđelje na sebi svojstven način, katkad pravim, vlastitim karizmama; ali zatim pretjera i svede čitavo evanđelje na “pokret“. A to nije Kristovo evanđelje: to je evanđelje utemeljitelja, utemeljiteljice i to, istina, može biti od pomoći isprva, ali na kraju ne daje plodove jer nema duboke korijene. Zato je jasna i odlučna Pavlova riječ bila spasonosna za Galaćane, a spasonosna je i za nas. Evanđelje je Kristov dar nama, On sâm ga objavljuje. To je ono što nam daje život. Vatican news